icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars, hösten 2017 ★

Mycket engagerad
182 inlägg
28 augusti 2017 13:07

Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.

Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.

Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.

Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.

Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.

Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.

Deltagare:

★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9

Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)

Vecka 52: 75,3

★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8

Vecka 48: 79 (lägstavikt)

Vecka 52: 80,2

★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2

Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)

Vecka 52: 87,4

Tita, startvikt vecka 35: 76,4

Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)

Vecka 52: 75,1

★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6

Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)

Vecka 52: 70,1

★ kalluna, startvikt vecka 39: 79

Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)

Vecka 50: 81,4

Vecka 52: Paus

Veckans toppnedgångare vecka 52:

70Qilo 1,96%

• Veteran
    6814 inlägg
    23 december 2017 20:53

Tack alla! Jag fick en stjärna till slut! 

Känner mig så motiverad! 

70Qilo Tack för allt arbete du lägger ner! Hoppas tråden fortsätter, den är så bra! 

God Jul till Er Alla! 

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    29 december 2017 11:52

Veckans vikt är 70,1. Målet är 70 kilo precis som mitt alias, vilket betyder att jag har ett hekto kvar..... :) Nöjd ändå. Tror ändå att jag kan gå ner lite smått till. Eftersom jag är 180 cm lång börjar det väl närma sig ändå. Mycket beror ju även på hur vältränad man är, vilket jag inte är ännu.... Muskelmassan ska bli större för att orka hålla upp denna kropp.

Jag ska fira nyår för mitt nya jag och se till att hålla det. Med rätt kost behöver jag inte tänka mig för vad jag äter verkar det som. Har inte räknat en kalori under hela detta år.

Den 1 januari 2017 vägde jag in mig på 90,1 kg. Vilket betyder att jag på pricken gått ner 20 kg sedan dess. Det är en rätt märklig siffra. Det behöver inte vara ett stort jobb att gå ner i vikt bara man inte utsätter sig för triggers.

Det här är sista veckan det här året och hoppas att ni mår bra. Kom gärna in med era vikter så tar vi det sista resultatet för i år. 

Jag kan hålla i tråden även i januari. Kommer att ha två större tentor då men ska ändå försöka se till att lägga ut resultatet på lördagarna.

Gott Nytt Hälsosamt År till er alla underbara medmänniskor. Kram på er! heart

• Mycket engagerad
    257 inlägg
    29 december 2017 12:57

Åh vad roligt och inspirerande att höra att det gått så bra för dig - stort grattisyes. Är lite nyfiken på vad du äter - är det bara rå kost? Eller blandar du? Hur får du i dig allt du behöver? 

• Mycket engagerad
    309 inlägg
    29 december 2017 13:25

Vecka 52: Står kvar på 75,3 kg

• Veteran
    1374 inlägg
    29 december 2017 13:40

Jättegrattis 70Qilo heart

Vikt v.52...... 80,2

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    29 december 2017 20:28

Tack Kalluna och Monqi!

Jag får i mig allt jag behöver via den levande födan. B12 äter jag dock som tillskott. Ibland blir det svårt att leva så till hundra procent, som nu under julen när jag bodde på hotell med hotellmat. Jag smugglade med mig lite groddar och surkål hemifrån och försökte få i mig mer grönsaker. Jag åt det som erbjöds och kände direkt igen paltkoman osv som man aldrig känner med den här är typen av mat. Med den levande maten blir man bara pigg. Dessutom åt jag mer då man inte får i sig samma höga näringsinnehåll. Kroppen är ju ute efter näringen. 

Det kan vara bra att gå tillbaka till det gamla ibland för att förstå varför man valt den kost man valt... heart

• Veteran
    3269 inlägg
    30 december 2017 08:58

Stort grattis 70Qilo ett mycket bra jobb har du gjort, lungt och envetet!

Den här julen har varit riktigt jobbig med sjukdom och mycket gäster. De två sakerna är definitivt inte förenliga.😫

Nu är det nyårsafton kvar sen ska jag bara tänka på mig själv det närmaste halvåret☺️

Min vikt står nu på 75,1 kg 😡

Tar hårda tag då allt blir lungt och jag är frisk igen!!!

• Veteran
    6814 inlägg
    30 december 2017 11:58

87,4 kg

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    30 december 2017 12:54

Tack Tita! Krya på dig! Du har drabbats en hel del av sjukdomar den här hösten/vintern vilket gör det svårt att tänka på vikt. Det är roligt med gäster men det kan vara svårt att tänka på sina egna behov då... Nästa år är ditt! laugh

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    30 december 2017 14:16

★★★

Grattis till 70Qilo som har gått ner 1,96% i vikt den här veckan!

Sen delar vi även ut en enorm stjärna till er alla som hängt kvar i tråden hela hösten. Ni är fantastiska! Gott Nytt År till er alla och nu är det nytt fokus som gäller. Kram! heartheartheart

★★★★★