Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.
Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.
Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.
Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.
Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.
Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.
Deltagare:
★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9
Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,3
★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8
Vecka 48: 79 (lägstavikt)
Vecka 52: 80,2
★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2
Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)
Vecka 52: 87,4
Tita, startvikt vecka 35: 76,4
Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,1
★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6
Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)
Vecka 52: 70,1
★★ kalluna, startvikt vecka 39: 79
Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)
Vecka 50: 81,4
Vecka 52: Paus
Veckans toppnedgångare vecka 52:
70Qilo 1,96%
Fyyy fasen vad sjuk jag är i förkylning😢😢😢 vet inte, men jag känner mig värre än en gubbe som får en en liten snuva. Min gubbe brukar vara nära döden då☺️ Fast just nu känner jag mig sådan också, usch och plötsligt kom det också.
Brukar inte bli så bra med maten men ska försöka hålla mig till rätt sort! Har ju vägdag i morgon.😏
Pepp till er!
Idag stod vågen på 73,3 kg, vilket är lägsta för mig. Eftersom jag firar födelsedag idag är det extraroligt och hint om att det är så här det ska se ut resten av livet och resterande födelsedagar. Kroppen ska inte behöva bära runt på en massa övervikt och mitt liv ska inte falla pga det.

Monqi. Det var en bra ide med avstämning. Precis som jag skrev i trådstarten hade jag tänkt ansvara för detta under 12 veckor (alltså till sista november), men i och med att jag inte gått ner allt ännu så kan vi säga att vi forsätter till ialla fall till 29 dec. Men bara om ni andra vill förstås.
Jag hade själv egentigen tänkt att det är bra att stämma av den totala nedgången efter varje månad, det är ju långsiktighet som gäller här.
Nej det höll inte orkar inte riktigt bry mig vad jag äter nu men det är förhoppningsvis övergående. Vågen hoppade upp till 74,2 kg fast det ser jag som en normal variation☺️
Grattis till er som gick ner!
Krya på dig Tita. Hoppas att du känner dig på bättringsvägen. Att man går upp lite när man är sjuk är inte så konstigt. Normal variation helt enkelt.
Bra jobbat 70Qilo - och vad roligt att du nått ett delmål på din födelsedag - ät inte för mycket tårta nu bara
Grattis på födelsedagen 
V 45 = känns som över 80 kilo så jag törs helt enkelt inte ställt mig på vågen. Är helt uppsvälld i kroppen
Jag hoppar över denna vecka och satsar på v 46. Jag vill jättegärna att vi kör till slutet på december
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Grattis till 70Qilo som har gått ner 1,65% i vikt den här veckan räknat från sin lägstavikt!
Grattis även Kamara11 som touchar sin lägstavikt. Även Havet rasar i vikt denna vecka.
Grattis alla andra som är går ner i vikt, upp i vikt eller står kvar på samma. Kram på er!
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Tack Kalluna! Det blev dadeltårta och det är ju inte så farligt. :)
Roligt att du vill köra till december. Då satsar vi! :)
Vad trist att du känner dig uppsvälld. Det där har jag gått igenom många gånger, vilket är jättejobbigt. Kroppen drar till sig vätska, men det försvinner säkerligen när du lever lite annorlunda. Kram på dig!
Monqi det med kostplan är perfekt! Vad skall du köra för någon? Jag följer Ulrika Davidsson kostplaner.
70kilo Grattis i efterskott! Tack för att du förlänger utmaningen! Jag skall ha en ⭐️!