Veteran
8085 inlägg
Här är en grupp Dimmga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. https://sites.google.com/site/biggestlosermidsommar2013 till BL sommar http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9294&Sida=39 till resultatrapportsidan
Babs: Jag har faktiskt ringt VC idag jag är nämligen väldigt yr med men de funderade på om jag är allergisk med. Härligt med Österåsen! Vet många som gillar det. Så jag försöker äta bra och någon motion blir det inte tal om kan jag säga...
Hej alla dimmiga körsbär! Hoppas ni har lika fint väder som oss nere i Skåne. I flera dagar har solen lyst från en klarblå himmel. Jag har en fråga till er som är plusmedlemmar. Om man nu väljer att räkna kalorier, kan man då i sin matdagbok skriva in en maträtt och hur många kalorier den innehåller? Exempelvis om man köper en färdig tsatziki så kan man ju om man väger den mängd man ska äta räkna ut rätt kalorivärde med hjälp av innehållsdeklarationen. Om det går tror jag nog att jag kommer att välja att bli plusmedlem för det är något jag saknar här. För övrigt tycker jag MD är jättebra!
Sundvsll klagar inte på vädret heller. Man kan lägga in egna livsmedel med protein-, fett- och kolhydrathalt och från dem räknas kalorierna ut. Man kan även lägga in alla vitaminer och mineraler och kostfiber och fettsammansättningen där. Man kan ange portionsmängd eller lägga in näringsdeklarationen per 100 g, vilket jag tycker är bäst. Sen kan man ange hur många g det går på en matsked, dL eller annat mått man vill ange. DEnna väg kräver alltså att du vet sammansättningen av protein, fett och kolhydrater. Ska kolla om man kan lägga in antal kalorier direkt, om ingen annan hinner före. Här är det dags för middag nu.
Fetis50: Under favoritmåltider kan man skapa en måltid som man ger namn och kaloriinnehåå, men då får man ju inte med alla vitaminer och mineraler. Nu drar jag norrut till Österåsens hälsohem, lämnar sambon som får lite lugn och ro. Helgarderar med alla piller och kryck-käpp. Stavar lånar vi på plats. Jag antar att jag får satsa på vattenträning och styrketräning
Lag Dimmigt Körsbär v 24 Fetis50 ..... hagalund .... babs2 ....92,3 evve_ .... Jonnax .... Lena444 .... Chrystal ... AnnC .... Mano70 .... Cabass .... Thyndra .... Mezcal88 .. monosc .... 3siffror ....
Lag Dimmigt Körsbär v 24 Fetis50 ..... hagalund ....90 babs2 ....92,3 evve_ .... Jonnax .... Lena444 .... Chrystal ... AnnC .... Mano70 .... Cabass .... Thyndra .... Mezcal88 .. monosc .... 3siffror ....
Tack för hjälpen babs! Ha det nu så bra under din semester, trots käpp och piller ;)
Hej tjejer...förlåt att jag inte alls varit närvarande...men måste ta en lång paus från dimmigt körsbär...kommer kika in och kolla hur de går för er och hoppas jag kan hänga på sen igen! Jag är gravid! så känner att jag kan inte lägga fokus på vikten nu. :-) kram på er
Chrystal Grattis och Lycka Till!
Stort grattis Chrystal, så kul! Förstår att du fått annat att tänka på. Vill du att vi tar bort dig från viktlistan? Kul om du ändå tittar in och berättar hur allt är med er! Lycka till!