icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

HÄNG MED PÅ ICA KLASSIKERN 2017/ 2018

Veteran
6814 inlägg
5 april 2016 09:58

Då kör vi gång 2017 års  Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!

Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet! 
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).

Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/

1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli

2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept

3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec

4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars 

Vasaloppet!

• Havet..........83,08 km
  • SuperK........45 km
  • madde65.....
  • Tita.............94,9 km
  • Arrietty.......
  •  

Lidingö loppet! 

• Havet..........14 km
  • SuperK........16 km
  • madde65.....
  • Tita..............26,3 km
  • Arrietty.......

Vansbrosimmet!

• Havet..........1000 m
  • SuperK........
  • madde65.....
  • Tita..............1000 m
  • Arrietty.........3000 m yes

Vätternrundan!

• Havet...........87 km
  • chicha..........11 km
  • SuperK........ 305 km������
  • madde65.....
  • Tita..............30 km
  • Arrietty.........109 km

• Veteran
    3269 inlägg
    25 maj 2016 15:54

Usch det är skitväder här andra dagen i följd, spöregn. Jag kommer att få cykla häcken av mig senare i veckan för att få ihop min kvot😃😃

• Mycket engagerad
    422 inlägg
    25 maj 2016 18:33

Kommer troligtvis inte bli någon cykling alls denna vecka🙁 En trist historia har hindrat mig!

Lämnade in min nya cykel för byte av stänkskärmar och kjolskydd som var i dålig plast och gått sönder. Det ansågs som en reklamation och kostade således inget. Nu påstår firman att hjulet är vint och behöver bytas ut också! Ingen billig affär och vi är inte överens hur det har uppstått och vem som ska betala. 🤔 Har blandat in konsumentrådgivare och hon anser att bevisläget är svårt. Ska åka dit imorgon och se hur vint jag tycker det är, om det behöver bytas eller inte. Det konstiga är att jag inte märkte något då jag cyklade dit och lämnade in cykeln i fredags😬 Skulle ha hämtats ut i måndags kväll. Får se om jag hämtar ut den imorgon eller inte. Fredag -söndag ska jag resa bort och behöver ändå inte cykeln.

Hoppas verkligen det löser sig så att jag kan cykla nästa vecka.

@Havet och ett varv 2 låter toppen!

C.

• Veteran
    2045 inlägg
    25 maj 2016 21:25

Jag har haft tur med vädret – igår var det soligt på morgonen och jag cyklade med hunden före jobbet. På eftermiddagen mulnade det till och vi fick skyfall och åska och så regnade det stadigt hela kvällen.

I morse småduggade det lite och jag skulle på konferens uppåt Arvika så jag lämnade hunden på dagis och tnkte att jag fick ta motionscykeln i värsta fall på kvällen. Men när jag kom hem hade det klarnat och nu har jag varit ute och cyklat i solnedgången, det är inte direkt varmt men nog kommer dofterna av syren emot mig - och av kåda vid timmervältan i skogen... det var dessvärre värsta flygtiden för insekter så jag fick hålla munnen stängd och det är tur att jag har glasögon!

Varv två låter helt ok, jag vill ju gärna forsätta cykla samtidigt som det suckar lite inom mig att det inte blir att gå i mål att gå i mål om man säger...

• Veteran
    2045 inlägg
    26 maj 2016 07:20

...eller nej, det blir nog inget "varv två" jag ska unna mig att njuta av att ha klarat av ett av delmomenten, simningen startar ju sedan och då vill jag klara den. Jag vill inte tappa cykelidogheten men hoppas att jag kan hålla i med den utan utmaning en stund... nu har jag bara sex kilometer kvar!

...och verkligen trist chicha att bli hejdad sådär och jobbigt att behöva diskutera med affären, du får väl testcykla när du är där och känns det som förut så struntar du väl i att hjulet är skevt. Anledningen till att hjul blir skeva trodde jag var att ekrar lossnat om man alltså inte blivit påkörd.

• Engagerad
    53 inlägg
    26 maj 2016 08:33

Några mil till har det blivit och är uppe på 210 km nu.

Är det förresten någon som begriper detta med vilka datum som gäller för de olika momenten? När jag loggar in på min ICA -klassiker sida står det att jag har 20 dagar kvar att slutföra Vätternrundan, dvs jag har till den 14 juni på mig och inte till den 3 juli som det står här och på ICAs hemsida??? Samma gäller för övriga moment. Jag har inte samma datum som står på hemsidan eller här.

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    27 maj 2016 20:16

Totalt 251 km för mig nu. 

• Veteran
    2045 inlägg
    27 maj 2016 23:34

Och DÄR...

gick jag i MÅÅÅL!!! Tjohoooo!!!

På min sida där jag reggade stod det 11 april - 13 juni. Men någon annastans på ICA-sidan såg jag 3 juli så jag vet inte. Nu står det på min översiktssida "59 dagar kvar till nästa delmoment" innan har det ju stått hur mänga dagar jag har kvar att klara utmaningen så det är väl den siffran man ska rätta sig efter.

• Mycket engagerad
    192 inlägg
    28 maj 2016 17:53

Nu lägger jag löpningen på hyllan ett tag, för att ta fram cykeln på allvar. Det blev 33 km till träningen o tillbaka hem idag!! =119km!?

• Veteran
    6814 inlägg
    28 maj 2016 21:04

• Veteran
    6814 inlägg
    28 maj 2016 21:08

Grattis Arrietty som klarat av 300 km!