Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Ett bra, men något överraskande, resultat - hoppas det inte var en glädjevägning eller brist på vatten...
62,9 (-1,0 kg, -1,56%)
nu väntar helgen och jag har alltid svårt att kontrollera middagsintaget när vi är bortbjudna eller har gäster så jag ska kompensera med motion och kontroll på frukost o lunch... Wish me luck :)
ha en härlig fredag!
En bra vecka, håller koll på kalorierna med hjälp av lifesum. Dock har jag släppt taget lite två veckor nu, har fortfarande fyllt i allting jag ätit men inte vägt lite noga osv. Jag har liksom detta i bakhuvudet nu och jag vet vad det mesta innehåller. T.ex om jag är sugen på ett mellanmål så vet jag vad jag kan röra mig mellan. :-)
skönt när man kan slappna av mer men kroppen ändå följer med, allt har satt sig som en bra livsstil nu.
Dagens vikt: 53,4
Grattis Bella50. Försttår att du är mer än nöjjd. Önskar att jag också kunde vara det. Men det blev bara -1 hg för mig. Nu står vågen på 109,9. Det går trögt för mig men det beror väl på alla mina mediciner. Lycka till alla!
Glatt överraskad i dag: Dagens vikt 67,3 kg (-0,6kg -0,88%)
!! Och då ska även matten förhoppningsvis vara i riktigt god form
.
En liten viktnedgång igen trots helgens försyndelser.
Var ju på tävlingar hela förra helgen vilket resulterade i snabbmat och fika när man fick tid i pauserna.
Jag var ju så nervös inför tävlingen men det var som bortblåst när det var dax att gå in på banan. Hästarna levererade väl inte riktigt som det var tänkt med det räckte ändå till en 2:a placering för den ena och med hygglig medelmåttig placering av den som jag trodde skulle vara bråkstaken men båda var rara änglar att ha med på tävlingsplatsen och jag är bara så jättenöjd. Längtar till nästa tillfälle
Kämpa på Baddaren, för mig kryper ju vikten sakta sakta nedåt kanske är så för dig också. Låt dig inte slås ned och kämpa på. Jag har lyckats med detta en gång förut för många år sedan och jag är helt övertygad om att en långsam viktminskning är bäst.
.
Jag hade tom svårt att sluta gå ned i vikt när jag väl nått mitt mål, kroppen verkade liksom ställ in sig på att minska liiiite liiiite undan för undan även om det gick lite lättare då för mig. Tror i mitt falla att här spelar åldern in, då var jag runt 35 år och nu närmar jag mig 50
Min vikt 84,2 kg!
Inte så bra denna vecka. 76,6 +0,6.
Får väl skylla mig själv eftersom jag var och bowlade igår kväll med arbetskamraterna och efteråt så åt vi handburgare och pommes. Skulle egentligen inte äta där men ändrade mig under kvällen. Trodde dock att det skulle bli ett större +. Kanske tack vare bowlingen och promenad dit och hem som gjorde sitt. Hade i alla fall en trevlig kväll. Nu tar vi nya tag tills nästa vecka. Lycka till allihop!
23 okt: 74,8 kg (- 0,5 kg, - 0,66%)
Hejsan! Dagens vikt är 62,5 kg, vilket jag är jättenöjd med! Har ätit en massa smaskig mat i en vecka helt utan hämningar, helt otroligt! Trodde absolut att jag hade gått upp massor...
Meh. Två veckor utan resultat. Jag hoppas det släpper nu när jag har fått mens i alla fall. 74,4 kg idag!