Välkomna att delta i nya Collection of Stars, hösten -17, där målet med deltagandet är en långsiktig och stabil viktnedgång. Det är lätt att hamna i jojobantandet där man ena veckan går ner många kilo för att kommande vecka lägga på sig dem igen och kanske lite till.
Du väger dig när du vill under veckan men vikten meddelas senast fredagar. Om du är sen med vikten kan du meddela den ändå, dock är det inte säkert att du är med på stjärnräkningen den veckan. Resultatet kommer ut lördagar.
Stjärna ges till den som procentuellt gått ner mest i vikt för veckan från din tidigare inrapporterade lägstavikt.
Till att börja med startar vi upp detta i tre månader från fredagen den 1 september.
Roligt om vi blir några deltagare som stöttar varandra. Ange din nuvarande vikt och gärna kort- och långsiktiga mål. Nya och gamla deltagare är hjärtligt välkomna! Du som inte var med från början får gärna hoppa in under resans gång.
Om man inte vill/kan vara med längre uppskattas det om man meddelar om det. Hör man inte av sig stryks man från rapporteringslistan efter två veckor, men är förstås välkommen att vara med igen om och när man vill. Allt för att underlätta det administrativa.
Deltagare:
★★ Suskarl, startvikt vecka 35: 76,9
Vecka 41: 72,6 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,3
★★★★★ Monqi, startvikt vecka 35: 83,8
Vecka 48: 79 (lägstavikt)
Vecka 52: 80,2
★ Havet, startvikt vecka 35: 89,2
Vecka 51: 87,4 (lägstavikt)
Vecka 52: 87,4
Tita, startvikt vecka 35: 76,4
Vecka 44: 73,9 (lägstavikt)
Vecka 52: 75,1
★★★★★ 70Qilo ★ , startvikt vecka 35: 78,6
Vecka 50: 71,5 (lägstavikt)
Vecka 52: 70,1
★★ kalluna, startvikt vecka 39: 79
Vecka 40: 77,5 (lägstavikt)
Vecka 50: 81,4
Vecka 52: Paus
Veckans toppnedgångare vecka 52:
70Qilo 1,96%
Hej!
Vill gärna vara med! Startvikt vecka 38 = 68 kg
64
Monqi. Precis, det gäller att hitta tillbaka till den rätta banan ganska snart efter festen. Det håller jag själv på att lära mig. Tyvärr kan onyttigheterna skapa cravings i min kropp som jag har svårt att bli av med. Det verkar ändå ha gått bra för dig.
MagganD. Lite upp ibland får man ta. Det kan finnas många olika orsaker till uppgång som man inte alltid kan rå på. Det är huvudsaken att man inte tappar sugen och ger upp då. Det är bara att fortsätta.
Välkommen kamaja11! Roligt! Lycka till!
Ligger på samma vikt som förra veckan. 77,4
Föregående vecka var så bra så nu släppte kroppen bara - 0,2 kg men jag är nöjd bara det går ner!
Pepp på er alla!
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Stort grattis till 70Qilo som har gått ner 2,29% i vikt den här veckan!
Även Susi och Monqi har hamnat på topplistan.
Bra jobbat!
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Sorry att jag är sen. Kom på detta nu att jag glömt bort att rapportera. Här blev det ett plus på vågen. Ny vikt 93,5 kg denna vecka!
Ursäkta min felskrivning. Jag menade förstås att gratulera även Suskarl (inte Susi) för att hamna på vecka 38's topplista.
Havet. Nemas problemas, du är inskriven nu :)
Jag tänkte skicka ut några tankar om misslyckanden när det gäller viktnedgång. Jag har under många år försökt bli av med överflödiga kilon, men resultatet har oftast långsiktigt blivit ett motsatt.
Min fundering är varför det blir så och vad man man kan göra för att slippa gå igenom det år efter år.
Jag har kommit fram till bl a följande i mitt liv:
Är det någon som har haft lliknande tankar och lösningar? Det vore jätteintressant att höra andras tankar. Frågan är förstås frivillig.
Stort GRATTIS 70Qilo! Jättebra jobbat

Mycket bra funderingar ovan. Det där med tv-ätandet är min svåraste nöt också
men november/december förra året gick jag ner i vikt framför tv´n, jag hade ett jätte vackert speciellt garn hemma, som var tänkt till en sjal åt min äldsta dotter, jag hade inte stickat på typ 25-30 år, men hon älskar sjalar så jag tänkte det är ju ett mindre projekt som jag borde klara av med lite vilja... (har problem med muskler o leder, ont i händer och fingrar ibland, får känselbortfall) i alla fall satte jag igång projektet, kunde bara sticka kvällstid för hon jobbade kl 15-22 och bodde hemma, och jag tänkte att det skulle bli en julklapp.
Hela tiden när jag stickade tänkte jag att snart ska jag lägga ifrån mig stickningen och gå och göra ett kvällsmål... men kunde inte sluta sticka, så hade inte tid att äta något..
det var jätte pillrigt att sticka, garnet var 2 paralella trådar med tunna trådar emellan som en stege liksom... och man hade den tunna tråden på stickorna, inte den tjockare garntråden, så det var koncentration på hög nivå som gällde för mig, hahaha. Till råga på allt elände så gled hela verket av stickan när jag kommit drygt halvvägs... då sprutade tårarna en liten stund, men så slutade jag tycka synd om mig själv och la upp nya maskor och började om... detta gjorde iaf att jag inte hade tid att kvällsäta under en dryg månad
hade jag inte kämpat så med värk i axlar, nacke, armar och fingrar så hade det varit ett perfekt sätt att hålla fingrarna från "kakburken" kvällstid...