Veteran
6816 inlägg
Nu drar vi igång Biggest Loser Tävling 2012! Vi tävlar i lag, antal personer i varje lag varierar! Varje vecka nya utmaningar! Lämna in vikten senast på onsdag här i tråden! Hjärtligt Välkomna till Biggest Loser 2012! https://sites.google.com/site/biggestlosertaevling2012/: Till Hemsidan! Där står allt, resultat mm.
Mm det fungerar jättebra med mail ,fick tom mail idag när jag var på promenad
Men dom trådar man tycker är intressant bevakar man väl? Så dom försvinner ju inte. Och går man in här varje eller varann dag så missar man ju inte dom nya trådarna som dyker upp heller. Och skulle man missa nån intressant tråd så vet man ju inte om att man har missat den, så då har man ingenting att vara ledsen över. :D Men för mig spelar det ingen roll hur vi gör. Får höra med lag mint vad dom tycker. :)
Cissi83: Nej det är inte onödigt. Du kan vara dryg som sitter och argumenterar för att forumet ska vara fyllt av bajstrådar. De informativa inläggen som ALLA kan ha nytta av försvinner i mängden av BLÅRÖDHEJSVEJADADHIQWDPDOWKJDWO-trådar. Är man dryg bara för att man har en bra poäng? Logiken flödar.
Nya trådar kommer ju på sidan om så dem missar man ju inte direkt och de man är aktiv i kan man ju bevaka? är det bara jag som tycker att man borde få ha en tråd till sin grupp? Det är ett forum och om man ska ta bort alla lagtrådar borde man ju ta bort alla trådar där man ställer samma fråga för 1000e gången eller alla trådar som inte passar alla? Vilket borde vara ALLA trådar! Ja jag vet jag överdriver, men iallafall...
Halen89: Jag om man hinner med att hitta de nya trådarna innan de fösvunnit i alla pepp- och lagtrådar så bevakar man dem. Men om man missar dem för att de försvinner i allt annat så är det inte så lätt att bevaka dem. Och naturligtvis så är forumet till för alla. Men tanken är att det ska vara ett diskussionsforum, om jag försått det hela rätt. Och det är en vänlig förfrågan och uppmaning och ett tips att ni fortsätter med era diskussioner i bloggar istället, så att vi alla kan samsas om utrymmet. Måste det bli konflikter av allt hela tiden?
Kan förstå frustrationen över att det blir många trådar i forumet för olika lag... MEN det är som emma83 skriver MINST lika frustrerande att det på en dag dyker upp flera olika trådar där användare ställer samma fråga.. Går jag verkligen ner i vikt om jag äter färre kalorier??? En annan fråga som varit populär att starta forumtrådar om är hur skaffar man en visningsbild sån som alla andra har.. vilken sida? Så NEJ det är inte bara trådar i anslutning med denna utmaningen som är frustrerande och "onödiga"
Men herregud! Nu blir jag lite små besviken faktiskt.... Vad spelar det för roll om man har tråd där man kan prata med sina lagkamrater? Ni behöver inte läsa det? och som sagt, de trådar man följer bevakar man ändå. Ärligt talat, om man vill ha ett litet eget forum där man vilvill diskutera träning, vikt och kost det är väl bara bra? vi är ju här för att kämpa för att gå ner i vikt? Om man finner ett stöd som fungerar bra för gruppen varför ska folk lägga sig i och gnälla? Mail, forum, det spelar väl ingen roll? VARFÖR skulle det vara ett problem? Förstår inte riktigt vad problemet skulle vara. Även om jag har ett litet forum, så betyder inte det att jag överlämnar detta forum, utan går in här för att peppa alla andra! Tycker även det är en ganska charmig sak när man kan få gå in och läsa andras lag strategier och peppning vilket man inte kan när man skickar mail. Jag finner en väldans motivation när jag läser att andra är motiverade!
Ärligt talat väntade jag mig att det skulle bli såhär, att nån skulle klaga. Kan förstå missnöjet på ett sätt men trots det håller jag med Liinsan. Sen så missar ni inte alla nya trådar för de finns i NYA TRÅDAR. Bara att kolla, det kommer inte upp så mkt mer färger nu och då kommer de så småningom försvinna i NYA trådar. Sen behöver vi inte vara otrevliga bara för att vi tycker olika.
Bummlan; Det var ju det jag menade. Skulle man missa nå trådar så vet man ju ändå inte vad man har gått miste om. Ville bara filura lite. Men förstår att vissa kanske tycker att det är drygt med en massa lagtrådar. Jag är dock inte en av dom. Tycker det är kul när folk håller igång och uppdaterar hur det går.
Man kan helt klart missa trådar p.g.a. det evinnerliga spammet som försiggår. @yatzy: håller med dig fullt ut - problemet ligger inte bara i dessa trådar utan alla andra svammeltrådar som kommer upp dag ut och dag in. Jag, med flera, har föreslagit en sticky till Johan som skulle innehålla nödvändig information för en bra start på viktnedgången. Jag kan även tycka att forumupplägget känns uråldrigt och man skulle med fördel kunna byta till något annat format. I ett sådant forum skulle man kunna ha en kategori som heter: "Biggest loser 2012" och där skulle ni kunna snacka hur mycket ni vill. Nåja, detta hör väl inte hemma i den här tråden men förhoppningsvis så ser Johan detta förslag igen och agerar.