Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
91,5 kg.
Gott Nytt Vikt År!
AJ AJ.. jag var väl så glad över min viktnedgång, så det blev extra mat i Jul tyckte jag hade råd att tulla. Men denna veca ångrar jag mig , likson många av er andra blev det ett skutt upp dagens vikt 89,5 , så det är bara att bita i det sura äpplet och börja om.
NIMALA tack hoppas du fortsätter nästa år.
GOTT NYTT ÅR ALLA
30 dec: 72,3 kg (-0,3 kg, -0,41%)
Gott nytt år!
Grattis Solskatt★★ -1,12%
Jäkligt bra jobbat, speciellt en sån här vecka!
Tack för tålamodet, Suskarl. Det var alls inte min mening att hoppa över dig.
Själv hade jag faktiskt först gått ner något hekto över julhelgen, men när jag varit hemma i några dagar så hade jag gått upp dem igen. Alltså är mina matvanor här hemma värre än de när jul firas hos släkten... Det är inte bra.
Kan skylla lite på att vi fick ca 1,5 kg chokladkonfekt i julklapp, och det har varit jättesvårt att låta bli att småäta. Ska ta med det vi inte ätit upp till nyårskalaset. Det går bara inte att vara ledig och ha godis hemma.
Självklart fortsätter vi nästa år.
Har blivit så van vid det här och det håller mig faktiskt hyfsat på banan.
Grattis Solskatt! 🙌
👏👏👍 till Solskatt och en massa pepp till er andra som plussat på lite över julen.
Ni fixar detta när det blir vardag....bara ni inte kapitulerar mot sockret.
Det är långt till nästa frestarhelg. Gott nytt år från mig 🍷🎉🍽🍾🎊📯
Borde jag vara tyst och få en extra bra chans till stjärna nästa vecka? 😇 Men nej, jag rapporterade in 71.0 kg för att jag vägde det igår, så vill du rätta 71.8 som du råkade få nimala? 😊
Tusen tack för stjärnan och alla gillanden! Kul också att du, Nimala fortsätter även nästa år, det håller oss på banan. Vi tycks behöva någon som håller pli på oss!
Vi håller tummarna för varandra, att vi alla skall lyckas nästa år!
GOTT NYTT ÅR!
Godmorgon alla. Det är nytt år och vågen är inte nådig.Jag har visserligen minskat 2 hg sedan förra vägningen men nu är det nya tag som väntar. Idag börjar jag med 15 dagars äggdiet enl matdagbokens olika förslag på dieter. Jag hoppas givetvis på resultat. Imorgon ska jag på kranskärlsröntgen. Håll tummarna för mig att allt ser bra ut. Min man och jag ser fram emot att kunna boka en ny resa och då vill jag ju inte riskera någon ny hjärtinfarkt. Jag håller tummarna för att ni alla ska lyckas minska i vikt under året.
Pepp till er alla!
God morgon alla! Nytt år och ny vägning. Årets första! Efter att ha gett mig hän på nyårsaftonen på Malmö Opera, så fick jag sona min viktuppgång den efterföljande veckan. Traditionsenligt blev det mycket och utsökt mat samt förstklassig underhållning. Jag "offrade" mig gärna för allt detta, men nu är ett nytt år och det är "andra bullar" som gäller.
Resultat: 79.6 -2hg -0.25%