Här är en grupp Dimmiga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. Nu tar vi som behöver det, en nystart. Ni andra fortsätter era succeresor. Invägning som vanligt när du vill men resultaten lämnas senast kl 21 på onsdagar. Alla ansvarar för att kopiera in resultaten till BL-tråden. https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten2013/home till hemsidan http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9632&Sida=7 till tråden där resultaten läggs in
Veteran
8085 inlägg
Lag dimmigt körsbär vecka 48 Fetis50 (73,2).............. hagalund (86,9)..........84,4 babs2 (91,6)...............92,1 Har varit en jobbig vecka Evve_ (99,3)................98,0 Jonnax (101,0)..... .....102,2 AnnC (93,7)................rapport v 41 senast på MD 9/10. Cabass (80,2)..............80,3 Thyndra (94)............... 81,6 kg Mezcal88 (87,6)............. 3siffror (103,3)................104 krymper just nu i cm, men står stilla i vikt Kia66 (82,3)...............KONSTIGT! Inte sökbar, finns inte i listan uppe till höger Lena 444 (83,2)................85,1 Nena (102,9).........rapport v 41 senast aktiv på MD 13/10 när skulle bröllopet stå?
Igen plus tillbaka till 102,2. Börjar nästan undra om min våg har gett upp, den visat hela hösten 102,2, inte hundra gram under eller över. Och historisk sätt har jag aldrig stannat på samma vikt mer än två veckor under viktresan (som är väldigt lång utan resultat, nu har jag hängt här i matdagbok två år...) Jag har skrivit matdagbok den här veckan med, och det gick lika bra som förra veckan, dvs 4 av 7 dagar. Jag ser att jag äter fortfarande lite för mycket, dock mindre än "dagsbehovet". Så jag tycker att +0,7 kg är något orättvist av viktgudarna att ge mig. Nu när jag är någorlunda igång med matdagboken måste jag få in motion igen! Hela det här året har varit ganska dålig motionsår, jag som var så bra igång förra hösten. (på tal om det, jag förstår inte vart det här året har gått, tyckte att jag har alldeles precis börjat på mitt nya jobb, och det var i mars). Igår köpte jag ett baddräkt då i helgen ska jag använda min förra årets julklapp och gå på SPA med sambon. Jag har verkligen väntat med den att inte behöva gå dit som en tjockis, men nu går presentkortet snart ut så får det väl bli som det blir. Men att jag har ett baddräkt betyder att jag kunde börja simma. Jag har varit lite nyfiken på vattengympa och vi har ett pass i simhallet bredvid jobbet tisdagmorgonar kl 7. Nu önskar jag att jag vore en morgonmänniska, då det vore ju mycket bra! Även måndagar är de öppet lite senare och har motionssim med tända ljus och lugn musik på kvällen, kanske en lite lagom måndagsmotion efter man har stressat iväg från jobbet och veckohandlat. Just nu ser jag mycket framemot att vara ledig över julen. Jag hade ju ingen semester under sommaren - eller förra sommaren för den delen - och att få vara ledig hela 12 dagar hoppas jag kommer göra underverk till energinivån!
Lag dimmigt körsbär vecka 48 Fetis50 (73,2)..............74,9 hagalund (86,9)..........84,4 babs2 (91,6)...............92,1 Har varit en jobbig vecka Evve_ (99,3)................98,0 Jonnax (101,0)..... .....102,2 AnnC (93,7)................rapport v 41 senast på MD 9/10. Cabass (80,2)..............80,3 Thyndra (94)............... 81,6 kg Mezcal88 (87,6)............. 3siffror (103,3)................104 krymper just nu i cm, men står stilla i vikt Kia66 (82,3)...............KONSTIGT! Inte sökbar, finns inte i listan uppe till höger Lena 444 (83,2)................85,1 Nena (102,9).........rapport v 41 senast aktiv på MD 13/10 när skulle bröllopet stå? Det är verkligen inte med någon stolthet som jag skriver in vikten. Jonnax, det låter skönt med julledighet. Jag ska också vara långledig och det ser jag verkligen fram emot. Mina planer är att börja på zumba igen som jag tidigare gått på och tyckte va kul. Anledningen till att jag slutade var att det är så tidigt att jag inte hinner hem, men jag har bestämt mig för att den dagen då det är zumba ska jag gå tidigare från jobbet och inte skylla på att det är för tidigt. Tänkte också testa Indoor walking, om det är kul ska jag kombinera zumban med det. Och så promenader förstås. Det är motionen som fattas här, jag är en sådan soffpotatis att det finns inte. Jag mår så bra när jag rör mig och känner mig nöjd med mig själv. Pepp till alla körsbär!
Lag dimmigt körsbär vecka 48 Fetis50 (73,2)..............74,9 hagalund (86,9)..........84,4 babs2 (91,6)...............92,1 Har varit en jobbig vecka Evve_ (99,3)................98,0 Jonnax (101,0)..... .....102,2 AnnC (93,7)................rapport v 41 senast på MD 9/10. Cabass (80,2)..............80,3 Thyndra (94)............... 81,6 kg Mezcal88 (87,6).............89,8 3siffror (103,3)................104 krymper just nu i cm, men står stilla i vikt Kia66 (82,3)...............KONSTIGT! Inte sökbar, finns inte i listan uppe till höger Lena 444 (83,2)................85,1 Nena (102,9).........rapport v 41 senast aktiv på MD 13/10 när skulle bröllopet stå? Går inget vidare här heller =(
Jag lämnar in vikterna till Havet nu.
Bra fetis och alla hade rapporterat! Strålande.
Fetis, spännande med indoor walking. Jag har förstått att det ör lite som spinning fast på löpband, men mer begriper jag inte. Du får testa och rapportera hurdant det va!
Jag blir galen! Bara äter och äter. Har nu försökt att ta vissa dagar med flytande typ Nutrilett, men jag klarar det inte. Måste hitta en ny strategi. IGEN:
Babs, jag känner precis igen mig! Håller också på att bli tokig. När jag var ute och provade kläder i helgen blev jag så motiverad att ta tag i det, men lyckas ändå inte skärpa mig. Nu är det dessutom snart december då det väntas en massa festligheter med onyttigheter. Är långledig över julen och tänker ta tag i motionen då i alla fall så det inte bara blir en massa mat. Jonnax jag ska rapportera när jag varit där. Har kollegor som går på indoor walking som säger att det är jättekul och att det är en bra konditionsträning som bränner fett :)
Babs och Fetis: Visst är det märkligt?! Man är så medveten om det men ändå funkar det inte. Nu är det ju dessutom december och det är inte bra månad alls.. Men jag har märkt en sak idag när jag väntade på att middagen skulle bli klar så satt jag vid bordet och små åt liksom hela tiden! Det måste jag sluta med!½