Veteran
8085 inlägg
Här är en grupp Dimmga Körsbär som kämpar med sina vikter och surrar lite om ditt och datt. https://sites.google.com/site/biggestlosermidsommar2013 till BL sommar http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=9294&Sida=39 till resultatrapportsidan
Hej alla! Igår vann jag en jordskredsseger över mig själv. Trampade mina 100+ kg runt hela Vättern! Mötte morgonsolen i Jönköping och när jag sedan fram på dagen såg andra sidan av vackra Vättern från bron vid Hammarsundet, ja då kom det en liten tår i ögat. Tänk att jag gjort detta.... Ni har mött det allihop. Bara för att man är stor tror alla att man är en lat och ohälsosam person. Lite förvånade blickar - ska DU cykla Vätternrundan?! Ja, tänk för att jag ska det! Ja, tänk för att jag gjorde det! Trött på fördomar om stora männsikor. Men det finns goa människor också (förutom lag dimmigt körsbär förstås) På min facebook hade 119 perosner gillat min bild på medaljen och 45 kommentarer. Det känns bra med stöd. När BL tävligen är slut, vill jag gärna fortsätta - hur känner ni? Mina kilon är kvar, men jag ska ägna min semester åt att kämpa vidare med maten. Träningen är jag på G med. I juli simmar jag vansbrosimmet...! Ha en go söndag alla körsbär!
Grattis 3siffror! Vilken härlig prestation. Och Vansbrosimmet sen! Impad! BL midsommar är ju förlängd enligt Havet, minns inte hur länge. JAG VILL VARA KVAR LÄNGE. Den heter BL sommar. Klart vi kör............ Det är ju nu vi drar igång på allvar. Många av oss har ju legat och liksom "lurpassat" i vassen.
Bra gjort 3siffror!
Grattis Chrystal!! Förlåt ni andra att jag inte lämnat någon vikt i veckan.Jobbat borta och inte haft tillgång till dator och våg.. Jag hänge med till denna omgång är klar,sen tar jag sommaruppehåll.
Nu har jag anmält mig till tjejmilen=). Bara hålla i träningen,så ska det nog gå bra.
Tävlingen är omgjord och går över sommaren. Förslag: Mezcal och ev andra som tar semester kan väl berätta det, så rapporterar vi konstant vikt, tills semestern är över. Är också anmäld till tjejmilen, men vi får se om mitt knä vill vara med.
Tjejmilen, Guuud så duktiga ni är! Jag orkar inte ens springa en km. Bra idé babs att man kan stå kvar på sin vikt över sommar och semester. Själv ska jag inte åka iväg mer än små korta turer, men hur det ska gå med maten återstår att se. Däremot hoppas jag på många promenader i skogen.
3siffror, verkligen bra jobbat av dig!
Jag ska också springa tjejmilen. Törs man hoppas på en liten körsbärsträff? :-) Om så bara för att ta en energidryck tillsammans
Fetis 50: Jag springer inte, men hoppas kunna gå min 25:e tjejmil i höst.i höstas gick jag på 1 timme och 43 min (tror jag) och det blir knappast snabbare i år. Men kl är det. Förtydligande: Om man har möjlighet att väga sig och rapportera tycker jag att man ska göra det, om inte annat för att försöka hålla koll på sig själv. Om det sen går lite åt fel håll kan inte hjälpas.