icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Loser Sommar 2013!

Veteran
6814 inlägg
6 maj 2013 07:21

Nu fortsätter vi över sommaren med denna omgång Biggest Loser! Om det är några som vill hoppa på under resans gång! Så är ni Välkomna! Lägg in er vikt här så blir ni indelad i ett Lag! Ni som undrar vilket lag ni tillhör Klicka på LÄNK till hemsidan. Klicka sedan på Lagindelning, där ser ni vilket lag ni tillhör. Skriv sedan Lagets namn i sökrutan uppe till vänster o vips (förhoppningsvis) har ni hittat "hem" Vikten lämnar ni in i det lag ni är med i! Välkomna! Länk till Hemsidan: https://sites.google.com/site/biggestlosermidsommar2013/

• Mycket engagerad
    106 inlägg
    9 juni 2013 22:38

Hej skanemia och alla andra! Jag förbrukar så gott som dagligen fler kalorier än vad jag får i mig, för noggrann dagbok och tränar minst 4 ggr/vecka: Och går ner minimalt i vikt, ett par 100 gram/vecka i snitt. Jag äter allsidigt kan jag tillägga. Tänker dock så här: Det har tagit ganska många år att lägga på mig alla dessa kilon och ska viktnedgången vara, behöver en livsstils förändring och det är just det jag har gjort. Visst känns det frustrerande att det går så långsamt men för min del är det trots allt inte så bråttom.... Och i min ålder behöver nog kroppen tid för att förändra sig på ett bra sätt. Önskar er alla en god vecka!

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    9 juni 2013 22:49

Jag har alltid haft bråttom o gå ner i vikt liksom skyndat på men med åren tror jag att de får ta sin tid,huvudsaken att man gör nått......ser fram emot nästa sommar ;)

• Veteran
    6814 inlägg
    10 juni 2013 06:50

********23**

• Utmärkt medlem
    596 inlägg
    10 juni 2013 07:29

Vill dock tillägga att ja inte har bråttom.... nöjd bara ja går ner 0.5-1 kg/v. Men hade vart kul o visst. Men ingen av dem vill ge tips så. Nej ut o springa igen om en stund. ..bara pausa från min runda jag gick nu. Sen kanske cykeltur ikväll el simma några längder

• Veteran
    6814 inlägg
    10 juni 2013 07:41

skanemia den det gäller har kanske inte läst frågan här. Vet du vem det är gå in på den personens sida eller skriv frågan i lagtråden som personen är med i. Så kanske du kan få ett snabbare svar.

• På gång
    30 inlägg
    10 juni 2013 07:42

Jag tycker att min vikt varierar väldigt, lägger till exempel på mig extra vätska vissa perioder i månaden. Då kan det dippa ett par, ibland tre kg en vecka. Men det jämnar ut sig i längden. Eftersom det mest var vatten, blir det mindre nedgång veckan efter. När jag har börjat med Nutrilett går jag också ner mycket första veckan, men ett par av de kilon är ju också vatten.

• På gång
    25 inlägg
    10 juni 2013 11:36

Angående 3kg/vecka. När jag började på strikt LCHF och kalorikoll max 1600 kcal gick jag ner mycket i början. Men nu verkar det ha stannat av, bara några hekto i veckan... eller kan det bero på alla studentfester... ;)

• Utmärkt medlem
    549 inlägg
    10 juni 2013 12:13

kan vara det...men troligtvis är det en kombo av det och att man ofta tappar mycket i början av en kostförändring, det mesta man tappar i början är dock vätska..

• Veteran
    6814 inlägg
    10 juni 2013 22:24

Resultat vecka 22! Denna Vecka gick vi ner - 21,8 kg. Grattis Lag Turkos som vann denna veckan med -0,66%! Grattis ASE6 i Lag Vårgrön som gått ner mest denna vecka med -2,67% Under Gula linjen hamnade Lag Dimmigt Körsbär

• Veteran
    6814 inlägg
    11 juni 2013 23:52

Ett resultat kom in i alla fall. Man skall inte planera att man är ledig en dag. Kommer till jobbet på söndag efter kursen, då frågar dom mig vad jag gör på måndag, hon som skulle jobba hade sjukt barn. Så det blev bara att stanna kvar till 17,30 på måndag. sen iväg och dansa. Idag jobb till 20 och hem och packa för resan till värmland och studenten i morgon bitti. Så resultatet för Vecka 23 kommer inte förrän på måndag om allt går enligt mina planer;) Just nu är det svårt med personal. 1 semester och 1 sjukskriven,1 sjuk och jag reser bort. Så det är vikarier och anhöriga som får hoppa in i morgon när det saknas personal. Trevlig Vecka nu! Kämpa på! Jag skall sträva mot att inte gå upp när jag är borta!