Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
9 dec: 74 kg, -0,3 kg
Trodde faktiskt att jag skulle hamna på + denna veckan eftersom det blivit både julbord och kalas med smörgåstårta och tårta. Gjorde alltså någon nytta att jag inte tagit så mycket.
Godmorgon!
63,7 kg. En uppgång på 0,2 på två veckor - men jag har siktet inställt på en bättre vecka nu :) Lycka till allihopa!
God morgon allesammans! Här kommer inga goda nyheter på viktfronten. Har tyvärr inte fått ner vikten efter min Tallinnresa och igår var jag med ett gäng i Köpenhamn och åt på en otroligt trevlig restaurang i gamla sta´n där många kända personer har varit långt före mig. Tänk er, H.C. Andersen den store sagoberättaren, som fascinerat både stora och små. Eller Ludwig Holberg som skrivit "Jeppe på Berget". Ja, i sådan gammal miljö är det svårt, att hålla igen.
Nu till vikten: upp + 1.4 alltså ny vikt = 79.9 kg eller +1.78%
Halloj!
9 dec: 71 kg (-0,7%)
Börjar närma mig 60-talet nu! :D
Har fått ner vikten efter Londonresan idag 88,0 ...kanske varar glädjen inte så länge för det är Julbord idag och ännu ett på lördag...ja vi får se nästa onsdag ....
Jag ha tydligen firat min första stjärna för mycket. Men jag vet att jag har kämpat på som vanligt men vågen står tyvärr på +1,2 idag dvs 109 kg. Jättetråkigt
! Har kommit igång igen efter infarkten med simning två morgnar i veckan. Annars känner jag mig som förr och ska imorgon till Lund för ultraljud på hjärtat och inom två månader ska jag få röntgat kranskärlen har man lovat. Vi får väl se hur det blir med det i det långa kösystemet.
Nimala, jag hoppas verkligen att du mår bättre nu. Tänk på att det blir jul även om du inte stressar och gör en massa måsten. Det är bättre med en glad Nimala, tänk på det.
Kram och pepp på er alla!
Vi är ju mitt i den tuffa adventstiden då allt och alla är emot viktminskning genom att bjuda på choklad och kakor och glögg överallt, och uppmuntra till överätning av julbord och fikabord. Och så stressen som många känner nu inför jul... Mitt jobb stressar ihjäl mig just nu.
Vi är tappra kämpar!
Ni är alla värda en kämpar-medalj...🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅o.s.v
Jag vill uppdatera er om mig...och meddela att dagens vikt var 68,3 kg.
Efter julbord i söndags med en viktökning av 1,3 kg har det nu vänt neråt igen.
Det går ...bara man inte fortsätter att unna sig. 👏👏
Numera mår jag inte gott av sån blandning som ett julbord är...även om jag valde noga och tog endast en smakbit av varje.
Lycka till allihop. Jag har " koll" på er. 🌹👍
👏👏 Grattis Amiechan★★★★!!! Det var ingen dålig viktnedgång! 👏👏
Baddaren: Tack! Jag mår bättre nu, men jag har ändå en bit kvar till vad jag anser vara acceptabelt mående. Det är till exempel inte tal om att ta sig till gymmet själv. Och att bry sig om kosten är svårt. Gott nog är vi bortbjudna över jul och slipper på det sättet mycket av julstressen. Ska se om jag kan skärpa till mig lite nu i veckan utan att det skall bli en stressfaktor. Man kan ju äta gott och äta sig mätt utan att "unna" sig en massa snask eller överätande.
Nimala: Datum för startvikt var 10/8 :)