Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Grattis och välkommen Cinque! Välkommen tillbaka Louise71!
Hoppas jag inte har gjort en massa fel nu. Sitter med en ipad ute i skogen (i ett hus iofs, men ni fattar) och är dessutom allmänt trött i mössan. Har sparat de gamla uppgifterna i alla fall så allt kan rättas till om det nu skulle vara något.
Kramar till er alla!
Louise71 nu är det en annan dag. Lycka till 🌹👍
Cinque första veckan....första stjärnan. Bra jobbat. 🌹👍
nimala skönt att det vänt. 🌹👍
mitt ser ok ut. 👏👏
Lördag och sol! Drick mkt vatten så att vi orkar vara aktiva! Annars sitter åtminstone jag bara i skuggan och gäspar!
Fråga till er alla: Vad gör er peppade att genomföra er viktminskning? Hur motiverar ni er? Små belöningar vid uppnådda delmål? En kommande resa? Själv har jag en kollega som under våren gick ner 20 kg på 6 månader - kan hon så kan jag... Så tänker jag och har gett mig fanken på att jag ska lyckas denna gång!! Jag tänker också ge nig själv små belöningar i form av träningskläder vid varje -2 kg, t ex en träningstop, en ny träningsbyxa etc. Allt för att visa för mig själv att mitt nya jag är en tränande person.
Cinque. Min motivation är att tycka om mig själv igen....känna mig stark och glad.....få mera ork....efter mycket sorg och elände runt mig.
Jag är superglad att jag switchade till Lchf / 16:8 / med kaloriunderskott och matregistrering. Det får mig att känna mig trygg i hur jag äter...och varför.
Många kilon kom till p.g.a tröstätande. Nu har jag en framtidtro.
Lycka till själv, och än en gång GRATTIS till din 1:a stjärna. Det motiverar oxå....🌹👍
Cinque, det var inte många som har svarat på din fråga. Ligger alla och solar sig i det fina vädret? Hur som helst så ska jag försöka svara dig. För det första så väger jag långt över 100 kg så bara det borde göra mig mer än motiverad. Dessutom är jag drabbad av flera olika åkommor och det borde ju också göra mig motiverad. Flera av mina mediciner är vikthöjande! När jag så läste Opnols blogg målgång den 4 augusti så förstår jag varför min viktminskning inte blir som förväntat. Jag har skrivit ut den och behöver läsa varje dag! Jag har också en väninna som är med här och vi ringer och peppar varandra. Men inte hjälper det alltid när magen kurrar och det finns en god ost i kylskåpet. Kanske en bild på sig själv är det första man ser när kylskåpsdörren öppnas. Jag tror att jag ska prova det också!
Lycka till och massor av pep!
Baddaren, tack för ditt svar! Och tack, Bella50!
jag tror mitt problem är karaktären och att orka stå emot alla frestelser (min svaghet för latte, min kärlek för rosevin, min ursäkt om att jag inte hinner träna etc). Jag tror att realistiska mål och en mental bild av mig själv vid den vikt jag hade under 15 år innan barn borde vara ok. Tidigare har jag alltid misslyckats men nu vill jag verkligen lyckas - jag vill kunna orka vara aktiv med mina barn (barn "sent" i livet) och vara frisk!
Jag tänker inte på det jag INTE får / kan äta, om jag vill gå ner i vikt.
Det är DET som gjort mig fet ....så varför gå den vägen igen ? 😡👎
Jag fokuserar på allt det goda jag faktiskt FÅR äta...och ändå gå ner i vikt. 😋👏Matval som gör mig både gladare, mer aktiv ...och FRISKARE. 👍😃
För mig blir valet lätt 🌹👍 pepp på er.😎☀️
Hej allihop. Hoppas ni haft en bra vecka. Här har det varit väldigt bra Solek skiner och humöret har varit på topp :)
Såg en fråga från Cinque om vad som motiverar mig till att gå ne i vikt och nå mina mål. Jag har ingen i min närhet som har gått ner en massa kilo innan. Det som peppar mig är bloggar och folk jag följer på FB. Läser te.x Opnols blogg här, jag följer LCHFingengören, läser mycket på kostdoktorn.se och ser på många filmer och dokumentärer om mat och hälsa. Detta får mig att förstå hur dåligt min kost har varit för min kropp och hur dåligt jag faktiskt mått av det. När jag sedan äter LCHF så mår jag betydligt bättre och vikten går nedåt. Det får mig att vilja nå mina mål och få ett bättre mående.
Veckans vikt hamnar på 116kg. Ett fint minus på 1,6kg. Min vikt har gått lite upp och ner och jag har inte kännt som att det har funkat nått bra för mig. Jag har mått bättre och varit piggare men inte tyckt att vikten gått ner som jag velat. Vissa veckor så har vågen pekat uppåt och andra nedåt.
Men när jag nu tittar tillbaka så är det 6 veckor sedan jag kom tillbaka hit till matdagboken. Jag har gått ner 4,3kg och 4 cm i midjan är borta. Och jag är faktiskt bara 1 kg i från att nå mitt första mål som var att komma ner under 115kg där jag var när jag trillade dit för sockertrollet i våras. Härligt när siffrorna i diagrammen kan visa en att man faktiskt är på rätt väg även o det inte känns så.
Pepp o kram till alla som vill ha en :)
Clinque: Har inte känt att jag är rätt person att svara på frågan, eftersom jag inte går ner i vikt. :-) Tur att ni andra finns. KRAMAR
Idag tar utmaningen slut! (Och börjar igen) Jag skall på fest ikväll, så inkom gärna med resultaten under dagen. Igår träffade jag en väninna. Vi gick ut och åt en bit mat, så därav +0,15 kg. Eftersom mitt ätbeteende delvis är kopplat till känslor av ensamhet och skam så anser jag det ändå vara ett framsteg, eftersom jag umgicks och hade trevligt, något som jag behöver väldigt mycket.
Dagens vilt 91.0 borde varit mer får vara nöjd det är ett minus.
nimala tack för bra jobb , jag hoppas du orkar med oss en omgång till. Cingue det som peppar mig och gör att jag vill fortsätta är att vara med i en linje som här och bloggarna , det får mig att kämpa vidare när jag ser andra som lyckas bra. Jag har väldigt lätt för att falla för frestelser i morgon lördag är det bjudning och då faller jag gärna igenom, men då är det bara att ta nya tag, bara inte ge upp.
Trevlig Helg och pepp till er alla. 😊👍