Utmärkt medlem
686 inlägg
Här kan vi tjata om vad vi vill, och försöka hålla vikttråden ren, så är det lättare att hitta i den.
För den här perioden så har vi öppen intagning till första veckan. Läs reglerna och kom med era vikter den 27 Maj 2026.
Efter att ha varit upp till 65.0 under veckan som var så är jag nu nere till 63.9. kryssningen med sonen blev kostbar på vågen nästan två kilo kvar av uppgången.
Vilken tur att du gör den fina sammanställningen klaraelv. I morse visade vågen upp, igen. Den har gjort så på sistone och jag blev riktigt deppig - tills jag såg tabellen du satt upp. från 82 förra veckan till 81,3 är ju inte något att vara deppig över, det är ju exakt vad jag siktat på: mellan 0,5 och 1 kg/ vecka (nästan exakt mellan t om).
Det visar vikten (haha) av att inte titta alltför noga på den dagliga trenden, utan se det större mönstret. Jag glömmer det ibland.
Trevlig Midsommar!
här går det i dansen tecken hela veckan med uppvisningar på olika äldre boende.
på fredag är det sista uppvisningar för denna vecka. På Gotlands sjukhem där vi får sill frukost efter uppvisningen o dans med rullstol 🦽 runt stången med det som bor där.
sen blir det Maja tåg från söderport ner till paviljongsplan musiken åker häst o vagn.
när vi kommit dit börjar firandet!
13-16.
så full rulle denna vecka.
Nu har jag jobbat det sista för terminen, bara lite avslutande dokumentation och städ i måndags och tog ledigt igår för att röntga en binjure som det upptäckts förändring i vid tidigare lungröntgen, ett bifynd som skulle kollas så det inte är farligt. Inte speciellt orolig, tänker att om det hade verkat cancermisstänkt vid första upptäckten så hade jag nog fått den andra röntgen mycket snabbare, inte att halvår senare.
Ett lugn har landat och koftsticket är igång. Även om det kommer ske en hel del framöver med högtidsdag, midsommar och sommarkurs så är det ändå inte stressigt. Allt är kul och hanterbart bara mycket på en gång. I morse kom belöningen på vågen och det har varit så tydligt hur stress påverkar viktminskningen.
En liten hälsning...
Medd. till klaraelv :
Nästa vecka är jag på rull... ev lämnar jag inte någon vikt...
Jag kan glömma väga mig på måndagsmorgonen, då vi ska iväg tidigt.
Hoppas komma ihåg det.... då vet du.
Ha det bäst...