Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Nu har jag läst på om Ica klassikern och jag vill gärna hänga med er! Är det ok? Anmäler jag mig bara här? Hur redovisar ni här? Är lite sen i starten men hoppas att jag hinner cykla ändå.
Jag har gjort min anmälan på nätet till klassikern!
Tita - du har fram till 3 juli på dig, så du får väl räkna ut hur mycket du behöver cykla/dag eller/ vecka. Här verkar det som att vi registrerar lite då vi har lust, men det för nog havet svara på.
Lycka till! C.
Tack chica för ditt svar! Jag får sätta igång genast idag😄
Va ni är flitiga! Har inte cyklat på 2 veckor. Först nästan 1 vecka hos barnbarnen (blev förkyld) och sen 1 vecka hos mamma i värmland. Tränade tabata 2 ggr hos dottern. Det är allt jag rört på mig. Sen stannade vi i Karlstad och åt pizza på Vedugnen i Karlstad supergoda pizzor!
Välkommen Tita!
Uppdaterat!
Nja, Tita det gör jag inte, jag förstör jättemycket saker genom att inte ta hand om dem ordentligt samtidigt är det vissa saker som jag av någon anledning är noga med. Dit hör min älskade Skeppshult som jag köpte för ofattbart dyra 6500 i början av 2000-talet och är omåttligt förtjust i, den får minsann åka in på service varje år vilket är mer än man kan säga om bilen... och sedan gillar jag att ha bra grejor, jag växte upp på landet och vi byggde kojor och man fick alltid spika i spik (som var i fel dimension) med stenar och skruvmejslarna var fel dimension så man vred skruvskåran glapp och skiftnycklar bara gled... så är det något jag skämmer bort mig med nu så är det att ha bra grejor att jobba med. Som de säger "Buy quality - cry once"... dottern får däremot cykla på "skruttcykeln" en jag köpte billigt för att ha då jag åkte tåg och hade en cykel i stan vid järnvägsstationen som jag cyklade på till jobbet - där gick ju inte att ha någon fin cykel för de blir stulna s¨då köpte jag en halvrostig treväxlad Crescent... nu när hon flyttar hit får vi väl fundera på saken men hon kommer ju knappast att cykla här ute i byn som motion som jag gör.
Förresten brukar jag också ta med mig cykeln bak på bilen till staden (fincykeln då) och så parkerar jag bilen en bit från centrum (gratis) och cyklar sedan runt, har man taskiga fötter är det jättejobbigt att gå runt i ett centrum som är såpass stort som Karlstad, men med cykeln kommer man nära intill allt.
Äntligen igång igen efter att ha varit störtförkyld i tre veckor! 21 km blev det igår och är då uppe på 175 km. 6-7 spinpass till så är jag framme!
ännu ett pass på cykeln framför TV
Det blir motion men jag får ont i ändan, så jag slutade 15 min innan programmet var klart.
men 19 km får jag vara nöjd med :)
Uppe i 211km så snart så....
Cyklar bara utomhus jag och idag slog jag personligt rekord med 22 km 😀
tog en sväng på cykeln igår, blev iaf ytterligare 5 km...