icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

2022 Hösten Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 juni 2022 12:04

Här surrar vi om vad vi vill!

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 27 juli 2022 07:55

Är det inte typiskt...precis till denna dag visar vågen plus...om än hanterbart.

Detta trots att jag "skött mig bra " mat-och dryckmässigt.

Senaste veckan har jag inte mått bra...haft Gallstensanfall som varade i 12 timmar...med flera dagars efterföljande illamående och dessutom yrsel.

VAD händer ???...har gjort övningarna mot kristallsjuka...som hjälpt föga.

Om det allmänna måendet falerar blir det "oordning"  på det mesta...men jag är glad att det känns mindre av allt , just i skrivande stund åtminstone yes

• Veteran
    2322 inlägg
    27 juli 2022 09:24

här känns de hopplöst. Tänk om ingen vill ha huset. Tappar all motivation. hearttar jag en kaffe så får jag se vad dagen blir. Ska ta prov i dag ska till hjärtkliniken på fredag. heart

• Veteran
    4094 inlägg
    28 juli 2022 08:09
    pralin skrev den 27 juli 2022 09:24

här känns de hopplöst. Tänk om ingen vill ha huset. Tappar all motivation. hearttar jag en kaffe så får jag se vad dagen blir. Ska ta prov i dag ska till hjärtkliniken på fredag. heart

Det finns väl alltid någon som nappar...men man får ju ha lite tålamod. Huset ligger ju en bit från stan...och jag vet ju inte hur det är med skolor och aktiviteter för barn därute. Ska en barnfamilj köra fram och tillbaka med dessa bränslepriser...kan det bli ett hinder.

Aspekterna är många vid husköp.

Tycker ni er Mäklare gör ett bra jobb ?...annars får ni väl kolla med någon annan.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 28 juli 2022 08:17

Jag meddelar här redan nu att nästa vecka kommer jag att vara på rullande hjul...så ingen viktrapportering från mig.

Ha det finfint alla ni andra.....själv mår jag bra från både galla och huvudet igen.

GLAD är jag för det.yes

• Veteran
    8081 inlägg
    29 juli 2022 11:26

Ha en bra tur Bella!

• Veteran
    8081 inlägg
    29 juli 2022 12:57

Vilken upplevelse jag hade i natt! Vaknade av att jag ramlat ur sängen, stötte vänster knä, annars vara ENDA problemet att jag inte rog mig upp. Försökte tillkalla sambon, men ingen reaktion. Vi har separata sovrum med en hall mellan och 2 stängda dörrar. Dessutom hör han dåligt. Jag satt på golvet och "aschade" mig mot dörren, men glömde att jag satt fast i C-papen, aschade mig tillbaka och kunde stänga av c-papen och så en ny tur mot dörren och genom att sparka på dörren och skrika fick jag hoom att vakna. Tyvärr är jag för tung för att han ska få upp mig. Jag kunde inte vrida mig till knästående, så till sist fick jag en kunne under huvet och en filt över mig. Fast först ringde jag 112 och där var kö. För några år sedan blev jag hjälpt av ambulansen att komma upp. I natt valde man att skicka räddningstjänsten. 3 unga grabbar komoch satte mig med ryggen mot sängen och 2 tog tag under varsin arm och lyfte upp mig så att jag satt på sängen ochsen kunde jag resa mig och gå. Svårt att somna sen så jag gick upp och kolladeett inspelat avsnitt av Wallander och drack te, sen sov jag några timmar.

Jag vågar ju inte träna att komma upp från golvet. Men jag MÅSTE gå ner i vikt och träna rörlighet.

• Veteran
    2322 inlägg
    31 juli 2022 08:11

elände här med jag tillbring min lördag på lassaretet. Min nacke har pajat,så fruktas värt ont. De blev röntgen i smärtlindring både med tabbetter och in i armen. Men kunde inte ligga.Så jag satt i en fotölj på lassaretet.  De såg att koterna glider på varann ner nöta,hon (läkaren) förstod jag hade ont. Så de blev både skallröntgen o nacke. Så de blev sittand sova i natt med,för jag tar mej inte upp själv. Man får aldrig vara glad,hela tiden nåt. Håller med dej babs2 måste ner i vikt. Nu kan jag inte röra nacken men måste försöka.  De var inget roligt inlägg här inte. Nu ska jag ta kaffe sen vila i fotöljen tagit medicin.heart

• Veteran
    2322 inlägg
    31 juli 2022 08:12
    Bella50 skrev den 27 juli 2022 07:55

Är det inte typiskt...precis till denna dag visar vågen plus...om än hanterbart.

Detta trots att jag "skött mig bra " mat-och dryckmässigt.

Senaste veckan har jag inte mått bra...haft Gallstensanfall som varade i 12 timmar...med flera dagars efterföljande illamående och dessutom yrsel.

VAD händer ???...har gjort övningarna mot kristallsjuka...som hjälpt föga.

Om det allmänna måendet falerar blir det "oordning"  på det mesta...men jag är glad att det känns mindre av allt , just i skrivande stund åtminstone yes

ja du de är alltid nåt med kroppen. Men ni får de nog bra endå.

• Veteran
    8081 inlägg
    31 juli 2022 16:52

I natt var det dags igen, ramlade ut sängen, men nu hade vi garderat med telefoner så sambon vaknade ganska fort. Jag provade att ringa 1177, men de hänvisade till 112., som skickade ut en stor brandbil med 3 starka gossar i. Jag hade lyckats kravla mig till hallan och hade fått lite kuddar och täcke. De lyfte upp mig till sittande på soffan och därifrån var det   inga problem att resa på mig och gå. Lade mig igen och somnade så småningom.

I morgon ringer jag biståndshandläggare och ber att få larm.

Konstigt nog inbillar jag mig att höger axel är bättre. 

tog en krycka och gick ut med soppåse idag för att visa grannarna, om de hört något att jag levde, men de jag träffade hade inte hört  eller sett något. 

Jag kan ju inte träna utan att ha hjälp som kan lyfta upp mig. 

• Mycket engagerad
    241 inlägg
    1 augusti 2022 09:38
    babs2 skrev den 31 juli 2022 16:52

I natt var det dags igen, ramlade ut sängen, men nu hade vi garderat med telefoner så sambon vaknade ganska fort. Jag provade att ringa 1177, men de hänvisade till 112., som skickade ut en stor brandbil med 3 starka gossar i. Jag hade lyckats kravla mig till hallan och hade fått lite kuddar och täcke. De lyfte upp mig till sittande på soffan och därifrån var det   inga problem att resa på mig och gå. Lade mig igen och somnade så småningom.

I morgon ringer jag biståndshandläggare och ber att få larm.

Konstigt nog inbillar jag mig att höger axel är bättre. 

tog en krycka och gick ut med soppåse idag för att visa grannarna, om de hört något att jag levde, men de jag träffade hade inte hört  eller sett något. 

Jag kan ju inte träna utan att ha hjälp som kan lyfta upp mig. 

Usch vilken otur du haft jag önskar att du slipper mera sådana olyckor från sängen. Hopppas du får ditt larm. Krya på dig i axeln 🌺