icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

hej äta efter 1800 eller gå ner i vikt?

Mycket engagerad
438 inlägg
17 februari 2011 19:24

Hejsan Jag har alltid fått höra att man inte ska äta efter 1800 om man vill gå ner i vikt. Jag är sjukskriven och gör liksom inget så på dagarna som gör att jag behöver mat efter kl1800 typ som när man jobbade och liksom förburkade mer, ja man slutade jobba vid 1700 och var hemma senare om ni förstår hungrig. Hur gör ni? Ni som också håller på att gå ner i vikt? Har ni några bra tips, jag vill inte börja med GI eller lchf? Varför är för jag känner att jag vill äta lite av varge. Ser inget fel med dessa kostsätt men jag vill på detta sätt. Hej hop hoppas jag får några bra tips eller ideer mvh från mig är ny här sedan några dagar tillbaka

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    23 februari 2011 10:10

Läste i en artikel i " i form " att det är bra att låta kroppen vila från föda 12 timmar per dygn så jag försöker att inte äta senare på kvällen än att det är minst 12 timmar kvar till frukost nästa dag.

• Veteran
    3541 inlägg
    23 februari 2011 21:22

Jag säger bara. pottpott - är du verkligen intresserad av studierna om detta så hittar du dem!! Det är mer screeening än frivilligt anmälda "försökspersoner".

• Mycket engagerad
    328 inlägg
    23 februari 2011 21:34

Hmmm... Är det den studien som de brukar nämna i "Kellogs"-reklamen så är det ju sannolikt så att den också är begärd av Kellogs, som vill sälja, ja just det, frukost! :P Min gamle samhällslärare sa alltid: Det finns tre sorters lögn: Lögn, förbannad lögn och statistik. Han hade även en bra uttryck rörande "i genomsnitt": Har man ena foten på en spisplatta och den andra i en frysbox så har man det i genomsnitt ganska bra. Sammanfattningsvis: ät frukost om ni vill, bara jag slipper! :D

• Veteran
    3541 inlägg
    23 februari 2011 21:39

Nej det handlar inte om kellogs!! Här är en länk att läsa tills ni hittar det ni söker: http://www.matdagboken.se/?p=artiklar&ArtikelID=19 Nu tycker jag att diskussionen har hamnat utanför ämnet och väljer därför att avsluta min bevakning.

• Mycket engagerad
    328 inlägg
    23 februari 2011 21:44

Jag är inte upprörd, ville bara berätta hur just jag funkar bäst. Mina feta hetsätningperioder i mitt liv har jag alltid ätit "rejäla" frukostar. Möjligt att det är en psykologisk grej bara i mitt huvud, men som jag uppfattar det är det en sk trigger för mig att börja överäta. Avslutar med en sån där smiley tror jag! :)