icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Dimmigt körsbär från v 35 2013

Veteran
8085 inlägg
23 augusti 2013 08:11

Här är en grupp Dimmiga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. Nu tar vi som behöver det, en nystart. Ni andra fortsätter era succeresor. Invägning som vanligt när du vill men resultaten lämnas senast kl 21 på onsdagar. Alla ansvarar för att kopiera in resultaten till BL-tråden. https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2013/home till hemsidan http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9632&Sida=7 till tråden där resultaten läggs in

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    28 november 2013 18:11

Går lika trogt här också.Har som inte den rätta motivationen att låta bli allt gott,även om jag vet att jag borde. Avslutade arbetsdagen med ytterliggare ett spinning pass.SÅ roligt,och så mycke lättare att hålla i när det går tungt,när ledaren bara peppar hela tiden.

• Veteran
    8085 inlägg
    28 november 2013 18:41

Dagens strategi blev att baka saffransbullar! Hur bra var det? Slank ner en del mandelmassa och hittills 2 nybakade bullar i mig. Jag borde ju verkligen lägga på ett kål och gå ner lite till inför operationen. Ringde i morse för att kolla om remissen gått iväg - det hade den inte, men det lå en hög med outskrivna brev. Blev rådd att ringa i morgon igen för att höra - kanske flyttades jag upp en bt i högen pga att jag ringde. Det lär vara så sjukvården fungerar, tyvärr. Nu ska jag ta fram advents/julgardinerna och stryka dem och kolla hur det är med adventsbelysningarna - behöver lampor bytas ut? Dimmiga körsbär är en bra grupp, vi går inte ner så mycket, men vi ger inte upp! När man ser på andra gruppers rapporter fattas många namn och det begriper vi väl alla varför, jo de går inte ner eller de går upp eller ännu värre de har gett upp, men vi dimmiga körsbär ger inte upp! Vem kommer på bästa stridsropet om dimmiga körbär som inte ger upp utan ger järnet? Ha en bra torsdagskväll!

• Veteran
    1356 inlägg
    28 november 2013 18:52

Förr bakade jag jättemycket (både bröd och kakor). Jag slutade för ganska länge sedan att baka kakor för det är jag själv som äter upp dem. Finns väl inget godare än nybakade kanelbullar, men som sagt ... jag kan inte ha det hemma för jag äter hela tiden. Denna julen har jag dock bestämt mig för att baka lussekatter (blir jag som äter dem också för maken gillar inte lussekatter), mandelmusslor och skurna pepparkakor. Det får bära eller brista! Håller med dig Babs om att vi är sega, vi dimmiga körsbär. Jag kan bara prata för mig själv, jag tycker det är kul att titta in även om jag inte går ner i vikt. Det är kul när tråden är aktiv och alla "pratar" med alla. Idag och imorgon har jag semester. Har en tradition innan advent att julstäda, då vänder vi upp och ner på hela huset, alla skåp, alla lådor osv. Känns sådär innan man börjar (tur vi har ett lättstädat hus) men imorgonkväll när allt är klart och vi sätter upp adventsljusstakar och stjärnor, då känns det riktigt bra! Ha det bra alla!

• Veteran
    8085 inlägg
    28 november 2013 19:23

Jag var lite för snabb med fingrarna när jag skrev förra inlägget! Vissa går ju ner, en del lite andra (Thyndra) mycket och så är vi en klick som har gått upp lite. Det jag menar är förstås att de som går ner är jätteduktiga och vi andra är duktiga som inte ger upp.

• Veteran
    5155 inlägg
    28 november 2013 21:26

När motivationen är rätt så är det inte svårt. Ni som kämpar på utan att motivationen är på topp är så duktiga !!! Vägdag för mig imorgon, man kan ju alltid hoppas på att vågen visar lite mindre. Min födelsedag idag, men fira det gör jag på lördag. Då får jag också saffransbullar som jag bakade i måndags (det slank ner en då också) och godis har jag gjort idag. Dessutom så har jag beställt min favorit tårta tills på lördag, och ska dessutom äta blodbröd och fläsk. Får hoppas att jag kan ta det lite lugnt så att jag inte blir sjuk :)

• Veteran
    1356 inlägg
    28 november 2013 21:46

Stort grattis på din födelsedag Thyndra!

• Veteran
    5155 inlägg
    28 november 2013 21:50

Tack Fetis !!

• Veteran
    8085 inlägg
    28 november 2013 21:54

GRATTIS THYNDRA!!!!

• Mycket engagerad
    496 inlägg
    28 november 2013 22:06

Grattis Thyndra! Och visst är vi dimmiga körsbär ett gäng segisar, kanske om vi inte hade så trevlig sttämning i gruppen vi kanske skulle vilja gå ner i vikt och komma ur härifrån snabbt som blixten :)

• Veteran
    5155 inlägg
    28 november 2013 22:11

Tack så mycket babs och jonnax !!! Det är väl klart att vi ska ha trevligt, vare sig vi går ner i vikt eller inte :)