Då kommer här anmälningstråden till Viktutmaning 2014! Vi kommer "tävla" i procentuell viktnedgång, den som har gått ner mest varje vecka vinner. Och den som har gått ner mest under perioden 1 jan - 31 jan kommer få ett litet pris :) Tävlingen kommer utföras i bloggen med samma namn. http://viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se Vill du vara med? Det är superenkelt! Det enda du behöver göra är att registrera din vikt på bloggen innan midnatt den 31 dec och du är med! Om du vill kan du redan idag gå in och fylla i din mailadress så kommer en liten påminnelse den 30:e. (Du kommer då också få en påminnelse inför varje veckoregistrering) Ni var många som verkade intresserade när jag frågade förra månaden, så jag hoppas ni alla hänger på. God jul och gott nytt år!
Mycket engagerad
330 inlägg
Det är farligt med alla dessa chokladkartonger som ligger på jobbet nu efter jul. Farligt och frestande... :s
Visst är det så mufflon. Vi hade julgransplundring på jobbet idag, och efter festen "råkade" jag ställa in alla överblivna godsaker på en annan avdelning. Så slipper jag bli så frestad!!
Vägning imorgon för min del.. Ska bli spännande att se siffrorna då jag tycker att jag skött mig bra :)
Då jag är sjuksskriven pga stress kommer det att bli som det blir med min vikt. Jag rör mycket på mig och äter nyttigt för att må bra som helhet men känner att fokus får vara på min mentala hälsa och på att komma tillbaka till arbetslivet igen sakta men säkert!
Tur att det är fler än jag som är elak med andra :) Jag gav bort all vår choklad till de avdelningar vi försökte muta i nyår. Sedan hade vi bara julskum och ischoklad kvar och de har jag lättare att låta bli. Idag har jag klarat mig utan att smaka på efterrätten och känner mig inte ens sugen på kakan.
Åh attans, fast jag skött mig exemplariskt dena veckan sitter en stor del av jul-och nyårsbonusen kvar. Surt att redan komma med ett +0,8 i det här skedet av tävlingen. FAN OCKSÅ!
Ni som har jobb där det sätta fram diverse gotter. Kontra med att ta med nyttigt gotter tex dadelbollar = både godare och nyttigare än chokladbollar. Ska dock ätas begränsat då det ändå innehåller en hel del kcal men själv tycker jag att man blir nöjd efter en eller två stycken (beroende på hur stora man gjort dem). Eller gör fina fruktsallader med turkisk yoghurt till dig själv 😊 så de blir sugna
Pepp till alla nu när helgen börjar och frestelserna lockar!!!
Bättre förra veckan, men efter besök hemmavid dvs långt bort med många man ser sällan blev det svårt för fikamonstret även om begränsningar gjordes. Syns nu vid vägning idag... Bestämmer mig för att inte hänga läpp för detta utan genast ta vidare tag tills nästa vecka. Helgpepp till alla!!
Jag ändrar min vägdag till Fredagar