Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
yes...Yes......YES ✨✨✨💥 I MÅL!!!! Totalt 302,47 km!!!
Känner mig riktigt stolt😅😅😄😄
Grattis Tita!
Havet och Vindla, heja heja...ni är snart i mål 👏🏼👏🏼 Grattis till alla som hittills kommit i mål. Jag fortsätter att cykla nästan varje dag, i går blev det 40km i det fina vädret 👍🏼.
Snart börjar nästa etapp med simningen så då blir jag mer aktiv här inne igen 😀👍🏼
Grattis alla - även jag väntar på att simningen ska börja då hör ni från mig igen!
Tack tack!!
Jag är cykelstigen nu så jag fortsätter också! Inte lika intensivt nu men några ggr/v har jag planerat in det. Det blir ett komplement till löpträningen😄
Hann inte med dom sista milen pga förkylningen, men jag skall ta dom snart!
Simningen nästa!
8 km cykel på ex jobbet! 33 kvar
Nu har etappen med simningen börjat. 👍🏼
Jag var på badhuset idag och simmade 1000m, och insåg när jag fyllde i att det bara är 3000m vi ska simma 😱 Jag trodde det var mycket längre, och 1000m simmar man ju lätt i badhus. Så denna etapp lär jag ju fixa snabbt 👍🏼
Bra Havet, du är snart i mål 👏🏼👏🏼👏🏼 Hur går det för dig Vindla??
Jag insåg också att simningen börjat nu. Den tycker jag känns som tristaste etappen. Vem vill simma i badhus nu på sommaren? - inte jag, men jag såg att man kan vänta med att börja till 21/8, så senast vecka 33 ska jag börja. Förr simmade jag lätt 1000 m, men nu har jag haft problem med nacke och axlar och då har det bara blivit 3-400 m per tillfälle. Har inga problem nu, så min tanke är att försöka simma 500 m en gång i veckan i 6 veckor. Det ska man väl klara?! Någon som har koll på vad alternativen till simning är?
C.
Paddling eller roddmaskin, är alternativen chicha.