Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Vad bra att du inte ger upp, acki! Jag säger som Doris: Fortsätt simma! 🐟
Hej allihopa! Åh, vad matdagboken har krånglat för mig idag. Nu kom jag i alla fall in. Och det syns på hos de flesta att det är december den här veckan också. Inte helt lätt att hålla sig på banan, men om inte annat så kan man minimera skadeverkningarna. Det tycks som att jag, mycket tack vare att ni har ätit julbord, lyckats landa mig en stjärna idag. :-) Det känns kul, även om jag bara hade -0,75%.
Jag har skärpt till mig lite grand med mindre mumsande på kvällarna och nyttigare mat över lag, samt mindre frukost. Det blev så himla mycket onödigt i helgen att jag blev lite äcklad på mig själv, vill inte fortsätta så. Det gav mig extra motivation att känna så. Dessutom är jag sugen på grönsaker nu för tiden, och det passar ju bra. Ska se om jag kan komma in under 75 kg till nästa vecka. Kramar på er!
Grattis grattis nimala! :D :D :D
Det gick inte att komma in för mig i flera timmar heller, så det var nog för alla som Matdagboken krånglade!
Psst: Jag gick ner till 68,7 kg och inte till 68,9 kg som du råkat bokföra. :) Så 0,58% beroende på hur det ska avrundas.
Tur det inte förstörde din stjärna, för då hade jag inte velat säga något. :D
Halloj lite sent omsider! Dels pga att jag sovit pga nattjobb och sen kom jag inte åt matdagboken :/ det gör dock inget om jag inte kommer med den här veckan för jag har gått upp 1 kilo :( PMS och så käkade jag på Max en kväll.
16 dec: 72 kg (+1,41%)
Varmt grattis från mig nimala 🏆 Det är du värd 🌹👍
Jag håller mig runt - 24,9 / -25,4 kg....och har varit på 2 julbord , med en vecka emellan. Efter första fick jag upp en del...men marginellt efter det andra då jag var nere i utgångsvikten igen. Valde väl bättre mat andra gången...vis av skadan 👍
Pepp till er alla. 🌹👍
Jag är försenad denna gången också, du får göra som du vill Nimala om du vill ta med mitt resultat eller ej :/.
Har varit ute på jobb och inte haft tillgång till någon dator förrän nu. Stressigt och hopplöst just nu.
Vikten 16/12 var i alla fall 67,1 kg -0,2kg -0,3%, inte mycket att hurra för heller :(.
Ha ha haaa...jag råkade se vad det stod i mitt inlägg om julborden ovan. Verkar som jag "fick upp en del " efter första....hi hi...men ni fattade nog att jag gick upp 👏👏👏
Så det kan bli....jag skrattade iaf.😆👍
passar på att önska er alla EN RIKTIGT GOD JUL. 👼🎄🎅🏻
God morgon!
Eftersom jag jobbar inatt och sover hela dagen imorrn, så tar jag mig friheten att rapportera min vikt i förskott! Inga roliga siffror denna vecka heller. Men jag har bara mig själv att skylla.
23 dec: 72,6 kg (+0,6 kg, +0,83%)
God morgon och God Jul!
Tack för grattisarna! Jag fortsätter att gå ner i vikt. :-) Har ätit normalare på helgerna. Inga scones på lördagsmorgonen och ingen gottepåse på lördagskvällen. Istället vanlig mat och... öhrm... lussebullar.
Det är nog dags att tänka på hur jag skall få mig i väg till gymmet, så att jag inte förlorar muskler. För jag känner mig absolut inte fastare eller slankare på något sätt. Styrketräning är ju det bästa sättet att behålla sina muskler på vid viktnedgång, och det är "min sport", det vill säga att jag är inget vidare på gruppträning med koordinationskrav.
Samma här med koordinationsgrejor nimala 😬 Vilken fin vikt inför Julen...och sporre att hålla den hela helgen. Grattis och God Jul 👏🎄👼🎅🏻