Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Nu har jag hämtat ut min cykel och den känns ungefär som förut, fast nu ser jag att hjulet är skevt. Ska göra ett försök att få ut ett nytt på hemförsäkringen, mha ett intyg från cykelverkstaden som är helt övertygade om att någon har sparkat på/undan cykeln, då den stod i cykelställ. Kan så vara - vad vet jag. Enligt dem så är det en ganska vanlig skada - som försäkringsbolagen brukar kunna ersätta. Hoppas det!
Är iaf glad att kunna cykla igen nu då det är så härligt väder här. Blev 5 km i måndags och 15 km idag - bara 5 mil kvar! Det ska jag nog klara till 14 juni som är mitt slutdatum. GRATTIS ni som är i mål!💐🎉👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽
Någon frågade om slutdatum, vad vi förstått här i gruppen beror det på när man registrerade första gången.
Jag vill gärna försöka ett varv till, annars tror jag inte det blir så mycket cykling för mig i sommar eftersom mitt slutdatum sammanfaller med semestern, alltså slutar jag cykla till jobbet vilket är det jag mest gjort hittills.
Idag har jag kommit ut en sväng i värmen sen fick jag även med barnen nu i kväll. Det blev sammanlagt 34 km. Totalt har jag cyklat 153km. Halvvägs, tjoho!! Kanske dags att lägga på ett kol...
grattis till er som redan är i mål!!!
Det blev ju lite tråkigt att inte ha något att samla kilometer för och givtvis har cyklingen blivit lidande. Jag har visserligen bara slappat en dag sedan jag blev klar men inte har jag samma motivation - att jag cyklade igår berodde på att jag skulle på lunchmöte och inte ville ge upp den parkering i skuggan jag erövrat på mogronen, visste att den skulle vara borta om jag tog bilen till mötet. Så då blev det 40 minuter cykel och åtta kilometer, inte dåligt med tanke på att jag alltså varit och simmat på morgonen.
För det är vad jag nu ägnar mig åt, ganska behagligt under rådande temperatur kan man säga. Badhuset har satsat på något som heter "swimtag" ett armband som mäter sträckan och eftersom det ä'r avstånd och inte tid som gäller så började jag simma med swimtag i förrgår. Annars har jag alltså en Garmin Swim att simma med den ska mäta avstånd men gör det jätteksst så jag nöjer mig med att cykla på tid.
Swimtagen verkade också värdelös efter premiärturen påstod den att jag simmat 43 längder alltså 1075 meter och eftersom jag kontrollräknade vet jag att det bara var 24. Men det stod att den skulle "lära sig" mig så jag lät bli att manuellt rätta på sajten och igår påsod den att jag "bara" simmat 32 längder - verkligheten var fortfarande 24 (tror jag, hade inte full koll) Idag märkte jag att jag redan simmar snabbare och när jag försökte räkna ut det så hade jag simmat 28 längder. Och precis det säger swimtagen också!
Men det roligaste är att det finns "utmaningar" på swimtagsajten (det är inte föörän jag komer till en dator som jag får reda på mitt resultat) där kan jag välja ut en sträcka jag vill simma och hur lång tid jag ska ha på mig. Jag valde den kortaste som är från fängelseön Alcatraz och in till land, 3 683 meter är det visst! Nu läggs automatiskt min dagsetapp in och min markör flyttas på kartan, jag är nästan halvvägs (den räknade inte första dagen för då hade jag simmat klart innan jag anmälde mig till utmaningen)
När jag kommit iland ska jag kanske simma över till Danmark... och sedan Engelska kanalen... värstingutamningen är att simma över Atlanten. Det där fick fart på min motivation, nu har jag hängt på låset på simhallen tre dagar i sträck för att komma in och simma!
12 km idag innan jobbet! Nu är jag uppe i 182 km
Jippi bara 5 mil kvar!
Eller jag har cyklat 256 km nu!
Hoppas på att klara en del nu när jag är ledig och har fint väder i helgen
Håller med dig, Arrietty. Även om jag cyklar minst 6km/dag går det ju inte att registrera på klassikersidan.
Fortsätt kämpa ni andra. Snart är även ni i mål 👍🏼😀👏🏼👏🏼
Det blev en tur till fastlandet och där blåste det så jag stod still trots att jag cyklade så svetten lackade.
Tur man kommer runt och hem så man kommer någon vart när man cyklar
Klarat 28 km idag
'Totalt 284 km
Totalt 286 km efter denna veckas cykling!
Jag tycker inte att det är för varmt att cykla, fartvinden fläktar skönt! Nu är det bara 14 km kvar - det klarar jag nästa vecka😀
Men, ni som är i mål, det är ju just därför jag önskar ett varv 2; för att kunna fortsätta registrera km och inte tappa motivationen att cykla. Häng på vetja!!
C.
Ja jag förstår tanken ock tänkte först att det var kul men insåg att det inte var så kul att gå i mål om jag inte fick tänka "jag blev klar!"... Nu väntar jag på simningen och den blir dessvärre ännu fortare klar, simmar jag som jag brukar på sommaren så har jag gjort klart den frösta veckan... och så börjar inte nästa förrän in på hösten. Men det finns säkert något liknande den här simutmaningen för cykling - en sajt där man kan sätta upp ett mål och så kommer min lilla cykelikon att flytta sig lite varje dag.
På ett sätt fungerade den här utmaningen, jag ville ju inte halka efter. Fast jag tror att jag hade cyklat färdigt på bara mätaren på sidan, det kändes fullt tillräckligt att se hur tårtbit las till tårtbit tills cirkeln var full.
36 nya kilometrar idag- totalt 189!!