Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.
Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.
Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.
Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.
Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.
Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.
Deltagare:
★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9
Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,3
★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8
Vecka 48: 79 (lägstavikt)
Vecka 52: 80,2
★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2
Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)
Vecka 52: 87,4
Tita, startvikt vecka 35: 76,4
Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,1
★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6
Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)
Vecka 52: 70,1
★★ kalluna, startvikt vecka 39: 79
Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)
Vecka 50: 81,4
Vecka 52: Paus
Veckans toppnedgångare vecka 52:
70Qilo 1,96%
Tack snälla Tita!
Heja Havet! Det är så roligt att du lyckas så bra! Fantastiskt jobbat under decembertid.
Vikt v.51.......79,6 (-0,3)
Tack snälla 70Qilo jag är jättetacksam på det jobbet du lägger ner på gruppen
och grattis till din stjärna
det är jobbigt när sköldkörteln bråkar, jag vet har tidigare gått på levaxin, hoppas du fått in lagom dos, det kan ju ändras och särskilt om man går ner/upp i vikt kan jag tänka mig att det måste regleras.
Superbra jobbat Havet
och alla andra kämpar!
En riktigt fin och god jul önskar jag Er alla
En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag er alla - peppningar till er
Jag har inte lyckats bra alls och det beror på hormonerna som jag ska byta nu - igen!!! Det är obehagligt att när man känner att man snabbt går upp i vikt och knappt kan röra för jeansen sitter så tight helt plötsligt
Men jag har planer som jag tar tag i så smått under mellandagarna och på allvar from den 1 januari 2018. Funkar inte detta så har jag en inbokad läkartid i mitten på januari. Så jag håller tummarna
Det blir ingen registrering av vikt för mig för restena av detta år. Lycka till ni andra 
Vikt v 51: 75,3
önskar er alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
Vikt v 51 74,3 kg nöjd med vikten men är sjuk i feber för andra gången den här månaden så det tär på både krafter och humör.
Sköt om er alla och jag önskar er en riktigt GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR. 🎅🏻🍾
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Grattis till Havet som har gått ner 1,02% i vikt den här veckan!
Fantastiskt bra jobbat Havet! Du har verkligen en powerkraft som du har använt den här månaden. Imponerande!
Bra jobbat även ni andra! Ni är bra på alla sätt!
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Om någon är intresserad att ta över denna tråd i januari är ni välkomna att höra av er. Målet är ju 70 kg för mig och jag hoppas att det inte är alltför långt borta. Sen kanske man känner att man vill ta något hg eller kg till, men det får tiden utvisa.
Ni är ett mycket fint gäng och bra kämpar. Önskar alla en riktigt God Jul och njut av livet!
Kram

Tråkigt Kalluna, jag förstår din förtvivlan. Lycka till med läkarbesök osv. Jag vill inte tjata, men har du testat levande föda? Det äter jag och har både sänkt sköldkörtelhormon och gått ner i vikt samtidigt. Kosten stöttar kroppen att producera hormon. Jag har inte riktigt avslutat min medicinering, men nästan. Kram
Tack Monqi! Det är roligt att det uppskattas. Jag tycker att det är roligt att gå ner i vikt tillsammans med den här fina gruppen. Roligt med goa människor som stöttar varandra.
Krya på dig Tita!
Min vikt i idag 71,5, vilket betyder 2 hg ner från lägstavikt. Skönt att för en gångs skull gå ner i vikt under juletid.
Superuppskattat 😃 Stort grattis havet till stjärnan, du inspirerar verkligen! Och grattis också 70Qilo som fått ny lägsta vikt. Krya på Er Kalluna och Tita ❤ En riktigt fin julhelg önskar jag Er alla, nyåret tar vi nästa vecka ☺
70Qilo - jag känner till "levande föda" och har varit mer engagerad i sån kost förut. Ska börja igen men först göra en traditionell fasta a'la 70-talet med en fastelåda från Ledins. Sätter igång den 1 januari. Brukade göra en sån två ggr/år och man mår jättebra. Jag köper mycket kravgrönsaker, pressar juicer och odlar groddar etc men jag tycker att en blandning av både tillagad och rå känns bäst för mig. Sen är det ju så att jag ääääääälskar goda franska ostar och viner och även stenungsbakat surdegsbröd - men man måste ju få njuta emellanåt :-)