Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Grattis acki! Inte illa att klara en sån viktnedgång i dessa tider!
Solskatt: Det låter som att du har fått muskler. Härligt! Byxor är ett bra mått, om de inte töjer sig (som min gjort) det vill säga.
Kramar till Esp! Det är verkligen förståeligt att det blev för mycket att stå emot 3 stycken julbord på en vecka. En annan hade inte ett enda att förhålla sig till. Tur att det bara är jul en gång om året!
God jul till er allesamman! Kolla gärna så att jag har skrivit rätt. Tycker att det är lite krångligt när jag sitter med ipaden.
Tack snälla känns roligt men nu kommer juldagarna så då blir det tufft. GOD JUL ALLA☺
Grattis Acki! 😀
Hejsan hoppsan! Jag fick en julklapp - ny lägstavikt. :)
GOD JUL TILL ER ALLA!
Det var ju toppenbra . Grattis Amiechan 👍🏆
Tack Nimala för bra pepp. Känns som om jag gett upp just nu ... iaf tills efter nyårsfesten sen jäklar blir det nya tag. Det är verkligen tur att det bara är jul en gång.
Blir en total sockeravgiftning nu efter helgerna och hoppas på att motivationen visar sig igen.
Ja, så var själva julen över. Jag hoppades verkligen att jag skulle klara den, jag var ju så inne på att korttidsfasta, inte äta socker eller andra kolhydrater. Men vad händer? Själva fan far i en och alla föresatser bara försvinner. Asch, jag tar bara en, det är ju jul! Sedan är cirkusen igång.
Vågen står idag på 110,4, dvs + 1,6 kg! Och efter detta kommer en nyårsafton med allt vad det innebär, drink (utan tilltugg!) god mat med vin, efterrätt, skumpa. Nyårslöftet: Inga kolhydrater!
Gott Nytt År på er alla och lycka till med era nyårslöften.
Vet du vad Baddaren? Du fixade det bättre än jag i alla fall. :-D Nåja, får jag slänga ut godiset ur huset så får jag nog ordning på mig själv igen. Idag: 71.0 kg (+2,2 kg)
God morgon så här på årets näst sista dag. Ja, man har ju kommit lite på sned med både tid för uppstigning och annat också. Kan det vara maten jag menar? Hur som helst, blev inspirerad av Bella50, som skrev: "nu måste jag dra i bromsen!" Dessa ord blev som en varningsklocka för mig också. Julens frestelser hade fått upp min vikt med 2.1 kg och med tanke på mina festbyxor (som inte är elastiska) som jag skrev om, började även jag att dra i bromsen. Så från denna högsta vikt till dagens har jag gått ner med 2.57%, men så vill jag inte räkna. Självklart är ju också att alla kolisar binder vatten, men oavsett vilket är vågen omutlig. I morgon blir det ny fest och därefter nya tag.
Nimala! Tack för dina ansträngningar med oss detta år! Sedan får vi se om du har tid och lust att fortsätta.
Resultat idag: minus 1 kg = 79.7 kg -1.24%
Önskar alla här ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR! och GODA RESULTAT!!!!
Har återfallit i sockerberoendet och det är inte kul. Måste ta tag i detta till nästa vecka.
30 dec: 75,6 kg. +1,6 kg
Rapporterade även vikten den 23 dec på morgonen men det missades tydligen.
Lycka till allihop och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!