Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.
Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.
Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.
Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.
Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.
Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.
Deltagare:
★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9
Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,3
★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8
Vecka 48: 79 (lägstavikt)
Vecka 52: 80,2
★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2
Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)
Vecka 52: 87,4
Tita, startvikt vecka 35: 76,4
Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,1
★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6
Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)
Vecka 52: 70,1
★★ kalluna, startvikt vecka 39: 79
Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)
Vecka 50: 81,4
Vecka 52: Paus
Veckans toppnedgångare vecka 52:
70Qilo 1,96%
Jag återkommer med min nuvarande vikt på fredag, men målet är 70 kg. Dock är jag osäker på hur min kropp ser ut med 70 kilos vikt nu för tiden, man ändras ju med åldern...
Kul! Jag är med!
startvikt: 66,9
målet är 62 kg
Jag är med.
Startvikt 76,9 kg
Målvikt 65 kg
Va kul, jag är absolut på igen!
Startvikt v 35..............83,8 kg
Målet har jag satt som 66 kg, får se när jag närmar mig om jag står fast vid det, inte vägt det på 30 år. Började på 97 kg januari 2017
Jag är också med igen!
Startvikt 89,2 kg
målvikt är 75 kg!
Ett delmål är gå ner till 87 kg till Kroatien resan 30/9! När semester var slut vecka 34 så vägde jag 93,5 kg! Har som ett 5 kg mål att beställa ett cerise påslakan! Min belöning!
Jag är på! Vad kul! Väger mig på onsdagar, dvs i morse, så min startvikt är 76,8 kg. Målet är 68 kg.
Jag vill vara med! Min startvikt är 96,2 kg. Mitt kortsiktiga mål är att gå ner till 92,8 kg, för då har jag inte längre BMI fetma klass 2 utan "bara" klass 1.
Jag vill gärna vara med. Start vikt 77 kg och målvikt är 70 kg.
Jag är med !
startvikt v 35 = 95,4 kg😱 Mitt kortsiktiga första mål är att komma under 90 kg och därefter beta av i -5 kg intervaller tills jag når det långsiktiga målet som i dagsläget är 70 kg.
Jag vill också vara med!
Har jobbat på att nå målvikt det senaste året men ju närmare jag kom desto slarvigare blev jag. Min målvikt är 69 kg och jag var som bäst nere på 71, 0 kg men av olika anledningar, främst skador, har det gått fel väg och jag behöver en kick för att komma vidare.
Min startvikt den 1 september är ?? kg och målvikt 69 kg
Återkommer i morgon!