Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.
Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.
Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.
Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.
Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.
Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.
Deltagare:
★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9
Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,3
★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8
Vecka 48: 79 (lägstavikt)
Vecka 52: 80,2
★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2
Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)
Vecka 52: 87,4
Tita, startvikt vecka 35: 76,4
Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,1
★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6
Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)
Vecka 52: 70,1
★★ kalluna, startvikt vecka 39: 79
Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)
Vecka 50: 81,4
Vecka 52: Paus
Veckans toppnedgångare vecka 52:
70Qilo 1,96%
Hinner inte med nu i jul stressen, glömde väga mig igår men idag hoppade jag upp. Skulle helst gjort det med förbundna ögon men.....det var inte så farligt som jag var rädd för. Veckorna fram till jul kommer jag att tuffa till mig med vikten, det här går ju inte!
Det blev ingen ändring trots två rejäla middagar utöver det vanliga den här veckan. Känns ändå liiiiite bra! Jag står kvar på 75,3 kg😃
Bra jobbat Havet och 70Qilo!!
Pepp på oss alla!
Ja Tita - vi får tuffa till oss lite - både inför och efter jul - vi kommer att klara det tillslut

Ja självklart😁klarar vi det Kalluna! Pepp!
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Grattis till 70Qilo som har gått ner 0,97% i vikt den här veckan räknat från sin lägstavikt!
Grattis även till Havet som har gjort ett rejält kliv nedåt. Bra jobbat!
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Vet inte hur jag gjort men något måste jag gjort rätt
Vikt vecka 50: 75,5 kg.
88,9 kg under 90 nu!
Vikt v.50.....79,9 kg (+0,4)
Varmt grattis till 70Qilo och Havet superbra jobbat, så himla skönt Havet att komma under en gräns
Men nu har jag en liten fundering 70Qilo jag kollade däruppe under "Deltagare" där står min lägsta vikt från v 44 = 80.8 du skickade ju en länk när jag undrade hur man räknar fram %vikten, men jag förstod iaf inte haha jag är trög på matte...
Men nu till frågan jag hade ju lägre vikt rapporterad både v.47 och v. 48, först 22/11 v.47....79.4 (sidan 19 här) då jag var så glad för jag kommit under 80 kg, sedan veckan efter 29/11 v. 48.....79.0 (sidan 20 här)
Jag tänker nu att det kanske inte alls är så att jag skulle fått de där 2 sista stjärnorna....?? Kan du kolla upp detta när du har tid och ork, jag vill väldigt gärna att rätt skall vara rätt och att jag bara ska ha fått de stjärnor jag förtjänar (de har betytt jättemycket för mig och sporrat mig, är ju superglad för de första 3 stjärnorna
och att de stjärnorna kanske tillhör någon annan som blir jätteglad
kram alla kämpar, heja heja
Monqi, min stjärna ryker nog också då jag köpt en ny våg som visar en högre vikt än den förra
Suskarl och Havet! Bra jobbat!
Monqi! Jag har ändrat vid deltagarlistan när det gäller lägsta vikt. Jag ser att jag ibland missar att föra över rätt uppgifter från min exelmall till deltagarlistan, men som jag ser det är det inga fel på dina stjärnor. Hojta gärna till ändå om du tycker att det inte stämmer.
Jag är ledsen för mina misstag men får skylla på extremt mycket att göra nu samtidigt som jag sänker min sköldkörtelmedicin. I och med sänkningen har jag inte alla hästar hemma tyvärr....
Heja heja Kalluna! Jag hoppas att vågen inser att visa lite lägre siffror nu. ;) Kan vara bökigt att byta våg, men också att flytta vågen från en plats till en annan. Det kan också göra skillnad har jag märkt. Lycka till!
Nej, vad jag känner mig uppgiven - nya vågen är jättebra men hård
vecka 50: 81,4 kg
Mao så gäller inte mina tidigare registreringen. Det är bara att köra igen nästa år och se vad denna galet snabba viktökning beror på.