Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.
Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.
Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.
Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.
Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.
Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.
Deltagare:
★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9
Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,3
★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8
Vecka 48: 79 (lägstavikt)
Vecka 52: 80,2
★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2
Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)
Vecka 52: 87,4
Tita, startvikt vecka 35: 76,4
Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,1
★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6
Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)
Vecka 52: 70,1
★★ kalluna, startvikt vecka 39: 79
Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)
Vecka 50: 81,4
Vecka 52: Paus
Veckans toppnedgångare vecka 52:
70Qilo 1,96%
64,4 oj vad det går åt fel håll för mig, men kämpar på
75,1 kg, vilket betyder 5 hg upp...
Godmorgon!
Glädjande nog stannade vågen på 74,3 kg denna underbara vintermorgon med -8 där ute också......och solen på väg upp i horisonten. Nu fick jag till det🤗🤗
Dessutom har jag passerat min gamla lägstavikt och har nu en ännu lägre!!
Hoppas att ni alla är lika glada idag ....bara för att vi lever..... Ha en bra dag!
v 43: 78,5 kg
Men jag vet inte riktigt vad jag väger
Vågen är inte tillförlitlig - pendlade mellan 81,1 och 78 kg inom en 5 timmarsperiod
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Grattis till Monqi som har gått ner 0,6% i vikt den här veckan! Den andra stjärnan tindrar nu vackert.
Grattis även Tita som också gått ner från sin senaste inrapporterade vikt. Det är riktigt bra jobbat. Vi fortsätter så.
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Tack tack jag är riktigt nöjd!
Grattis Monqi och grattis och nytt pepp till er andra också!
Jag är inte särskilt bra på matte
kan du hjälpa mig hur man räknar ut % 70Qilo? Tex med mina siffror, denna veckas vikt var 81,8 veckan innan 83,1 och min tidigare inrapporterade lägsta vikt är 82,3 hur räcknar man då? Tack på förhand 
70Qilo...har du gått ner 10.2 kg på en vecka?
Yes, Monqi! Vad snabbt jag går ner i vikt. Tack för att du såg det. Jag gick ju tom upp den här veckan. Om det hade varit 10 kg hade jag ju fått en stjärna. Det märks när jag är stressad, det blir Tryckfelsnissar här och där. Ändrat nu. ;)
Hej igen Monqi! Klipper in procent-fråga och svar här om du har lust att kolla.
https://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=5231
Kom ihåg att när det gäller din startvikt så är det den lägsta inrapporterade vikt som gäller som startvikt i viktnedgången, inte vad du vägde förra veckan. Lite klurigt att komma ihåg tycker jag, men gör vi på det sättet tror jag det sporrar en långsiktig nedgång.
Säg till om du tycker att det är svårt att ta fram din procentuella nedgång. Hjälper gärna till.