Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.
Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.
Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.
Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.
Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.
Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.
Deltagare:
★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9
Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,3
★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8
Vecka 48: 79 (lägstavikt)
Vecka 52: 80,2
★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2
Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)
Vecka 52: 87,4
Tita, startvikt vecka 35: 76,4
Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,1
★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6
Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)
Vecka 52: 70,1
★★ kalluna, startvikt vecka 39: 79
Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)
Vecka 50: 81,4
Vecka 52: Paus
Veckans toppnedgångare vecka 52:
70Qilo 1,96%
vecka 47: 77,1 kg
Yes, jag går ner och jag börjar misstänka varför - hormonbehandling med både östrogen och progesteron - STOR skillnad
Höll på att glömma min viktrapport därför att det var precis samma som förra veckan alltså 74,8 kg.
Det har funkat bättre med maten och motionen men inte riktigt bra än så vikten hann inte ner. Är ändå lite nöjd.....men bara lite!!!
Pepp på er!
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Grattis till Monqi som har gått ner 1,73% i vikt den här veckan räknat från sin lägstavikt!
Monqi har dessutom klivit ner under 80 kg! Riktigt roligt. Stort grattis!
Grattis även till Kalluna som gått ner 0,52% under lägsta inrapporterade vikt.
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
ÅÅÅÅÅÅ tusen tusen tack
tror inte mina ögon att jag fått en stjärna till 
och grattis Kalluna!
Vikt v.48......79,0 kg så lite mindre vikttapp denna vecka men iaf minus, nu går kampen vidare! Heja heja
Vecka 48: 76,5 kg
72,8 kg. Lägre än förra veckan men inte under lägstavikt. Man blir vad man äter. Hotellmat är inte min kopp te. Pepp på er alla!
vecka 48: 77,7 kg
Gråter en skvätt - jag som trodde att det äntligen skulle gå neråt. Är så uppsvullen av vätska.
92 kg.
Kalluna! Varför tror du att du är uppsvullen? Ge inte upp bara! Pepp!
Godmorgon
Hmmmmm nu vill det sig inte det blev + 0,5 kg = 75,3 kg
Det har varit mycket under veckan med bl a julbord och gäster här hemma, dessutom bortbjudna på middag. Den här årstiden är en utmaning som inte är lätt att hantera.
Lyckliga ni som har klarat av alla hinder ....bra jobbat.....Jag kommer igen!!!