icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars - t.o.m. 16-04-06

Mycket engagerad
112 inlägg
24 juni 2015 20:14

Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt. 

Nu kör vi!!! laughyes Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!

DELTAGARE

Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)

• 6 april: 80,5 kg, -0,25%

Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)

• semester

Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)

• 6 april: 64 kg, -0,16%

Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)

• 6 april: 86,5 kg, -1,48%

nimala★★startvikt 76,9 kg (2015-09-21)

• 6 april: 74,55 kg

Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)

• 6 april: 72 kg, -0,69%

Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)

• 6 april: 79,5 kg, -0,75%

Troxil: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)

• 6 april: 79 kg, -1,86%
  • Veteran
    4095 inlägg
    10 oktober 2015 07:56

Wow vilken resa. Varmt grattis Amiechan 👏🌹👍

• Mycket engagerad
    175 inlägg
    10 oktober 2015 11:03

Vad spännande och otroligt imponerande! Kan du inte berätta lite hur du lyckats med ett sånt fint resultat? 

Kost och kalorimål?

Motionsmängd och typ av motion?

Motivationsfaktor?

jag blir glad så fort jag ser ditt resultat! :) 

• Nykomling
    8 inlägg
    10 oktober 2015 14:33

Tack för peppen Bella50. Gilla till alla som kämpar här :)

• Veteran
    4095 inlägg
    10 oktober 2015 16:23

Vi ää..r. ju lika duktiga...även om siffrorna diffar mellan oss 🌹👍👏

Det belönar jag med en pokal . Håll tillgodo alla 🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆...o.s.v.

• Utmärkt medlem
    790 inlägg
    11 oktober 2015 20:49

Åker till barnbarnet 1 vecka utan dator  återkommer vecka 43........

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    11 oktober 2015 21:12

Nu är jag hemma igen och kan sitta vid en dator. :)

Jo, Cinque, Jag kan gärna berätta. Men jag börjar i andra ändan:

Från första januari till 3 april i år kämpade jag stenhårt utan att lyckas gå ner över huvud taget. Jag åt lchf och fuskade inte alls på dessa månader, och ändå hände ingenting. Jag gav upp efter påsk och åt upp mig mer över våren och sommaren ända fram till augusti då jag tog itu med lchf igen. Till skillnad från första gången rasade vikten bums!

Vad var skillnaden då?

Jag sov bra på nätterna. Jag var inte längre hemma med barnen. Jag är övertygad om att jag hade högt kortisol under vårterminen som både hindrade mig från att gå ner i vikt, och till slut också hindrade mig från att somna (lysande dåligt att sömnbrist kan göra det svårt att sova...). Och på dagarna fick jag kämpa emot sötsuget. Jag vet att jag åt mellanmål och kvällsmål, men även om det var lchf så drog det igång insulinet kan jag se nu.

När augusti kom gick jag till sängs klockan nio på kvällen och eftersom jag jobbade kändes det ok - jag hade redan fått vuxentid under dagen till skillnad från när jag var mammaledig. Jag strök också allt vad mellanmål hette och åt enbart tre mål mat om dagen. Jag hade läst på om fasta på dr Jason Fungs blogg och insåg att det var mycket dumt för mig att äta fler mål mat om dagen.

Jag planerade att lägga till periodisk fasta när jag väl fastnade i viktnedgången, men när jag en dag glömde att ta med mig matlåda till jobbet så ryckte jag på axlarna och struntade i att äta tills kvällen kom. Jag utökade fastandet långsamt, och nu äter jag mitt sista mål mat vid femtiden på kvällen och sedan ingen frukost 5-6 dagar i veckan. Ett par av dessa dagar äter jag inte heller någon lunch utan antingen blir ett eftermiddagsmål det första under dagen eller så väntar jag hela vägen till middag igen. Jag är dock inte helt fastande - jag dricker kaffe med grädde i. Ja, och så mycket vatten jag vill såklart. I början fick jag fylla på med salt också för att min saltbalans blev helt sned när jag var ny på att fasta.

När vi besöker andra äter jag det som bjuds och fastar inte. Fest bryter alltid fasta. :D

Nu har jag skrivit alldeles för långt! Min slutpoäng är att det inte syns utanpå vem som kämpar mest. Jag var så mycket duktigare och kämpade så mycket hårdare januari-mars, men fick ingenting för den kampen. Jag har det lättare idag.

Cinques frågor:

Kost och kalorimål? LCHF, periodisk fasta och noll koll på kalorier.

Motionsmängd och typ av motion? Inget alls. En promenad varannan vecka eller så gills knappast! :/

Motivationsfaktor? Jag vill se snyggare ut naken. ;-)

• Veteran
    8085 inlägg
    13 oktober 2015 08:59

Jag hoppar av-är för mycket stress i mitt liv just nu! Ha det bra allihop!

• Mycket engagerad
    175 inlägg
    13 oktober 2015 10:31

Babs, ta hand om dig och hoppas att få se dig snart igen!

Stor kram

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    13 oktober 2015 11:09

Bra att du tänker på dig själv Babs! Vi ses!

• Mycket engagerad
    112 inlägg
    13 oktober 2015 18:28

Kram på dig babs2! <3 Hoppas allt snart är lugnare.

Och tack för ditt långa och insiktsfulla inlägg, Ameichan!

Undras hur det skall gå för mig den här veckan *skakar på huvudet*. Jag är så j-a hungrig!