icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars - t.o.m. 16-04-06

Mycket engagerad
112 inlägg
24 juni 2015 20:14

Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt. 

Nu kör vi!!! laughyes Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!

DELTAGARE

Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)

• 6 april: 80,5 kg, -0,25%

Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)

• semester

Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)

• 6 april: 64 kg, -0,16%

Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)

• 6 april: 86,5 kg, -1,48%

nimala★★startvikt 76,9 kg (2015-09-21)

• 6 april: 74,55 kg

Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)

• 6 april: 72 kg, -0,69%

Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)

• 6 april: 79,5 kg, -0,75%

Troxil: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)

• 6 april: 79 kg, -1,86%
  • Mycket engagerad
    112 inlägg
    20 november 2015 18:36

Stort grattis till Emmsans som vann veckans utmaning trots att hon haft färre dagar på sig än vi andra. Jäkligt bra jobbat! Hur gör du? :-)

Härligt att se hur det går neråt för er andra också, även om inte alla har en spikrak väg. 

Jag har precis som Havet varit sjuk i veckan. Har inte kunnat träna och har inte brytt mig om maten. Det har blivit godis och kakor var och varannan dag. Jag känner det som att jag blir frisk av det. Självbedrägeri kanske, men ändå. Jag drabbas alltid av den där typen av förkylningar som mannen i reklamen, det blir skitsynd om mig. Och när det är synd om mig måste jag tröstas. You know the drill...

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    20 november 2015 18:56

Grattis Emsan! 🙌🙌🙌 Jättebra procent! //radbryt// Jag tror att det blev lite fel i listan - jag gick ner 1,1 kg, så det blir väl 1,5%? Jag protesterar lite för jag vet att det skulle gnaga mig i en vecka annars. 😂 Eller så har jag räknat fel. 😀 kram!

• Mycket engagerad
    112 inlägg
    20 november 2015 20:37

Bra att du säger ifrån Aneichan! Jag kollade lite fel när jag skrev in. :-)

• Veteran
    4095 inlägg
    20 november 2015 23:42

Stort GRATTIS till er alla duktiga kämpar 👏👏👏

X-tra mycket till dig Emmsans. Bra jobbat att få en stjärna direkt 🌹👍🏆

• På gång
    37 inlägg
    21 november 2015 02:06

Vill åter igen säga att ni alla är helt fantastiskt duktiga! 😄

Jag har som mål att komma i min vinterjacka innan det blir riktig vinter. Därför började jag äta Shakes. Så fem shakar om dagen, mycket vatten, långa promenader, mycket sömn och ingen alkohol. 

Idag unnade jag mig kycklig och rotfrukter i ugn. Jag anser att det är viktigt att skämma bort sig med något ibland. Tycker faktiskt ni alla borde göra det, om inte mat så varför inte ett par nya vinterskor eller något annat som ni velat ha länge? 😄

Någon som även skulle kunna rekommendera någon diet som passat er bra och varför? 

Trevlig helg på er! 😊

• Veteran
    4095 inlägg
    21 november 2015 08:32

Emmsans. Jag tror inte på shakes i längden....utan "riktig" bra mättande mat utan socker.

Jag själv äter grönsaker varje dag och frukt ibland men inget  ris, bröd, potatis eller pasta och räknar kalorier i kombo med 16:8. 

Jag har nu tappat över 25 kg sen i januari.

Jag blev månadens framgångare nyligen. Läs mer om min resa där.

Mitt råd är att du hittar en modell som du ska orka leva med under lång tid....kanske för alltid. Bra start. Behåll fokus så fixar du detta. 🌹👍 Ska bli spännande att följa dig.

Lycka till 🌹👍

• På gång
    37 inlägg
    21 november 2015 15:35

Bella50: jag har faktiskt varit inne och läst om din viktresa. Blir verkligen imponerad. Bra jobbat 👍🏻

Jag håller med om att Shakes inte är hållbart, det är jojo bantning upp till full grad. Jag är däremot någon som måste se resultat på en gång för att hålla motivationen. Men drömmen är att kunna varva hälsosam mat och ändå kunna få en dag i veckan till lite festigare måltider och även  kunna komma igång med träningen. 

Lycka till 😎

• Veteran
    4095 inlägg
    21 november 2015 20:42

Tack så mycket Emmsans 👏👏  Allt med vikt är så personligt ang. hur man är som person, hur man vill kunna leva sitt liv och gå ner , för att sen hålla sin vikt .

Testa dig fram och byt spår om du inte trivs med det du hade eller inte svarar på det som du önskar.

Du vet ju nu hur jag switschade från 5:2 till 16:8 för att jag inte klarade hungern. Nu är det "a piece of cake" att fasta ,  när jag vet att jag får äta mig mätt senare på dagen. Stort lycka till 🌹👍

• På gång
    37 inlägg
    21 november 2015 22:23

Åh vad underbart! Det bästa med allt är nog hur mycket bättre man faktiskt mår i kroppen utan all skräpmat som jag annars lätt har kunnat sluka i mig alldeles för ofta. Dock älskar jag pizza och choklad, så kommer nog alltid unna mig detta ibland, men då inte alls lika ofta och förhoppningsvis inte i samma mängd.  Just därför kanske 5:2 eller liknande diet skulle passa mig utmärkt😊

gav mig en stor klapp på axeln ikväll, då alla mina kollegor beställde pizza och annat gott, och själv satt jag där och sörplade med min soppa. 

• Veteran
    4095 inlägg
    21 november 2015 23:17

När vi går på pizzeria tar jag en Kebabsallad utan pommes frites.

Här kommer en klapp till 👏 Superbra.🌹👍