icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars - t.o.m. 16-04-06

Mycket engagerad
112 inlägg
24 juni 2015 20:14

Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt. 

Nu kör vi!!! laughyes Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!

DELTAGARE

Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)

• 6 april: 80,5 kg, -0,25%

Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)

• semester

Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)

• 6 april: 64 kg, -0,16%

Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)

• 6 april: 86,5 kg, -1,48%

nimala★★startvikt 76,9 kg (2015-09-21)

• 6 april: 74,55 kg

Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)

• 6 april: 72 kg, -0,69%

Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)

• 6 april: 79,5 kg, -0,75%

Troxil: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)

• 6 april: 79 kg, -1,86%
  • Mycket engagerad
    309 inlägg
    27 november 2015 09:23

Veckans vikt blev 74,5 kg, -0,5 kg

Är nöjd med detta smileyyes

• Veteran
    6814 inlägg
    27 november 2015 15:24

85,6 kg! Ha en trevlig advent! 

• Veteran
    4095 inlägg
    27 november 2015 17:30

Det pendlar för oss alla ibland. Det viktigaste är att behålla fokus.👍

Pepp och grattis 🌹👍 Jag vill önska alla kämpar en trevlig 1:a Advent 🕯⭐️

• Mycket engagerad
    112 inlägg
    27 november 2015 19:12

Jaaa ni... smiley Det finns inte mycket annat att göra än att gratulera Bella50 -2,33% trots att det kanske inte var meningen så blev det en stjärna till. laugh

Ha en skön helg så startar jag en ny tråd nästa vecka. heart Jag är något helt kopiöst trött idag så jag hoppas att det inte är fel uppdaterat någonstans. Kram på er!

• Veteran
    4095 inlägg
    27 november 2015 22:45

Jag nästan skäms....för att vara den som kammar hem sista stjärnan...😬😧😳

Det finns så många andra som också förtjänat en....men jag är oxå glad och tacksam över hur bra det gått för mig på min viktresa.

Tack alla för pepp och grattis. Utan ert stöd hade jag inte kommit hit.👍

Det har peppat mig varje gång jag fått en stjärna.

Nu kan jag väl inte vara med i kommande tråd ? ...när jag "bara "ska hålla vikten....och det är inte så bara det heller .😬

Får kanske skapa nåt för oss som kommit i mål...om att just hålla sin målvikt 😉

En utmaning det med. Jag kommer följa er iaf....lycka till 🌹👍

TACK nimala för ditt arbete med listan. Den snyggaste på MD 👍🌹

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    27 november 2015 23:04

Jag tänker behålla mina stjärnor till nästa tråd. 😁 Och samla på mig några till. 😉

• På gång
    37 inlägg
    27 november 2015 23:30

Grattis Bella50! 

Själv har jag jobbat hela dagen och inte haft tillgång till annat än en våg på jobbet. Fullt utrustad med telefoner pennor i ett överflöd och kläder så antar jag att det har blivit en ökning på +0,4kg. 

Grattis till er alla som gjort sådana framsteg och kämpat så tappert! 💪🏿

• Mycket engagerad
    112 inlägg
    28 november 2015 05:37

Godmorgon kära ni!

Ska vi ha en liten överläggning till, måhända? Har pratat med matdagboken, som erbjuder 3 månaders gratis plusmedlemsskap till vinnaren av nästa utmaning. Och det gör väl inte ont någonstans, tänkte jag. Men det som gör ont å andra sidan kan vara att "börja om" i ny tråd och att i så fall få stjärnorna nollade. Om vi skall ha en vinst på slutet så behöver alla ha ett gemensamt startdatum med en gemensam startvikt.  Därefter behöver utmaningen stängas och så kör man i en viss period. För de nya medlemmar som i så fall tillkommer kan det säkert kännas konstigt att vissa medlemmar har stjärnor från starten. Därav att jag tänker att en ny tråd innebär nollning av stjärnorna.

En nackdel eller fördel med upplägget kan vara att folk droppar av under tiden och det blir inte så många kvar på slutet. Det innebär i så fall att det blir lättare att vinna, och att uppdatera tråden, men det riskerar också att bli ensamt (eller mysigt, för all del) på slutet. Här har ju många medlemmar kommit och gått. Vissa har man knappt hunnit lägga in innan de försvann igen. :-) Inget konstigt med det alltså. När man provar nått nytt (som att vara med här) så vet man ju inte vad man tycker, och tycker man inte om det så slutar man med det.

Vi kan också välja att köra på nuvarande upplägg med ett hjärtligt välkomnande till alla som vill delta oavsett datum och utan speciell vinst vid slutdatum.

När det gäller dig Bella50 så gör jag gärna en liten parentes för dig, med miniutmaning som passar dig. Du har givit minst lika mycket pepp som du har fått och det vore sorgligt att tappa dig. Förstår dock om du vill skapa ny tråd med nytt fokus. Här är du i alla fall välkommen oavsett. heart

Emmsans. Det är kanske bättre med en morgonvikt från idag, lördag, än en påklädd från igår. Det kan ju lätt bli en stjärna för att ha tagit av sig kläderna annars. :-D Det lät nått det va?

• Mycket engagerad
    112 inlägg
    28 november 2015 05:41

Godmorgon kära ni!

Ska vi ha en liten överläggning till, måhända?

Jag har pratat med matdagboken, som erbjuder 3 månaders gratis plusmedlemsskap till vinnaren av nästa utmaning. Och det gör väl inte ont någonstans, tänkte jag. Men det som gör ont å andra sidan kan vara att "börja om" i ny tråd och att i så fall få stjärnorna nollade. Om vi skall ha en vinst på slutet så behöver alla ha ett gemensamt startdatum med en gemensam startvikt.  Därefter behöver utmaningen stängas och så kör man i en viss period. För de nya medlemmar som i så fall tillkommer kan det säkert kännas konstigt att vissa medlemmar har stjärnor från starten. Därav att jag tänker att en ny tråd innebär nollning av stjärnorna.

En nackdel eller fördel med upplägget kan vara att folk droppar av under tiden och det blir inte så många kvar på slutet. Det innebär i så fall att det blir lättare att vinna, och att uppdatera tråden, men det riskerar också att bli ensamt (eller mysigt, för all del) på slutet. Här har ju många medlemmar kommit och gått. Vissa har man knappt hunnit lägga in innan de försvann igen. :-) Inget konstigt med det alltså. När man provar nått nytt (som att vara med här) så vet man ju inte vad man tycker, och tycker man inte om det så slutar man med det.

Vi kan också välja att köra på nuvarande upplägg med ett hjärtligt välkomnande till alla som vill delta oavsett datum och utan speciell vinst vid slutdatum.

När det gäller dig Bella50 så gör jag gärna en liten parentes för dig, med miniutmaning som passar dig. Du har givit minst lika mycket pepp som du har fått och det vore sorgligt att tappa dig. Förstår dock om du vill skapa ny tråd med nytt fokus. Här är du i alla fall välkommen oavsett. heart

Emmsans. Det är kanske bättre med en morgonvikt från idag, lördag, än en påklädd från igår. Det kan ju lätt bli en stjärna för att ha tagit av sig kläderna annars. :-D Det lät nått det va? Jag menar om vi väljer att "bara fortsätta" och inte göra en ny tråd med vinst.

• Veteran
    4095 inlägg
    28 november 2015 06:54

Nimala....tack för det...och vilket jobb och engagemang du lägger här 👏👏

Det har varit sporrande med stjärnvinsterna....men att få gratis medlemskap är inte heller dumt. Jag har vunnit BL-juli + månadens framgångare i oktober och fått totalt 15 mån gratis plusmedlemskap och 4 biobiljetter under mina månader här. Jättekul 👏👏

Jag startade min sista viktresa 5/1-15. Medlem sedan 28/12-14 . 

Oavsett,  så kommer ni alltså att träffa på mig härinne , på ett eller annat sätt och få ta del av min fortsatta resa...för det hårda jobbet börjar här .

Jag har ingen blogg men skriver i tråden " LCHF-mot en hälsosammare framtid" . Välkomna dit.

Jag önskar er alla lycka till på vägen OCH vågen 😃👌🌹/ Bella50