Här är en grupp Dimmiga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. Nu tar vi som behöver det, en nystart. Ni andra fortsätter era succeresor. Invägning som vanligt när du vill men resultaten lämnas senast kl 21 på onsdagar. Alla ansvarar för att kopiera in resultaten till BL-tråden. https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2013/home till hemsidan http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9632&Sida=7 till tråden där resultaten läggs in
Veteran
8085 inlägg
Rena katastrofen här!!! Fetis50 (73,2).............. 73 hagalund (86,9)...........85 babs2 (91,6)................ Evve_ (99,3)................ Jonnax (101,0)..... ......100,8 AnnC (93,7)................. 94,9 Cabass (80,2).............. 79,8 Thyndra (94)............... 87,2 Mezcal88 (87,6)............. 3siffror (103,3)................104 Kia66 (82,3)............... 81,2 Lena 444 (83,2)................ 84 Nena (102,9)......... 100,3 Mano70(99,3 )...........98,9 Jag rapporterar in till Havet nu!
Fetis50 (73,2).............. 73 hagalund (86,9)...........85 babs2 (91,6)................ Evve_ (99,3)................ 98,0 Jonnax (101,0)..... ......100,8 AnnC (93,7)................. 94,9 Cabass (80,2).............. 79,8 Thyndra (94)............... 87,2 Mezcal88 (87,6)............. 3siffror (103,3)................104 Kia66 (82,3)............... 81,2 Lena 444 (83,2)................ 84 Nena (102,9)......... 100,3 Mano70(99,3 )...........98,9 Jag rapporterar in igen. Jag glömde bort detta igår.
Jag bara måste delge er här i gänget en sak. Jag har nämligen hittat något som är superkul :0) Jag börjar med att ursäkta för ett långt och rörigt inlägg ;0) Jag tränar ganska intensivt nu med fokus på bröllopet. Jag försöker få till 2 pass per dag och lyckas med minst 1 om dagen iaf. För att jag ska kunna träna såpass mycket så krävs det att jag variera min träning ganska ordentligt (lider av en ledsjukdom) så i nuläget är det löpning, cykling och rodd som gäller för konditionen och styrketräning för ja styrkan. Jag tycker inte att rodd är särskilt roligt alls faktiskt. Inte blir det bättre av att det på mitt gym inte sitter ngn tv i närheten heller utan det enda man har att titta på är monitorn eller spegelbilden av sig själv (pest eller kolera?). Det är ett ont måste helt enkelt. Inte heller tycker jag att löpning är särskilt roligt, har aldrig gjort trots att det numera är min huvudgren (utöver hästen då som självklart kommer först). Jag är ingen naturlig löpare utan har det väldigt svårt både fysiskt (fördelar kraften fel) och psykiskt (tycker det är svintråkigt). Detta blir ngt bättre av att springa terräng, desto mer rötter desto bättre för då glömmer jag liksom av att jag är ute och springer. :0) Cykling ska vi bara inte prata om! Om man måste springa en timme för att få ut ngt av det så måste man ju cykla i tre!! Och vem tusan har tid med det egentligen? Eller lust för den delen? Jag verkar dock ha ganska lätt för att cykla rent fysiskt och kan nog anses både som snabb och uthållig till skillnad från i löpningen. Jag har en liten cykelrunda hemmavid som tyvärr visade sig vara för kort då planen var att ett cykelpass skulle ta ca 45min (tog 32min första gången). Sambon tipsade om att jag skulle cykla några km till och istället vända över motorvägen på en bro som ligger i ett naturreservat. Enligt honom skulle det då vara grusväg några km och jag köpte idén. Grejen med min sambo är att han ibland inte är alltför uppmärksam. Grusvägen visade sig vara en smal skogsstig som var väldigt rik på rötter. Efter ett tag övergick den till en sandstig där även hästar får gå = väldigt ojämn. Då och då fick man känslan av att man hamnat i en bunker på närmsta golfbana. De här offroad kilometrarna visade sig vara ofantligt mycket jobbigare att cykla men gud så roligt det är!! Nu har jag cyklat den nya rundan 2 gånger och jag längtar redan till nästa gång. Och det är inte asfaltsbiten som lockar direkt. Det här passar mig perfekt, jag måste tänka, jag får motion och det är kul. Kan det bli bättre? Det är såpass att jag tänkte försöka hitta ngn bra offroadstig till helgen och bara köra järnet. Ridsporten har fått sig en värdig motståndare och jag kan varmt rekommendera er alla därute att prova :0) /Nena-
Åh vad härligt att du hittat något du verkligen gillar! Själv känner jag att jag tappat greppet lite inte på vågen för där händer inget men i övrigt! Jag hade ju tänkt börja räkna kalorier men det har inte blivit så ännu. Dock har jag fått höra att det ska finnas en app som heter shape upclub som man kan använda till det och jag har köpt ny telefon som kommer nästa vecka så ska jag sedan skaffa den och sätta fart! Jag måste bli bättre på att välja "bra" saker, Motionen fungerar väl OK nu men det finns mer att önska!
så nu blir det en riktig mountinbike då Nena?? :-))
Vart har babs tagit vägen? Skulle hon vara borta en vecka.... eller??
Haha njae, Cykeln jag har nu köptes in till Tjejvättern 2011 så den är ju inte direkt gammal (och dyr var den).. Är en hybridcykel så den funkar till terräng så länge det inte är för svårt och den funkar på landsväg också så än så länge får den nog duga :0) I dag blev det enbart cyklingen. Skulle gett mig iväg till gymmet efter stallet men då var klockan nästan tio och moi var vrålhungrig så det blev inget med det. Imorgon är det gymmet dock. Och rodd tyvärr :(
Imorgon så ska det bli en promenad för mig också, för första gången på över en vecka. Jag mår mycket bättre nu !!
Dimmigt körsbär vecka 42 Fetis50 (73,2).............. hagalund (86,9)........... babs2 (91,6)................ Evve_ (99,3)................ Jonnax (101,0)..... ...... AnnC (93,7)................. Cabass (80,2).............. Thyndra (94)............... 85,8 Mezcal88 (87,6)............. 3siffror (103,3)................ Kia66 (82,3)............... Lena 444 (83,2)................ Nena (102,9)......... Mano70(99,3 )...........
Thyndra skönt att höra att du mår bättre. Jag lyckades missa att det var onsdag i onsdags, så det blev ingen vägning innan vi for. I morgon åker vi hem och då har jag ju några dagar på mig att justera vikten, för det har inte varit nådigt dessa dagar, med fika, rödvin, kex och goda ostar, HUVA!!!