Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Nimala! Ett fint beslut! Här kommer min startvikt för den "nya" utmaningen: 78.5 kg.
Skriver in den idag, då jag åker till Talinn mycket tidigt i morgon bitti.
Min nya startvikt ligger på 77.4 kg.
Nu kör vi!
Nimala: jag hade en viktökning på +0.4 kg förra veckan alltså 77.7
Min nya vikt ligger på 77.4. Vilket ger en liten minskning i alla fall.
Jag rapporterar idag då jag inte kommer ha tillgång till våg, samt att jag kommer jobba två nätter framöver. Hoppas det är ok 😊
Jag vill gärna vara med igen även om jag missade de två sista vägningarna i förra tråden om det är ok?
Återkommer i morgon med ny startvikt.
Bella50 du är fantastisk mycket bra jobbat och roligt att ha följt dig, nu får du följa oss och ge oss goda råd, kanske kan vi/jag också lyckas i sinom tid. Du finns ju kvar på Matdagboken även om du har kommit i mål. Tack för ditt stöd här.
Lycka till framöver.....Kram Acki
Jag kommer att finnas kvar och hålla koll på er. 🌹👍
Vet inte om jag har svårt för att fatta.
Förra veckan var det onsdag den 25/11, men vikterna i tabellen är från alla möjliga datum.
Jag vägde mig onsdag 25/11 och det får bli min startvikt 100,6 kg.
I morgon är det onsdag igen och då utgår jag från att det ska vara ny vikt???
VÄGDAG IDAG ALLESAMMAN!!!
Solskatt: Nu är du inskriven igen. Hoppas Tallin blir trevligt!
Emmsans: Det är onsdag och vägdag idag. Vill du ändå att jag skall lägga in gårdagens vikt? (I så fall är du inte med i nästa veckas stjärnkamp.)
Esp: Självklart!
babs2: Eftersom det är löpande intag så varierar startdatumen. Den vikt man hade när man kom på att man ville vara med här blir startvikten. Brukar inte lägga in vikter retroaktivt. Du skrev att du var tillbaka igen den 28/11, och hade kunnat lämna en startvikt då om du velat eller väntat till vanlig vägdag idag 2/12. Vi har precis bytt från vägdag fredag till vägdag onsdag, därav att det ser extra konstigt ut. Dessutom har vissa rapporterat in sin vikt dagen före eller dagen efter den riktiga vägdagen. Rapporterar man in sin sin vikt för tidigt så är man inte med i kommande veckas stjärnkamp, och rapporterar man in den för sent så är man inte med i den veckans stjärnkamp. Kanske borde reglerna stramas upp lite för tydlighetens skull med vägdag onsdag och inget annat.
Dagens vikt: 74,8 kg
Har kommit till en förfärlig insikt.Jag MÅSTE skärpa till helgerna.Jag når ingen vidare framgång och det är verkligen inget mysterium. Jag kan givetvis göra en del med vardagarna också, men det lättaste måste vara att skärpa sig på helgerna. En del av mig skulle vilja sluta med socker och raffinerade kolhydrater, men en annan del säger att jag faktiskt inte vill det, att det blir för krångligt. Det är ju snart jul. Och jag blir så sugen på sånt som är förbjudet. Åh! Hur gör ni? (Jag minns inte.) De flesta kör LCHF, va?
Hejsan! Jag fick ta vågen på jobbet igen. Vilken stod på 78,4. Tog av mig skorna i alla fall men kläder hade jag ju på mig. Har ingen möjlighet att klä av mig här. Och har ingen våg dit jag ska nu. Så hur mycket kan vara lagomt att dra bort från kläder? 😂
Emmsans: Nämen kära nån. Då blir det nog bättre att ta gårdagens vikt. Att rapportera in vikt med kläder ibland och utan ibland går inte. Det blir orättvist med stjärnorna. Om du vet med dig att du jobbar i samma kläder alltid (t ex att du jobbar på sjukhus) och jobbar varje onsdag så kan du använda vikten med kläder på, men då får det bli på samma sätt varje onsdag. Vad säger du? :-) Om du väger dina kläder på en våg så vet du vad du kan dra av, annars inte.