icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    8081 inlägg
    30 maj 2023 22:16
    Digitali skrev den 30 maj 2023 07:24

Lämnar vikten idag för imorgon är jag på Island, men kommer hem till nästa onsdag. 
    ha en bra vecka 🌺

Ha det jättebra,  mycket trevligt på Island

• Veteran
    1244 inlägg
    31 maj 2023 07:38

Onsdag morgon, sista maj.  Tiden går och vi bara följer med❗️

efter morgondusch inför besök hos sig sitter jag nu med kaffet och trycker i mig en skorpa och Actimel.

idag får vi köra till LAS tidigare för jag har stora problem med att gå.
    Blir inte bara andfådd och får stanna snart var 5:e meter känns det. Det gör också allt mer ont. 
    jag ska ju op på måndag, hoppas att det funkar med att en sköterska från kommunen ska komma hem på söndag kväll, mellan 16=20 och ge mig Fragmin inför op. Det är viktigt det blir rätt före. Efter får de lära mig på avd så jag gör rätt.jag , måste tillstå att jag är orolig inför detta.

Inte bara den injektionen utan hela paketet och hur är det efter när jag är i så här dålig form före?

- en sak är säker: överlever jag det här och kommer tillbaks så måste jag absolut se till att jag får ett bättre liv- det som är kvar.

Bättre kondis, mer ork, bättre balans, planering av sådant som är längre fram för att underlätta.

Låter som en riktig dysterkvist och kaffet är slut. 
    Ha en bra dag- jag ska höra om sig har bra övningar efter op.

• Veteran
    4094 inlägg
    31 maj 2023 07:53

52Stinas... även om jag inte behöver veta vad ...så håller jag en yes för dig.

Att sticka sig i magen ( Fragminet) så du inte får proppar (  om jag minns rätt från yrkeslivet ) lär du dig.

Det gör ju alla diabetiker , som måste ta insulin. 

Att vara i dålig kondition före op. vet dom ju om ...och gör det för att du ska få det bättre. 

Du måste tro detsamma . Pepp i massor.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 31 maj 2023 08:07

Halloj på er. Jag skyller viktplusset på sillen den här veckan ...en del försvann men inte allt.  

Jag fortsätter som innan . Det har funkat för mig . Lycka till alla ...

Möt Prins Morris af Kroppefjäll ...mitt heart

• Veteran
    2322 inlägg
    31 maj 2023 08:46
    52Stinas skrev den 31 maj 2023 07:38

Onsdag morgon, sista maj.  Tiden går och vi bara följer med❗️

efter morgondusch inför besök hos sig sitter jag nu med kaffet och trycker i mig en skorpa och Actimel.

idag får vi köra till LAS tidigare för jag har stora problem med att gå.
    Blir inte bara andfådd och får stanna snart var 5:e meter känns det. Det gör också allt mer ont. 
    jag ska ju op på måndag, hoppas att det funkar med att en sköterska från kommunen ska komma hem på söndag kväll, mellan 16=20 och ge mig Fragmin inför op. Det är viktigt det blir rätt före. Efter får de lära mig på avd så jag gör rätt.jag , måste tillstå att jag är orolig inför detta.

Inte bara den injektionen utan hela paketet och hur är det efter när jag är i så här dålig form före?

- en sak är säker: överlever jag det här och kommer tillbaks så måste jag absolut se till att jag får ett bättre liv- det som är kvar.

Bättre kondis, mer ork, bättre balans, planering av sådant som är längre fram för att underlätta.

Låter som en riktig dysterkvist och kaffet är slut. 
    Ha en bra dag- jag ska höra om sig har bra övningar efter op.

lycka till .Låter som mej de du beskriver. Vad är de för opertion ? De är skit att inte komma framåt när man vill.heart

• Veteran
    2322 inlägg
    31 maj 2023 08:50

här går de mesta åt fel håll. Har tappat de mesta i att må bra. Vet inte hur vi ska gå vidare med allt,har inte nån bolla med, Jag har er här på matdagboken. De är värt mycket. Nu blir de kaffe för mej.

• Veteran
    8081 inlägg
    31 maj 2023 12:31

52Stinas Att ta Fragmin själv är inget du ska oroa dig för! du får instruktion och sen går det lätt, jag har gjort de inför 4 operationer och brukar räkna 1,2,3 på det fjärde ska de ske och så sticker jag. det är ju ingen precision med var man sticker och känns knappt, det är bara obehaget ATT STICKA. Lycka till med både stickande och operation. jag gör som Bellayes. Tror det kan vara en fördel att ha lite magfett att knipa om. Är man för mager kanske det är svårare?

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    1 juni 2023 07:11

Trillade dit igår igen och drack cider och öl plus åt inte så nyttiga grejer frown Ska försöka sköta mig idag och imorgon är det kalas men efter det är det skärpning som gäller .PEPP till oss alla yesheart

• Veteran
    2322 inlägg
    1 juni 2023 07:50

här är de förlovningsfest på lördag,men de är inget jag bekymrar mej för, Jag har de värre när jag är hemma, I dag tandläkaren. De blåser kraftigt här i dag.

• Veteran
    1244 inlägg
    1 juni 2023 08:22

Nu lättar molnen på himlen och solen spricker upp i ett stort leende🌞

😄Tack för tankar och visdom inför mitt äventyr på måndag. 😄
    skulle inte sitta här egentligen men kaffet är inte slut än (Pralin- vad vore det med oss utan kaffe?)

Nedräkning 

torsdag - den dag vi har kvar att göra nästan allting som inte blivit gjort ( hur dum kan man vara mot sig själv egentligen?)

fredag - mannen borta i ca 5 Tim på lunch och emfka med gamla klasskamrater ( jag får se till att ha sysselsättn8ng här uppe, vågar inte ner i källaren och greja med nåt)

lördag -  em är mannen parkerad framför fotboll hela  em.   Smågrejer att göra för mig, plocka ihop inför op kanske?

söndag - absolut sista packningen. Dubbeldusch, bädda rent, kommunen kommer med Fragminsprutan . Allt helt ok? 
    Måndag - dubbeldusch igen, rena kläder naturligtvis. Dottern sa att håret var som svinto ( en i personalen som hon kände sedan tidigare, redade ut hennes hår och gjorde en sån där fin fläta, inbakad?. Den höll sig fin länge. Jag har tjorvigt hår bara av att sova. Inte så långt så det går att piffa . Utmaning!

fick nya övningar av sjukgymnasten igår m tanke på efter op. Kontakt på telefon och ev träff före sem. Jag känner att det finns en plan🤗

Ha det gott alla!