icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

HÄNG MED PÅ ICA KLASSIKERN 2017/ 2018

Veteran
6814 inlägg
5 april 2016 09:58

Då kör vi gång 2017 års  Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!

Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet! 
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).

Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/

1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli

2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept

3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec

4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars 

Vasaloppet!

• Havet..........83,08 km
  • SuperK........45 km
  • madde65.....
  • Tita.............94,9 km
  • Arrietty.......
  •  

Lidingö loppet! 

• Havet..........14 km
  • SuperK........16 km
  • madde65.....
  • Tita..............26,3 km
  • Arrietty.......

Vansbrosimmet!

• Havet..........1000 m
  • SuperK........
  • madde65.....
  • Tita..............1000 m
  • Arrietty.........3000 m yes

Vätternrundan!

• Havet...........87 km
  • chicha..........11 km
  • SuperK........ 305 km������
  • madde65.....
  • Tita..............30 km
  • Arrietty.........109 km

• Veteran
    3269 inlägg
    21 maj 2016 16:35

Tack Havet!

Arrietty du låter precis som min man......han fick alltid/aldrig fel/rätt grejer eller grejer alls att jobba med då han var liten/ung spiken var förbjuden att ta och plank till en koja kunde man glömma. Nu finns det allt möjligt här hemma i maskinväg o annat som han aldrig använder😄men tydligen är bra att ha. 

Kidnappade cyklar det kan vi i vår familj vår dotter förlorade nog 3 st i Uppsala under studietiden. Jag förlorade också en utanför jobbet trots att den var fastlåst i cykelstället. Inte roligt jag kände mig kränkt. Min var helt ny inte så dyr men ändå....dotterns vara skruttcyklar men de dög ändå.

Nu har jag lite ont i rumpan efter dagens 15 km men det var roligt att komma igång.

Ha det bra!

• Veteran
    2044 inlägg
    22 maj 2016 15:49

Det enda som kan hindra att jag klarar denna etapp nu är om jag skadar mig eller cykeln - idag kan jag sammanfatt 272 km och då är det bara 28 kilometer kvar... nöjdast är jag förstås med att jag cylat alla dagar utom två och av de dagar jag cyklat har det blivit minst fem kilometer alla dagar utom en...

Längsta sträcka var 20 km – men den dagen cyklde jag två gånger. Sedan har jag cyklat 11-12 kilometer några gånger men det tyckte inte hundtassarna om och inte mina knän heller för den delen. I regel tar det mig 25-30 minuter att cykla min dagliga fem-sexkilometerssträcka, då ligger det i tiden att jag ska stanna för att hunden ska kissa och bajsa ett par tre gånger och att jag ska stanna och koppla loss respektive koppla upp honom när vi cyklar på skogsvägar. Jag ahr också haft en sträcka där han fått åka låda en del av sträckan (för att spara tassarna) och det gör också att det kan vrka som om jag cyklar saktare än jag gör... sedan har jag en runda där del av sträckan är rena terrängcyklingen så trots att jag där ite behöver anpassa hastigheten till hunden så går det ganska sakta.

Det ska f ö också sägas att hnen är till hälften italiensk vinthund så han gillar verkligen att springa fort!  Jag får inte alltid så mycket motion som sträckan skulle antyda för han bogserar mig faktiskt... och detta är en realtivt liten hund 30 cm i mankhöjd ungefär...

Att flåset blivit bättre märker jag genom att jag nu cyklar på allt högre växel även i motluten.

Nu är frågan hur jag ska hålla motivationen uppe när jag nått klassikermålet, det här att verkligen komma ut varje dag har varit så himla bra! Jag skulel gärna forsätta men jag är tyvärr en sådan där som lätt hittar ursäkter för att slippa, jag hoppas vi fortsätter att notera cykling tills nästa utmaning börjar! Fast då är frågan omjag känner samma motivation för att verkligen cykla varje dag... attans att jag ska ha så svårt att övervinna motstånd för min egen skull!

Men iallafall: 272 km är det sammanlagt nu.

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    22 maj 2016 16:20

Efter denna vecka är jag uppe i 275km. 25km från mål 👍🏼

• Veteran
    3269 inlägg
    22 maj 2016 19:19

Ny runda på cykeln idag men kortare. Rumpan är lite tilltufsad efter gårdagens start.

Har räknat ut hur mycket jag måste trampa för att hinna under utsatt tid och det skall gå. Inskrivet i kalendern så det går inte att förbise😄

Den totala sträckan och veckans resultat är blygsamma 23,4 km 

• Mycket engagerad
    422 inlägg
    22 maj 2016 19:47

Efter denna vecka har jag uppnått 238 km!

Arietty: Jag har också tänkt på detta med motivationen då man gått i mål. För min del är ju cyklingen mest i samband med att jag jobbar, och 15 juni går jag på semester. Tänkte att jag skulle vilja köra ett varv till på Vätternrundan. 😀 

Vi kanske kan skapa en ny, egen utmaning med Vätternrundan varv två? 

C.

• Veteran
    2214 inlägg
    23 maj 2016 16:44

Lite cykling igen!
    Måste ju ladda inför blodomloppet.

224 km
    Det går sakta med säkert frammåt

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    23 maj 2016 19:08

Två tredjedelar klara!

Totalt: 203 km

• Veteran
    6814 inlägg
    24 maj 2016 09:23

Efter 2 v borta så har jag kommit igång med cyklandet och träning igen.. Det var jobbigt att cykla 10 km idag! 

Nu är jag uppe i 160km. 

• Veteran
    6814 inlägg
    24 maj 2016 09:23

• Veteran
    6814 inlägg
    24 maj 2016 09:30

Chicha jag kan lägga till varv 2 här under varv 1! 

Uppdaterat