Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Duktigt jobbat Agrippa!!!!
Jag går alltid upp lite vid mens, men idag vände det igen. Skönt att se vikten vända neråt igen. 😊
Jag hänger gärna på !
I dag är dagen D, Vågen visade nu på morgonen 70,4 kg, värsta vikten jag någonsin varit uppe i. Mitt mål är 60 kg till att börja med så nu måste 10,4 kg bort.
Letar nu med ljus och lykta efter motivationen.
Kör fr o m idag VV-kost (har provat förut med gott resultat) och ska nu även försöka mig på lite organiserad motion men motivationen är svår att hitta efter en lat sommar med alldeles för mycket god mat.
Välkommen och lycka till Esp 🌹👍
Hej vill vara med!
Robert36: startvikt: 178 kg (2015-08-24)
Hej!
Jag hänger gärna med! Min startvikt fredag 21/8 var 88,5 kg.
Jag är 50 år och min vikt pendlar upp och ner. I fjol hade jag 7 v semester och kg kom på. Gick upp 10 kg från v 30 till fram till nyår då vågen visade på 103,8kg😞
denna semester (4 v) har heller inte varit så bra med god mat och dryck och varit bortrest 2 v. Gick på semester med en vikt 82,2 och när semestern var slut 88,5 kg. Nu har jag 2 v semester och började förra i torsdag att tänka på vad jag äter. Så nu är jag på G igen!
Robert36 & Havet.......välkomna hit. 🌹👍 Här vinner vi en stjärna om vi gått ner mest i % sen föregående vecka. Ju fler vi blir....ju roligare. 🌹👍
Nu gäller det att kämpa på.....för en stjärna till 😬
Ni som har tid, lust, möjlighet (datorvana och annat kan ju begränsa) får hemskt gärna göra som Esp gjorde i sitt inlägg, och skriva era resultat formaterade och/eller färdigräknade. De kommande 3 fredagarna sitter jag nämligen via mobilen, och det är lite kämpigt att få till listan på ett bra sätt. Om jag kan kopiera och klistra in så är det lättare. Exempel "28 aug: 80,2 kg (-0,8%)". Procenten räknas genom viktnedgången sedan förra veckan delat med förra veckans vikt. Därefter flyttas kommat 2 steg till höger. Man kan också använda den här Onlinekalkylatorn för procentförändringar.
Observera att det är helt valfritt!
Imorgon går jag alltså på 3 veckors semester. Jag kommer inte att kunna väga mig på min vanliga våg, så jag återkommer med ny startvikt. Det känns lite skönt eftersom mina resultat har varit så dåliga.
Det normala för mig vid 3 veckors semester är en viktuppgång på 3-4 kg. Det vill jag inte vara med om denna gång. Ett 10-kort på det lokala gymmet bör hjälpa. Dessutom dricker jag detta år ingen alkohol. Och frukosten håller vi basic, med gröt och ägg. Hoppas att det skall fungera!
Ha en underbar semester!! Och jag tycker det lät som ett bra förslag!
Jag kan ta på mig att samla ihop de som rapporterar och göra en likadan lista som di, Nimala, och bara ha i ett inlägg. Då kan du efter din semester bara kopiera upp den listan till "forumets start" - skulle det hjälpa dig, Nimala?
Ha det gott nimala och njut av ledigheten.🌹👍