icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    2322 inlägg
    23 maj 2023 08:39

min läkare ringde i går,han vill sätta in medicin för nervsmärtan.  Sen ska de bli en ny röntgen på ryggen,för att se om de är värre än sist... De jobbiga är att stå o gå ,ja vi får se vad som blir. Inget hört om huset .  De är jobbigt nu,inte veta hur de ska bli.  Nu tar jag kaffe 

• Veteran
    1244 inlägg
    23 maj 2023 11:41

Pralin,

Tråkigt med smärtan och huset.

positivt att läkaren har en plan, hoppas det funkar!

• Mycket engagerad
    130 inlägg
    24 maj 2023 07:29

Dessa långhelgen är verkligen tuffa.. 😅 Jag har väldigt svårt att hejda mig just nu och är sugen på allt. Har blivit lite lat med promenaderna med..  Det smakar ju så bra att äta ute och vi ta med lite god matsäck och fika. Måste minska på fikandet,det går inte om man ska komma i förra årets sommarkläder.. 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 24 maj 2023 08:08

Halloj på er.

Jag var och "frossade loss" på ett 60-årskalas i måndags.

Då föll jag pladask för både Dajmtårta, citroncheesecake OCH glass...men det gick bra med vikten i alla fall.

Trots att jag redan samma kväll var extra "sugen".... så funkar jag varje gång jag äter sött.😏

Vill bara ha mer ... att man aldrig "lär" sig 🤔

Lycka till på vågen idag allihop ✌️

Idag ska våra mammor få dessa.♥️♥️

Vilken lycka att kunna plocka på sin egen tomt 🙏

• Veteran
    1244 inlägg
    24 maj 2023 12:42

Liljekonvalj till Mors Dag och ibland även till mammas födelsedag som var den 27/5.  Hon skulle fyllt 92 i år.  Hann iaf med att fylla 90

Fram till för kanske 10-talet år sedan växte det liljekonvaljer på min tomt. Sedan började det att minska drastiskt. Nu växer inget alls här. Istället blir det alltmer gullvivor. ????

Hon somnade in 3 dagar efter pappa i början på december. Det blev en fin dubbelbegravning med mycket musik, helt enligt det program som jag fick ta hand om redan 2013. Med uppgifter hur de ville ha sina begravningar. Med musik och allt runt om. 

Tiden går alldeles för fort. Jag vet inte om det är naturligt eller så men min syster och jag har via detta kommit varandra närmare efter föräldrarnas bortgång. Det var många uppesittarkvällar under pappas sjukdomstid ( mamma sedan många år på boende pga Alzheimers) när han låg på lasarettet. Prat och tårar men också skratt och minnen. Nu har vi mycket kontakt via Messenger och pratar i telefon mkt oftare än när föräldrarna levde. 
    Livet går vidare för de som finns kvar. Kanske gör man klokare val för resten av livet när man blivit påmind om hur fort tiden går?

Och inte minst om hur skört livet egentligen är!   LEV VÄL och hoppas alla är nöjda med dagens resultat!

• Veteran
    2322 inlägg
    24 maj 2023 13:50

blev igen hus affär med dom som var intresserade. De fick inte de dom begärde för sin lägenhet.  Hur vi nu ska klara detta de blir en tuff resa. Om man står pall.sad

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    24 maj 2023 22:00

Snedsteg i lördags och imorgon ännu en ätardag. Lasagne och sallad bla med goda drinkar (ja alkoholhaltiga) + lite annat smått och gott. På fredag lär jag nog vara ganska hung over men det är bara att komma upp på banan igen laugh

• Veteran
    8081 inlägg
    25 maj 2023 11:32

OH Bella! Jag tycker att bilden doftar liljekonvalj!!heart

• På gång
    42 inlägg
    25 maj 2023 16:19

Jag hade långhelg i stugan med massa god mat. Började veckan på 81,6 så jag får vara nöjd att jag hann ner till 80,9 igår. Idag 80,4 (som förra onsdagen). Snart helg igen, men jag känner mig motiverad att hålla mig till planen. Nästa vecka vill jag verkligen vara under 80! 

• Veteran
    4094 inlägg
    25 maj 2023 21:02

Babs2.... Älskar ALLA vita blommor inklusive konvaljer.

Dodda...ser att du varit på sjukhus... 😥

Oavsett orsak önskar jag dig god bättring. ❤️