Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
nimala det gjorde mig glad att läsa om din trevliga stund igår och festen ikväll. 🌹👍
PatOtt superbra jobbat. Varmt grattis till dig 🌹👍
acki det går bra för dig. Toppen ! 🌹👍
Min våg stannade på 75,8 kg ( -17,2 kg ) och det känns jättebra.
Jag når inte mitt mål att väga 72 kg tills i nästa vecka då jag fyller 65 år ( vägde det för 5år sen) ....men även om jag inte når ända fram ....så måste jag tillstå att jag inte trodde jag skulle komma så här nära...😬...men det är ju 6 dagar kvar till dagen D..... så lite till hinner jag nog..👍 pepp till er alla därute.🌹👍 Glöm inte att njuta av livet ☀️😎😋🍷🍴
Ja nu är det redan fredag igen och min våg visar ett plus på 0,7 hg dvs 111,6 kg. Det är inte uppmuntrande precis men nu ska jag ta mig en runda på cykel och senare i eftermiddag ska vi på kräftskiva. Jag ser fram emot allt jag får äta och blundar för det andra.
Hej igen! Nu kommer min viktutmaning. Vikten stannade på 79.8 d.v.s. oförändrad. Alltså varken upp eller ner. Detta är för mig fantastiskt! Varför? Jo, vi beslöt hastigt och lustigt att bara ge katten i allt och göra en miniresa, så vi åkte till Oslo på tre dagar. Det har aldrig tidigare hänt, att jag inte har ökat i vikt under en resa, så denna gången blev jag verkligen överraskad. Nu återgår jag till ordningen och skall se till att jag minskar i vikt och inte står och stampar, trots allt inte särskilt kul! Fast resan var ju kul och intressant. Vilken förändring Oslo har genomgått. Är ju sällan där och då ser man skillnaden. Och detta måste gälla även mig nämligen att äntligen kunna se skillnaden!
Här visar vågen 68,5 kg vilket är ett plus på 0,1 kg. Minisemester hos mina föräldrar gjorde det svårt att kontrollera valet av maten utan endast mängden mat. Men gårdagens långpromenad på 7km och inköp av galonkläder och höstjackor till grabbarna pch sedan middag med finaste syster var supertrevligt - en kanondag :)
stort tack Nimala för allt ditt jobb!
Hallå allihoppa!
Min nya vikt blir 76,8, dvs minus 0,4 kg! Tjohej! :) Jag vet inte varför, men denna nystarten har det varit superlätt att inte överäta diverse saker. Hmm. Har blivit lite inspirerad av lchfingenjörens tips för sockerberoende. Klockrena!
Vad som annars håller mig motiverad just nu, som Cinque frågade, är att jag vill få min PCOS under kontroll för att kunna bli med barn. Tror det kommer bli lättare om man väger lite mindre. Samt att jag ser tydlig skillnad på vissa PCOS-symtom när jag äter LCHF versus när jag inte gör det. Sen så märker jag ju att självförtroendet får sig en boost medan jag viktminskar, och det är ju inte fel det heller ;)
Vikten är som själva livet....ibland upp...ibland ner.
Behåller manbara fokus....är beslutsam och väl förberedd....så gör man bättre val, tror jag. Nu kämpar vi på....för vi ska bara framåt...aldrig mer tillbaka.👍
Ha det gott därute ...och glöm inte njuta under resans gång 🌹👍😎
Ja Bella50 det har gått ganska bra , hade jag sloppit bjudningar där jag lätt faller igenom. Men det har gått ännu bättre för dig Bella50 , hoppas jag också kan nå dom höjderna.
Önskar dig stort Grattis i förskott till din födelsedag, pensionsdagen en underbar tid väntar dig framöver. Denna dag får du unna dig allt koppla bort oss ,koppla bort kcal räkning, och bara njut av mat vänner och värme.
Grattis kram från Acki
Tackar acki. 🌹Jag har varit "pensionär" sen våren -08...då vi båda bara slutade våra jobb och sålde hus och möbler för att flytta till stugan mitt i skogen. Ett beslut vi aldrig ångrat. 😍👍
Ja, jag tänker njuta av både frukost och middag de två dagarna på gästgiveriet. Dock med så bra val jag förmår....men det blir ju ändå mer än vanligt. 😬
Hos väninnan kör jag 16:8 igen. Inga problem med det. 👍😎
Hurra för er allesamman! Jag vill bara skriva att jag är så glad för den här lilla tråden.
Ni verkar vara fina människor. Ser fram emot fortsättningen!
Hej alla! Vågen stannade på 65,1 kg idag! Jag har ätit enligt 5:2 i några veckor och i förra veckan började jag jogga/gå (wogga?)! Känns bra!
Cinque: min motivation är tanken på alla mina klänningar som jag längtar efter att kunna komma i!