icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2014 - Januari!!! Tråd stängd

Mycket engagerad
330 inlägg
21 december 2013 08:51

Då kommer här anmälningstråden till Viktutmaning 2014! Vi kommer "tävla" i procentuell viktnedgång, den som har gått ner mest varje vecka vinner. Och den som har gått ner mest under perioden 1 jan - 31 jan kommer få ett litet pris :) Tävlingen kommer utföras i bloggen med samma namn. http://viktutmaning2014.blogspot.se http://viktutmaning2014.blogspot.se Vill du vara med? Det är superenkelt! Det enda du behöver göra är att registrera din vikt på bloggen innan midnatt den 31 dec och du är med! Om du vill kan du redan idag gå in och fylla i din mailadress så kommer en liten påminnelse den 30:e. (Du kommer då också få en påminnelse inför varje veckoregistrering) Ni var många som verkade intresserade när jag frågade förra månaden, så jag hoppas ni alla hänger på. God jul och gott nytt år!

• Mycket engagerad
    189 inlägg
    5 januari 2014 20:15

Inga dieter för mig

• Utmärkt medlem
    927 inlägg
    5 januari 2014 20:54

Mufflon, är inte nästa rapportdag tisdag 7 jan.? Om det ska vara en hel vecka i taget. Piaan skrev i sitt inlägg " invägning på fredag" Sorry, men jag fattar inte....

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    5 januari 2014 22:20

Förra rapportdagen var ju en fredag, så det är nog på fredag igen. Bara första veckan som blev kortare om jag förstått allt rätt.

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    6 januari 2014 00:20

Jag hoppas att jag inte rör till det ännu mera nu :) Tanken från början är att det ska vara en deltävling varje månad hela året. Därför börjar varje deltävling den 1:a och håller på till den siste varje månad. Men för att hålla motivationen uppe tänkte jag att det kunde vara kul med uppdateringar varje vecka, och eftersom lördag morgon är då jag har mest tid att sammanställa en lista så har jag satt fredagkvällen som brytpunkt. Om man vill vara med i veckolistorna eller ej är helt upp till var och en. Men eftersom den 1:e inte alltid är en fredag/lördag så kan veckolistorna i anknyting till månadskiftena bli lite konstiga, att det inte blir en hel vecka från anmälningsdag till resultatlista, som de blev den här månaden. Hoppas det blev lite klarare :) PEPP!

• Veteran
    1386 inlägg
    6 januari 2014 00:42

mufflon. Kan jag rapportera vikt tidigare i veckan och du sedan tar med den på lördagen, annars kommer jag nog inte ihåg mina olika viktrapporteringsdagar? Om det inte funkar så hoppar jag av, för det blir för krångligt med fredagar som stoppdagar.för mig.

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    6 januari 2014 00:45

biggan1e du kan rapportera in din vikt vilken dag du vill, allt som skrivs in under veckan kommer med på lördagen.

• Veteran
    1386 inlägg
    6 januari 2014 00:46

Tack mufflon!

• Mycket engagerad
    187 inlägg
    6 januari 2014 06:14

Äntligen är alla födelsedagar och firanden över på ett tag =) Så nu borde vikten peka neråt nästa vecka..

• Mycket engagerad
    189 inlägg
    6 januari 2014 15:41

Varför ska en diet vara lösning på viktproblemmet? Innan diethysterin fanns tallriksmodellen och kostcirkel Att äta bättre och röra på sig är det som behövs men det behöver man inte gå på en diet för att kunna göra det Jag kör på tallriksmodellen så grönsaker, vanlig mat inga lättprodukter och minskad mängd kolhydrater Sen kan man ändå unna sig inte så viktvänliga produkter men det får inte bli för ofta 1 perioden är mer att få in rutiner än viktnedgång Sen ska man få rätt på vikten efter det och då har man en rutin grönsaker, mindre kolhydrater och annat och bara äta annat sällan

• Veteran
    1386 inlägg
    6 januari 2014 18:47

Vikt idag 65 kilo.