Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Dagens rapport är inte lika imponerande som förra veckan, men jag är nöjd och glad. Allt som inte är uppgång i december är en seger! 16 december: 68,7 kg
Suck, jag har tappat gnistan... Svårt att motivera mig, svårt att tänka på målbilden...
64,5 kg. Uppgång med 0,7.
Man ska inte äta julbord dagen före vägning har jag konstaterat. Fast jag höll mig till sill, lax och kallskuret. Skippade allt det varma. Smakade lite på dessertbordet också. Men inte mycket.
16 dec: 74,8 kg +0,8 kg
88,2 kg Ett plus från förra veckan! är nöjd med resultatet var mera när jag kom hem i söndag från sthlm!
Gnistan kommer tillbaka, Cinque!
Dagens vikt 108,9 dvs -1 hg sedan förra vägningen. Alltid något, speciellt då jag vägde mig dagen efter lördagens julbord. Då stod vågen på 110,4! Julbordet hade 26 olika sillinläggningar! Obs, jag smakade inte alla! Tyvärr är det ju mycket socker i sillinläggningarna och jag lyckades hålla mig till några sorter bara trots att jag älskar sill. Dryck bestod av en snaps och bara vatten. Jag satt med tom tallrik långa stunder för att låta maten sjunka och inte överäta. Jag kände mig faktiskt rätt duktig. Nu är det som vanligt, ingen frukost, LCHF-mat kl 12 och kl 18. Det blir 18:6 metoden och vi får se hur det fungerar nästa vecka också. Det ska gå! Lycka till alla kämpar.
Hej allesammans! Ja, att väga sig dagen efter ett stort julbord är ju en utmaning! Jämfört med förra veckans vikt har jag bara upp gått upp 3 hg, men ser jag till hela veckan har jag gått upp 1.2 kg, eftersom jag hade gått ner en del sen förra vägningen.
Nu till dagens fakta: Från förra veckans vägning är resultatet följande: 80.2 kg + 0.3 hg +0.38%. Tur att man inte äter julbord varje vecka!
Det viktigaste är att ni aldrig...aldrig ger upp.🌹👍
Vågar nästan inte säga att det går bra här 😬😧
Vad kul att höra Bella50! 😀
Ja liksom många av er andra har jag också varit på ett Julbord och 2 Julfester med vanlig mat, så inget bra här inte + 1kg . Åt av det mesta och det smakade bra , så när jag skall bita i det sura äpplet vet jag inte, för nu närmar sig snart Julveckan med allt det innebär, tyvärr kommer min dåliga karaktär smygande. Men ger inte upp.....