Då kommer här anmälningstråden till Viktutmaning 2014! Vi kommer "tävla" i procentuell viktnedgång, den som har gått ner mest varje vecka vinner. Och den som har gått ner mest under perioden 1 jan - 31 jan kommer få ett litet pris :) Tävlingen kommer utföras i bloggen med samma namn. http://viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se Vill du vara med? Det är superenkelt! Det enda du behöver göra är att registrera din vikt på bloggen innan midnatt den 31 dec och du är med! Om du vill kan du redan idag gå in och fylla i din mailadress så kommer en liten påminnelse den 30:e. (Du kommer då också få en påminnelse inför varje veckoregistrering) Ni var många som verkade intresserade när jag frågade förra månaden, så jag hoppas ni alla hänger på. God jul och gott nytt år!
Mycket engagerad
330 inlägg
Ursäkta det icke-peppiga inlägget nyss, men jag var tvungen... Hoppas ni har en bättre dag än jag :)
mufflon: Man kan inte va på topp alltid! Ibland måste man bara få vräka ur sig lite.. Och som tur är så är det en ny dag imogon med nya friska tag :) Jag hade sjäv lite utav en såndär dag igår.. Bakade kakor till några som hjälpt oss, som tack. Men tyvärr så blev det några till kvällskaffet. Sen var min mage inte helt 100, värkte och va inte alls snäll så hoppade över gymmet. Idag har det gått lite bättre, inga kakor eller dylikt. Städat och möblerat om lite i huset. Dock ingen träning idag heller men men man kan inte få allt ;) Imorgon är det jobb följt av gymmet. Kämpa på nu alla! :) Ska bli spännande att se resultaten på lördag :)
Pepp, pepp, pepp mufflon!!! Jag hade också en " blä-dag" igår. Hade planeringsdag på jobbet igår och skulle sitta stilla hela dagen, bestämde mig för en morgonpromenad. När klockan ringde var det -17 grader och jag kröp ner i sängen igen, sedan fortsatte mina dåliga beslut hela dagen. Till lunch slank det ner ett antal friterade kycklingar, till fikat mumsade jag i mig kladdkakemuffins och ingen kvällspromenad när jag kom hem för det var så ruggigt ute!! Idag är det det en ny dag och den blir bättre eller hur!!!!
Jag är så totalt jävla irriterad på att det just nu inte händer ett skvatt. Jag är hur duktig som helst men sen på kvällen brister det och så äter jag igen något onyttigt. Jag kämpar i motvind och hur jag än försöker så vägrar det ge sig på vågen. Det som dessutom gett med sig de senaste måndaderna har i sin helhet försvnnit i form av muskler (enligt kroppssammansättningsmätning). Jag blir så trött och irriterad så det finns inte. GAHH! Dehär viktutmaningarna har jag varit med i de flesta och har aldrig anmält +vikt två veckor i rad men nu ser det verkligen illa ut. Förlåt för klagovisa..
Klagande är ju inte kul att läsa men det är samtidigt skönt att se att jag inte är ensam. För mig har de två första veckorna varit total katastrof. Först jul och nyår, sedan en dryg vecka i Spanien. Det har förstås varit trevligt, men lite för trevligt! Dessutom har jag problem med en fot så jag vet inte hur träningen kommer att se ut framöver :( Men! Är hemma i normala vanor sedan i går, det innebär bl a återgång till 5:2 dieten, nu ska vi se om jag inte ska få rätsida på detta. Pepp! till oss alla!!
Har hamnat helt ur fokus, känns förjävligt.
Vi verkar vara flera som kämpar på i motvind!!!! Vi får kämpa på tillsammans så ska det väl vända för oss alla!!! PEPP till alla som kämpar på!!!
Sänder ett stort lass PEPPKRAMAR till oss alla
Som monki sa, skönt att höra att man inte är ensam :) PEPP PEPP!!
Känns som det tog tvärstopp efter förra veckan. Men lite minus fick jag 0.2 kg Det är lite skönt att fler får kämpa (fast jag hoppats att det skulle gå bättre för er). Vi får kämpa vidare! Pepp pepp