icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

2022 Hösten Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 juni 2022 12:04

Här surrar vi om vad vi vill!

• Veteran
    4094 inlägg
    14 juli 2022 07:35

Trägen vinner...lyder ett ordspråk...

och det är bara vi själva som måste göra jobbet.

• Veteran
    2322 inlägg
    14 juli 2022 07:40

i dag till lassaretet för koll. Sen måste gubben försöka tvätta fönster (iaf några) de är för höga för mej. Så mycket spindelnät o skit på dom. Allt förfaller när man inte har ork o energi.. Nu kaffet. 

• Veteran
    2322 inlägg
    19 juli 2022 09:21
    pralin skrev den 14 juli 2022 07:40

i dag till lassaretet för koll. Sen måste gubben försöka tvätta fönster (iaf några) de är för höga för mej. Så mycket spindelnät o skit på dom. Allt förfaller när man inte har ork o energi.. Nu kaffet. 

har blivit övervåning fönster.  Sen under våning kvar.  Fy för att de är så mycket, men islutänden brukar de fixa sig.

• Veteran
    1244 inlägg
    19 juli 2022 10:59

Pralin, fönster är inget roligt att tvätta. Inte när de har cirkus 80 år på nacken. Färgen börjar flagnar och kittet ramlar. Jag tror inte att ngn städfirma skulle åta sig arbetet heller.   Tyvärr är vi inte kapabla att ta hand om underhållet längre.

tanken har varit ibland att byta ut fönstren. Men det är inte bara att göra. 

jag har i alla tider haft ett motto när det gäller fönsterputs:

ALLTID till ADVENT

utöver det till Påsk Eller Midsommar. 
    de senaste åren har jag hoppat över påsken. Det blir jämnare fördelat. Märks att Stina inte här med oss längre- inga blöta pussar och nosar på stora köksfönstret. 
     Det kan hända emellan dessa tider också, om därtill nödd och tvungen!

idag blir det nog varmt riktigt ute.  Klarblå himmel, inte en sky i sikte, På andra sidan vägen råder ekars djupa grönska, i stillhet och vackert mot

himlen.
    njut av kaffet och ha en bra dag!. 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 20 juli 2022 07:39

Ett minus är ett minus...om aldrig så litet. Denna vecka blev det -0,7 kg...vilket jag är glad för med tanke på antibiotika mot både Borrelia och sedan igår även urinvägsinfektion.

Jag har sedan i fredags druckit litervis / dag...haft tjejfest till framåt natten...ätit och druckit gott ... alltså NjUTIT ..utan varken hängslen eller livrem.

En sån kombo brukar ge viktpåslag , så jag är extra glad för veckotappet.

På tal om Borrelia...så har jag nu haft min 12:e fästing som satt sig...blä. Man ska inte vaccinera sig mot TBE med infektion i kroppen fick jag höra...och snart är säsongen över.

Önskar alla en bra kommande vecka.yes

• Veteran
    1371 inlägg
    20 juli 2022 14:51

Äntligen koll på att det är onsdag och rapporterar i tid! Jag som aldrig missat förrut har tabbat mig 2 onsdagar i rad, fy skäms på mig, förlåt babs2 ❤

• Veteran
    2322 inlägg
    20 juli 2022 20:22

här är de väldigt varmt.Fått hålla sig inne. Blev ingen fönster puts nere. Vi har nya fönster men de är så höga o tunga. men nu är de fixat.  Kanske till helgende kan bli tvätt av fönster. 

• Veteran
    8081 inlägg
    21 juli 2022 09:11

Manny2 Du kan inte vara anonym om du vill vara med i denna grupp! 

• Veteran
    8081 inlägg
    22 juli 2022 11:00

Ursäkta att jag är sen!

Gårdagen blev jobbig! Läckage under tvättställ i badrummet, jagade rörmokare och lyckades till slut. på em kom 2 grabbar, som fixade det hela efter att ha bytt ut någon del. huset är 40 år, så allt är gammalt. det tog ett tag innan de hittade avstängningen för varmvatten, för den hade vi inte behövt på 34 år, men nu vet vi.

Nu är det bara att vänta på fakturan och jag antar att den blir rejäl. nu ska jag fortsätta med BL-listan.

• Veteran
    2322 inlägg
    25 juli 2022 08:31

ny vecka hoppas vi alla får en bra vecka. Om bara detta med krig o elände inte fanns så vore välden bättre.  Nu tar jag kaffe wink