Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Godmorgon alla och det är redan fredag! Idag står vågen på 110,9 och det är två hg ner, inte mycket men dock ner.
Jag har i veckan läst lite på bloggar och kan rekommendera Opnols blogg som hon skrev den 4/8 som heter målgång. Den är mycket läsvärd speciellt för alla som inte lyckas så bra med viktnedgången. Samtidigt vill jag också rekommendera kostdoktorn.se där man lär sig mycket om t ex varför man inte går ner i vikt för att man är insulinresistent, men mycket annat också via intervjuer och föreläsningar.
Hoppas ni blir lite hjälpta av mina tips. Pepp!
Hej alla!
fredag morgon och fortfarande semester!
Startvikten jag angav igår var min vikt i måndags och min vikt imorse var 68,4. Jag misstänker att det är lite vätskebrist i kombination med bra mat. Så jag får se nästa fredag om viktnedgången håller i sig.
Min vecka:
Frukost: 2 kokta ägg och kaffe latte (ibland en knäckemacka) - förvånansvärt mättande! Jag gillar ägg men det kanske inte funkar när jag ska börja jobba igen - så jag inser att jag måste hitta en enkel och god frukost som alternativ.
Lunch: måltidsersättning (ca 220 kcal)
Mellanmål: frukt
Middag: samma som familjen, dvs vanlig mat
Ett par kvällar med vin men också en runda i joggingspåret.
Till sist; denna vecka är historia nu, den kan vi inte göra något åt - låt oss fokusera på framtiden, den kommande veckan!!
God morgon!
Min nya vikt blir 77,2! :) Minus 8 hekto sedan i måndags. Wohoo!
Är dessutom glad över att inte ha trillat dit under första jobbveckan. Det har varit standard innan, att äta skräpmat efter en stressig jobbdag. Är nu på dag 19 som sockerfri! :D
God Morgon alla, vägdag idag så vekans vikt stannade på 0,5 kg .
Idag blir det räk och kräftskiva.
Ibland går det upp ( pepp 👍) och ibland ner ( grattis 👏🌹)
nu fortsätter vi framåt...med fokus på målet. 👏🌹👍
Självklart Bella50.....trevlig helg.....
Vågen stannade idag på 65,7 kg.
nimala: tack för allt jobb du lägger ner på tråden, gör de ändringar du tycker behövs!
Bra jobbat Molly 🌹👍
Då tar man nya tag igen då.Har lagt på mig en hel del under semestern och det känns jätte jobbigt just nu,men som sagt det är väll bara att ta nya tag..Vill egentligen inte tala om att man gått upp i vikt för man skäms men här kommer det 88,7
.
Hej Nimala!
tack för allt slit med listan! Dessutom ute i skogen :)
Min vikt idag var 68,4 kg (Startvikten var när jag vägde mig i måndags.