Nu är det SOMMARLOV, den fjärde etappen av Viktutmaning 2011! Anmälningsperioden är nu slut och nu börjar tävlingen! Varje vecka senast LÖRDAG rapporterar du in din vikt här på forumet och på söndagen lägger jag ut en sammanställning av veckan som gått, där den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt den veckan koras till veckans vinnare. Vi börjar tävlingen den 5 juni och sista sammanställningen kommer den 31 juli. Då koras etappens vinnare, den som har gått ner flest procent av sin kroppsvikt under hela etappen, och denna person belönas med två biobiljetter, sponsrade av matdagboken.se. Tänk nu på... att rapportera in din vikt varje vecka, om du vet att du ska vara borta en vecka eller mer så säg till i förväg, för jag kommer gallra ibland bland de som inte rapporterar in. Fetmarkera gärna själva vikten i ditt inlägg, det underlättar vid sammanställningen. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
Ja, jag håller med gittan52 om att det definitivt är respektlöst mot dej mufflon som lägger ner en massa arbete och tid på detta utan att få något för det. Men vad gör man åt det? Det är ju tyvärr svårt att få folk att bete sej på ett sätt som vi tycker är rätt så det du kan göra är ju förmodligen det du redan gör...att ta bort de som inte rapporterar från listan. Annat man kan göra är att skicka påminnelser men det skulle ju innebära en massa merarbete vilket jag inte tycker det är värt. Du skulle kunna vara tuffare än vad du är och ta bort de som inte rapporterar eller meddelare sej till dej på annat sätt redan efter en gång men det kanske är att vara för tuff?
Nyvikt 93.7 kg Viopet. Vi får ta oss i kragen ordentligt efter sommaren.
Grattis till alla som haft fin viktnedgång trots sommartid och semester, starkt jobbat! Pepp till alla er andra som kämpar. Jag håller med Er som tycker Mufflon gör ett jättejobb här på forumet och inte skall behöva ha nåt extra jobb med dem som på olika sätt "slarvar". Man har hela veckan på sig att rapportera vikt, vet man med sig att man skall vara borta eller har annat förhinder kan man helt enkelt rapportera oförändrad vikt och återkomma med "rätt" vikt veckan efter eller när man nu har möjlighet, det är inte för mycket begärt tycker jag. Om man inte rapporterar så åker man ur den aktuella utmaningen och får komma igen på nästa. En gång att missa kan väl vara ok, ALLA kan göra misstag:-) Jag hoppas verkligen Mufflon orkar med att fortsätta med detta "jobb" och att vi alla kan hjälpas åt att göra det enklare för henne. Att ha sådana här utmaningar tycker jag är väldigt inspirerande och utmanande. De flesta har en liten "vinnar-skalle" inplanterad i oss, he he, även om det inte gäller något stort så känns det kul att vara med på 10-i top. T.o.m mina barn har börjat engagera sig i detta nu:-) Mamma, hur ligger du till på listan? frågar de varje vecka. Pepp och stöd till Er alla!!!!
81,5
Så, då är man tillbaka efter semestern och en veckas oförutsett jobb.. Har dessvärre inte haft tillgång till internet och jag blev borta längre än planerat, ber om ursäkt för detta. Skall dock bli skönt att få tillbaka lite rutiner så man kan gå nedåt igen.. Ny vikt: 96,0
Ny vikt för Fordgirl 53kg (-0,3kg). Skam den som ger sig =D
ny vikt efter första resan 80kg, dvs. +1,2kg. Nya tag....
Ja Havet så får det bli! Men jag ska försöka tänka på att ta nya tag även under semestern, men....ja, du vet hur det kan bli! :-)
Ny vikt = samma vikt 73.0
Äntligen lite ner efter alla upp-siffror Veckans vikt: 76,4 kg