icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

HÄNG MED PÅ ICA KLASSIKERN 2017/ 2018

Veteran
6814 inlägg
5 april 2016 09:58

Då kör vi gång 2017 års  Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!

Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet! 
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).

Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/

1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli

2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept

3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec

4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars 

Vasaloppet!

• Havet..........83,08 km
  • SuperK........45 km
  • madde65.....
  • Tita.............94,9 km
  • Arrietty.......
  •  

Lidingö loppet! 

• Havet..........14 km
  • SuperK........16 km
  • madde65.....
  • Tita..............26,3 km
  • Arrietty.......

Vansbrosimmet!

• Havet..........1000 m
  • SuperK........
  • madde65.....
  • Tita..............1000 m
  • Arrietty.........3000 m yes

Vätternrundan!

• Havet...........87 km
  • chicha..........11 km
  • SuperK........ 305 km������
  • madde65.....
  • Tita..............30 km
  • Arrietty.........109 km

• Veteran
    6814 inlägg
    13 maj 2016 17:40

• Veteran
    6814 inlägg
    13 maj 2016 17:43

Nu är km uppdaterade! Vad vi är flitiga och duktiga!

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    13 maj 2016 20:16

Vi är på gång nu!  Havet får fullt upp med att uppdatera när vi 🚴 så mycket 😄

Själv har jag kört 2,1 mil idag, förvånansvärt lätt var det så konditionen har nog förbättrats.

Totalt 143 km för mig.

• Mycket engagerad
    422 inlägg
    15 maj 2016 15:08

Härligt med uppdatering Havet, men nu har jag uppdaterat mig på ICA-klassikern för slutet av denna vecka. Nu har jag nått halvvägs 😀, vilket vi är flera som gjort!👏🏽👍🏾

Har haft funderingar på att cykla och köpa ägg nu i helgen när jag har cykeln hemma, men jag prioriterar långpromenad med hunden (och en kompis), så jag tror inte det blir av. 

Kan f.ö.rekommendera en liten cykeldator jag köpt på Claes Ohlsson för 99 kr. Inte helt lätt att montera på cykeln, men när det väl är gjort är den jättebra. Mäter både avstånd, hastighet, tid, maxhastighet, förbrukade kalorier och fettförbränning. 

Totalt nu: 176 km

Heja på alla!👏🏽😀

• Veteran
    2044 inlägg
    16 maj 2016 06:04

Mössan är tllbaka på – eller åtminstone huvudband som skyddar öronen. När jag hittade Runkeeeperappen i telefonen blev cykeldatron överflödig, jag letar efter en bra hållare till smartphonen för nu slänger jag telefonen i cykelkorgen och gör ganska farliga manöverar när jag ska försöka titta vad den står på - fastän den berättar det var femte minut men eftersom jag siktar på fem kilometer om dagen och testar många olika slingor så har jag koll för att lägga in tilläggsslinga om jag inte har tillräckligt när jag närmar mig hemmet igen. Efter denna vecka: 231 km.

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    16 maj 2016 06:41

Arrietty, kan du inte ha telefonen i fickan och hörlurar, så hör du ju hur långt du cyklat? 

• Veteran
    2044 inlägg
    16 maj 2016 14:52

Jomenvisst men jag har inte gärna hörlurar i trafiken av förståeliga skäl och jag är ju ute med hunden och tycker att han förtjänar min närvaro (lite struntprat här, när jag promenerar har jag ofta en podd på, men å andra sidan så är hunden oftast intresserad av annat än mig då vi går i skogen så vi är lika oartiga) och på mina cykelplagg har jag snedfickor = sådana som telefonen kan ramla ur.... men det är klart att jag kunde hitta en lösning om problemet vore mer besvärande än det är... men det vore fint att sätta iphonen i ett litet ställ framtill på cykelkorgen tänker jag...

hittade en massa bra hållare här en länk: http://www.mytrendyphone.se/shop/cykelhaallare-till-iphone-158747p.html

• Mycket engagerad
    422 inlägg
    16 maj 2016 18:09

Jag använde Runkeeper först, men tyckte att den mätte sämre än cykeldatorn. Tycker också det är lättare att titta på cykeldatorn, som sitter på styret - och sedan kan tas av då man går in.

C.

• Veteran
    2044 inlägg
    17 maj 2016 06:09

Aha – det jag tycker är bra med Runkeeper är att jag har både promenader och cykling samlat (synd att den inte går att ta med i bassängen, där har jag Garmin Swim, som är en besvikelse för den mäter inte alls sträckan rätt) och så kan jag gå tillbaka och se sammanställningar ganska lätt. Fördelen med appen är att jag har koll på var telefonen är... cykeldatorn blev ytterligare en sak att förlägga, även om jag oftast lämnade den kvar på cykeln (så lugnt bor jag...)

Sadel - jag fik tag på en stor sadel som klarade bakvärken men sedan slet jag ut den och den fänns inte längre att köpa och då gick jag igenom hela jäkla marknaden, på nätet och frågade i affärer och fick till slut tag på en som fungerar lika bra. Bredarslade tanter behöver breda cykelsadlar!.

När vovven var valp så bytte jag också cykelkorgen mot en pakethållare fram och så hade jag en trälåda som han fick åka i, och så fick han springa korta sträckor. Men trälådan var tung så det gick inte att ställa cykeln på stödet så jag bytte den sedan mot en fyrkantig korg som jag spraymålade svart som cykeln. Den var för bräcklig för hunden att åka i och slets ut av väder och vind, ingen kvalitetskorg precis. Men när jag lämnade cykeln på vårservice nu så hade affären en asflott engelsk rottingkorg med lock som de dessutom monterade fast så att inte första bästa snor den om jag har med mig cykeln till stan. Lite sorg var det att plocka av det fina locket men nu kan hunden åka med igen för det har behövts nu innan tassarna är härdade. Jag har sytt sadelskydd i vaxduk (även där har jag hunnit slita ut ett) och faktiskt ett skydd för korgen också, cykeln står ju ute i regnet och jag tror korgen kommer att håla längre om jag sätter över en bit presenning som hålls av ett brett resårband.

• Veteran
    3269 inlägg
    17 maj 2016 08:42

Himmel vad du är ordentlig och det är en dröm att läsa hur bra du tar hand om dina grejer👏👏

Jag har precis skällt ut gubben för att han inte gjorde som jag bad om igår kväll ...puttade rotting möblerna under tak...kl 5 vaknade jag av spöregn och gick upp och tittade .....dynorna i möblerna var dyngsura och jag med som fick gå ut och ta rätt på det😁

Lycka till med cyklandet med vovven!