icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Lag dimmigt körsbär

Veteran
8085 inlägg
14 oktober 2012 20:31

Här är en grupp Dimmga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. https://sites.google.com/site/biggestlosermidsommar2013 till BL sommar http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9294&Sida=39 till resultatrapportsidan

• Mycket engagerad
    143 inlägg
    1 juni 2013 23:27

Tack Babs för ditt engagemang. jag ska bättra mig på att rapportera, kanske jag sköter mig bättre då också. Står still och då är det inte lika roligt att rapportera, man tänker, det gör jag sedan men så blir det inte av. Ungefär som med motionen. Semester har jag inte ännu, men det har varit mycket med barnen nu inför skolavslutningarna med betyg och allt.

• Veteran
    1059 inlägg
    2 juni 2013 08:35

Jag ska verkligen rycka tag i motion och kost igen. Positivt är ju att jag inte gått upp trots att det varit sådär med kost och motion nu. Varför är det så svårt att hålla bra rutiner? Tänk om det vire lika svårt att släppa rutiner som det är att skaffa dem?! Igår körde jag ett Olga pass och idag blir det en promenad! Det ska bli riktigt skoj måste jag säga :-) Nu är det kosten som ska ryckas upp också! Kämpa på allihopa!

• Veteran
    1356 inlägg
    2 juni 2013 09:20

Evve, jag håller verkligen med om att det är svårt med bra rutiner. Jag vet inte hur många gånger jag bestämt mig för att ta tag i kost och motion, det håller ett litet tag och sedan är jag tillbaka i gamla vanor igen. Detta trots att jag mår så bra när jag äter bra och rör mig. Under vinterhalvåret skyllde jag på att det var mörkt när man kom hem och att det inte var roligt med promenader, men det kan jag inte skylla på nu i alla fall. Du skriver om ett Olgapass, vad är det för något?

• Veteran
    8085 inlägg
    2 juni 2013 15:38

Vi är många som sitter i samma båt. Ibland tror jag visst att det ska bli bättre om jag väntar någon dag med att väga mig, men så är det oftast inte. Nu ska jag väga mig på onsdagar!!!! Nu har vi smaskat på rabarberpaj- snälla grannen L kom in med en knippe igår kväll.

• Veteran
    1356 inlägg
    2 juni 2013 16:39

Inte lätt att gå ner i vikt när man har så snälla grannar! ;)

• Veteran
    8085 inlägg
    2 juni 2013 16:45

Visst är det härligt med bra undanflykter? Jag menar: L kanske hade blivit ledsen om jag inte gjort paj. Och vaniljsås MÅSTE man ju ha till och riktigt stor bit MÅSTE JAG ta, så att stackars sambons mage, som är lite känslig inte börjar bråka.

• Veteran
    2753 inlägg
    3 juni 2013 07:27

hej alla dimmiga körsbär idag stod vågen på siffor som jag inte vill se blää=( varför ska man bli så slarvig fast man lovat sig själv att aldrig mera osv. så idag startar jag stora semesterracet som motivation ,ska skriva upp allt jag äter under dessa 40 dagar och försöka motionera 30-60 minuter eller mera varje dag blanda med cykelturer,promenader,jogging, och vardagsmotion om 40 dagar ska vågen helst stå på 80 eller mindre så jag kommer tbx till den vikt jag hade för några veckor sen innan slarvet. ni får gärna hänga på (om 40 dagar ska jag på semester nämligen och då tänkte jag inhandla ny bikini och tar flyget till rhodos på semester med mannen,första semestern utomlands utan barnen hihihi )

• Mycket engagerad
    406 inlägg
    3 juni 2013 10:22

Lag Dimmigt Körsbär v 23 Fetis50 ..... hagalund ....90 (+0.1) babs2 .... evve_ .... Jonnax ..... Lena444 .... Chrystal ... AnnC .... Mano70 .... Cabass .... Thyndra .... Mezcal88 .. monosc .... 3siffror ... lite upp men är nöjd ändå.-)

• Veteran
    1059 inlägg
    3 juni 2013 20:26

Jag har tränat idag och det är ju väldigt skönt! Bara att köra vidare! Sedan har jag varit på anställnings intervju idag och jag och en tjej till som var där fick jobbet direkt! JAg är MEGANÖJD att jag vet att jag hela nästa läsår får jobba heltid!!!!!!!!!!!!!! Nu kämpar vi vidare!

• Veteran
    8085 inlägg
    3 juni 2013 23:30

Grattis Evve!!