icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

★ Collection of Stars, hösten 2017 ★

Mycket engagerad
182 inlägg
28 augusti 2017 13:07

Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.

Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.

Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.

Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.

Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.

Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.

Deltagare:

★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9

Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)

Vecka 52: 75,3

★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8

Vecka 48: 79 (lägstavikt)

Vecka 52: 80,2

★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2

Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)

Vecka 52: 87,4

Tita, startvikt vecka 35: 76,4

Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)

Vecka 52: 75,1

★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6

Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)

Vecka 52: 70,1

★ kalluna, startvikt vecka 39: 79

Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)

Vecka 50: 81,4

Vecka 52: Paus

Veckans toppnedgångare vecka 52:

70Qilo 1,96%

• Veteran
    6812 inlägg
    14 december 2017 19:50

Tack Det känns härligt! med tanke på att december är en tuff månad med allt man stoppar i sig!

• Veteran
    3269 inlägg
    15 december 2017 08:00

Idag är vågen på min sida och visade -0,7 kg fast den har de senaste tre dagarna stått spikad på samma vikt. De första dagarna gick det bra ner men nu händer inget. Jag fortsätter och kör min plan så ger det sig säkert.

Pepp till dig Havet och grattis!

Kalluna det reder sig ska du se om du fortsätter ditt goda liv. Din gamla våg visade ju ner hela tiden den nya kommer att göra det också bara på en lite annan nivå. Pepp!

Pepp på er alla andra också. Nu ska vi visa att vi fixar julen också iaf ganska bra, eller hur!!???

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    15 december 2017 11:02

71,7 vilket betyder ett hg ner. Jag är tacksamj att det går ner trots att jag rört mig minimalt, ätit mer och fortsätter sänka sköldkörtelhormonet vilket betyder lägre ämnesomsättning.

• Mycket engagerad
    257 inlägg
    15 december 2017 17:27

Tack Tita - ja, jag håller tummarna yes

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    16 december 2017 14:53

★★★

Grattis till 70Qilo som har gått ner 0,14% i vikt den här veckan! Enbart ett hekto ner den här veckan men det kan tydligen göra en stjärna.

Grattis även till Havet som närmar sig sin lägstavikt med stormkliv. Roligt att du har ett sånt GO.Bra jobbat och pepp framöver!  heart

★★★★★

• Veteran
    3269 inlägg
    16 december 2017 22:27

Hej 70Qilo 

Jag ser att du tappat bort mig den här gången jag hade gått ner 0,7 kg och det betyder att jag nu v 50 stod på 74,6 kg.

Tacksam om du korrigerar det för det gör mig glad att se lite snyggare resultat den här veckan!!

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    17 december 2017 19:43

Hej Tita!

Nej då, jag har inte tappat bort dig. Jag tog det inte som om det var ditt riktiga viktresultat, utan mer som om det var ett resultat inför din riktiga vägdag. Jag väntade nämligen in resultatet en stund under lördagen  för att du skulle komplettera.  smiley

Guld om du anger viktresultatet då jag helt enkelt kopierar och klistrar in det. Roligt att det gått bra för dig. Ska justera resultatet. heart

• Veteran
    3269 inlägg
    18 december 2017 09:23

Tack snälla Qilo70!

Jag anade nästan att det var jag som varit otydlig. Tack för att du ändrar!

Till nästa gång ska jag vara tydligare och skriva ut resultatet😊

• Veteran
    6812 inlägg
    18 december 2017 17:29

Tack! 

Denna veckas vikt 87,4 kg. 

Nu är jag under min lägsta vikt👍

• Mycket engagerad
    182 inlägg
    18 december 2017 23:00

Tack snälla Tita!

Heja Havet! Det är så roligt att du lyckas så bra! Fantastiskt jobbat under decembertid.