Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Såå, nu har jag vägt mig idag, så min startvikt hos er blir 78 kg! :) Får jobba på extra duktigt till på fredag nurå! ;D
Psst, nimala, vill du skriva in mig? :)
Godmorgon kära ni! Jag blev jätteglad över att läsa att så många är intresserade av en fortsättning.
Blotta vetenskapen om att den här tråden finns gör att jag håller mig på banan så mycket bättre än tidigare. Jag är så tacksam till er alla. Och superdupervälkommen till Theno08!
Första inlägget i tråden kommer att behöva ändras lite för utrymmes skull. Jag tänker att det måste nog räcka med namn, ev. stjärnor, startvikt (med datum för denna), föregående veckas vikt, och denna veckas vikt. Och blir någon borta 2 fredagar i rad utan att berätta varför så tar jag bort namnet ur listan (man vill ju att alla skall vara aktiva) och sen är hen självklart välkommen tillbaka igen när som helst. :-) Jag gör den här förändringen nu på fredag, om ni inte misstycker allt för mycket.
Som jag har nämnt tidigare så har jag under utmaningens gång varit tvungen att sluta med antidepressiva som jag tagit under flera år. Jag har nu läst på lite om hur det kan vara när man slutar med just den sorten och det är vanligt med trötthet, ökad aptit och viktuppgång. För jag är hungrig hela tiden, även direkt efter en måltid. De här sk. utsättningsymptomen varar ofta i 8 veckor, men kan också fortsätta i 3 månader. Jag biter ihop och ser fram emot att signalsubstanser och hormoner skall stabiliseras och jag skall bli jag igen.
Har även en liten fundering på att jag kanske misstolkar magont som hunger. Boven i dramat skulle kunna vara yoghurten eller havregrynen. Provar med smörgås och ägg idag till frukost. Man kanske skulle testa en laktosfri vecka eller nått? Förvirringen är total. :-)
Nimala att sköta en tråd ,som du gör, innebär en del jobb så ändra du som du vill....bara jag får ha kvar mina stjärnor....hi,hi.😬
Vår tråd har hittills varit "snyggast och mest överskådlig" ....så det blir säkert nästa oxå.👏👍 hoppas din kropp kommer i balans snart. 🌹👍
Tack Nimala för jobet du lägger ner på oss.
Hoppas du snart mår bättre vi finns här för dig.
Hejsan! Får man vara med på denna nya utmaning?
Om ja, så är min startvikt 69,4 kg. :)
Två barn på kort tid och den yngsta är snart tre år men jag har inte lyckats ta de sista 8 kilona... Men nu är jag peppad att göra ett seriöst försök. Tanken är byta ett mål om dagen till måltidsersättning och löpning.
Hej Cinque här är vi bara glada för varje ny medlem. Välkommen. 🌹👍
Hej allihopa. Nimala du gör ett toppenjobb med denna tråden. Ändra så som det känns bäst för dig.
För min del så går det inte så bra. 117,6 hamnar vågen på idag. +0.4 sen förra veckan och jag har i prinsip stått stilla i 3 veckor. Svaret är nog för mycket småätande på kvällar och att jag nte varit riktigt 100% strikt. Ska försöka skärpa till mig lite nu och verkligen försöka på riktigt.
Kram o pepp till er alla. Vi är grymma allihop :)
Smakar det....så kostar det.....är den enkla sanningen.
min våg visar idag 76,6 och det kan inte "skyllas" på annat än god mat och vin.....och mer lär det bli i helgen.
Jag har dock inte ätit " fel" och varit inom kaloribudget , så gott jag förmått.
Det är bara att gilla läget och behålla fokuset, så rättar det till sig igen.
Lycka till 🌹👍
God morgon alla! Efter en resa på nästan en vecka har jag tyvärr inte lyckats hålla vikten. Vi var en minigrupp på 5 personer, som hade studerat Stockholms gamla stad ur historisk synvinkel och som nu skulle se och vandra runt i de gamla gränderna, beundra de vackra palatsen och kyrkorna. Vi upplevde mycket bl.a. hörde vi oclså Sara Dawn Finer sjunga på Mosebacke.
MATEN ja, se maten den var ju läcker. Dessvärre drogs jag ju med i t.ex. frukosten, som jag har hoppat över i flera veckor. Nu åt jag frukost varje morgon och där satt vi alla fem och hade det mysigt. Tröstade mig med, att vi gick väldigt mycket, men det hjälpte tydligen inte.
Resultat: + 9 hg! (79.8) Nu får jag bita i det sura äpplet!