Hej Ny här och vill starta en utmaning. Mina kilon säger inte så mycket, snarare säger de att allt är okej. Men det är det då INTE. Jag ser ut som en Sumobrottare, har större buk än bystmått. Okej, jag lider av IBS och hypotyreos (låg ämnesomsättning). Men just därför måste jag se upp extra mycket. Jag svullnar upp kring magen, så mitt midjemått är tjusigt nog hälften gas och hälften späck. Men även en dag då magen inte är svullen pratar vi midjemått kring 90. Inte okej. Undrar om det finns fler som är intresserad av att följas åt i en tråd där vi inte stirrar oss blinda på kiloraset, utan främst midjemått? Givetvis är kilon också intressanta, som komplettering! (De följs väl åt får man anta). 7/1 Totteti: Längd: 168, Vikt: 70 kg, Midjemått: 90-100, Höftmått 102, Bystmått: 88 Väl mött hoppas jag.
På gång
16 inlägg
Ny vikt 78,5kg(81,5kg för 3 veckor sedan). Känslan på byxorna stämde! Midja 90cm(-3),mage 108cm(-7). Sovit lite bättre senaste veckan och tror att det påverkat buken positivt!
Tack för peppningen, Porfyr!! Nej, vi ska inte ge oss så lätt ;) Man får ta nya tag... men jag har en så jobbig arbetssituation också just nu, och det tar verkligen på krafterna!
hej hade midja 102 när jag började nu är jag nere i 98 efter fyra veckor så får väl vara nöjd att det går åt det hållet. Bara gått ner 0,3 kg denna veckan men minskat 1 cm i midjan är ju bra. Höftmåttet förstår jag mig inte på för jag startade på 107 ocj sedan blev det 110,107,107 o nu 108- förstår ni nåt? hälsn yrla
Hej! Jag är också relativt ny och försöker att bli mer hälsosam, jag undrar bara vilken metod du tänker ta till dig för att minska midjemåttet?
Hej!! Idag är midjemåttet på SMALASTE stället (alltså inte bukfettet som hänger under haha) i alla fall 79 cm, inte 88 som när jag började för en månad sedan. Och notera, jag har egentligen bara lagt om kosten! Så det är jag såååååå glad för. Ska börja träna om några veckor för att få lite bättre stuk på det hela.
Hur gå det för er?? Brukar ni väga in måndagar, minns inte... Jag tror jag har stannat av där nånstans kring 65, strax under. Måste ta nya tag nu!!!
hej återkommer med midjemått etc. i morgon. Jag hoppas att det har gått ner tyckte det kändes så men man vet aldrig. Har kört cross o gått med stavar idag. Känns bra att jag gjorde det men fick ont ovanpå foten när jag körde crossen konstigt aldrig fått förut. Har tagit på zon. hälsn yrla
hej jag mater midjemattet vid naveln, for att jag ska ha ett riktmarke att anvanda mig av varje gang. Ar det helt fel matt? Jag verkar sa enormt stor dar!!!!
hej ja mäter också vid naveln. Men tror det står hur man skall göra om du går tillbaka på denna forumstråd i början var det nån som la in detta. hälsn yrla
hej står still på 98 cm fortfarande i midja o 108 på höft. hälsn yrla