icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars, hösten 2017 ★

Mycket engagerad
182 inlägg
28 augusti 2017 13:07

Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.

Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.

Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.

Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.

Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.

Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.

Deltagare:

★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9

Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)

Vecka 52: 75,3

★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8

Vecka 48: 79 (lägstavikt)

Vecka 52: 80,2

★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2

Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)

Vecka 52: 87,4

Tita, startvikt vecka 35: 76,4

Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)

Vecka 52: 75,1

★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6

Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)

Vecka 52: 70,1

★ kalluna, startvikt vecka 39: 79

Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)

Vecka 50: 81,4

Vecka 52: Paus

Veckans toppnedgångare vecka 52:

70Qilo 1,96%

• Veteran
    1371 inlägg
    11 oktober 2017 13:53

Vikt v.41........83,5

• Veteran
    6812 inlägg
    11 oktober 2017 20:03

93,7 kg. 

Efter 1 vecka i Kroatien blev det plus 3 kg men dom har jag plockat bort 2,5 från. 

Tack vare att jag planerat min mat sen i måndags. 

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    12 oktober 2017 11:48

Nu slänger jag ut en liten fråga igen om det är någon som är intresserad. Jag tror på att hela tiden fundera på och utveckla sin viktnedgång/hälsoförbättring. Man kan inte förändra ALLT på en gång när man startar upp en förändring, utan en undertidenförändring är nog att föredra tror jag.

Vad du för nya mål som du ska förändra eller utveckla? Ett eller flera.

Själv ska jag bli bättre på att ta min promenad under lediga dagar. Minst en halvtimma, men gärna längre. Det bästa är att göra det på morgonen så att det är gjort. Några springsteg för att så småning om börja springa lite är bra när jogggingskorna sitter på fötterna under promenaden. Detta kommer jag att börja med imorgon.

• Engagerad
    69 inlägg
    12 oktober 2017 20:37

v 41  64,3

• Nykomling
    9 inlägg
    13 oktober 2017 08:22

Vecka 41 67,8 

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    13 oktober 2017 10:37

Tänk vad ett mål gör mycket när man skiver ner det. Imorse fick jag min promenad i vackert väder dessutom. Vågen stod på samma, vilket i och för sig var bra då jag var helt säker på att jag gått upp i och med att jag ätit så mycket de senaste dagarna.

• Veteran
    3269 inlägg
    13 oktober 2017 15:43

Efter förra veckans utsvävningar och utelämnad vägning så blev det + 0,6 kg😡 Så den nya veckan startar jag med 75,1 kg inte roligt men inte så stor katastrof som det kunde ha varit.

På't igen bara!

Idag köpte jag ett par enkla nya roligare verktyg för att få till en bättre veckoplanering som jag kommer att sätta fast på kylskåpsdörren, väl synlig. Det får bli mitt nya utvecklade mål för jag behöver det och kommer att följa det till punkt och pricka🌹

Nästa vägdag vill jag vara tillbaka på det lägsta från v 39

Pepp på er alla!!

• Mycket engagerad
    257 inlägg
    14 oktober 2017 09:13

Oj, jag glömde att meddela igår. Stress har gjort att jag ätit för mycket kolhydrater och rört mig för lite.

v 41 78,9 

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    14 oktober 2017 17:48

★★★

Stort grattis till Suskarl​ som har gått ner 1,56% i vikt den här veckan! Grattis till två stjärnor!

Det är riktigt bra Suskarl. Du är en förebild för oss andra. Forsätt så! Suskarl är den enda på prispallen den här veckan då vi andra inte har lättat mer än tidigare inrapporterade lägstavikt. Pepp till alla!

★★★★★

• Mycket engagerad
    309 inlägg
    15 oktober 2017 15:30

Tack så mycket. Har varit i Stockholm i helgen och då har det tyvärr slunkit in mycket onyttigt. Får ställa mig på vågen i morgonbitti och se vad jag ställt till med. Men jag har ju faktiskt gått rätt så mycket idag så jag har kanske gått av mig en del. Har gått ca 13 000 steg under dagen.